  • 31. Data: 2009-12-04 23:13:55
    Temat: Re: Uzywanie swiatlomierza
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W piątek, 4 grudnia 2009 23:24, Marcin Debowski wyraził następujacą opinię:

    > Chyba się nie pożegnał. Mam "4" i kąt jest z grubsza właśnie 30 stopni
    > co widać zresztą po konstrukcji - element światłoczuły jest osadzony
    > dość głeboko w obudowie, w takiej małej tubie. Bardzo przyzwoity
    > światłomierz MZ. Cały czas można dostać fabrycznie nowe, sprawne, choć
    > pochodzące z lat 80'tych egzemplarze. Tylko z bateriami lekki kłopot.

    Baterie? No tu to chyba problem jest najmniejszy, jeden z moich
    światłomierzy jedzie na trzech półtorawoltowych "pastylkach", drugi ma
    zasilanie z trzech paluszków i nie widzę żeby sprawiało to jakąkolwiek
    różnicę. Tzn. przełożenie zasilania nie zmienia wskazań światłomierzy które,
    jak już pisałem, różnią się ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 32. Data: 2009-12-05 00:10:59
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > Chyba się nie pożegnał. Mam "4" i kąt jest z grubsza właśnie 30 stopni

    Może kąt widzenia całego wizjera? Bo w środku jest jeszcze ramka, która
    zaznacza pole pomiaru. Zresztą tu jest skan instrukcji obsługi do
    Swierdłowska-4, gdzie jak byk stoi 12x8 stopni:
    http://www.sovietcamera.su/src/Sverdlovsk4_manual.pd
    f.

    Zresztą maiłem dwa Swierdłowska - 2 i 4 i kąt widzenia w ramce według
    mnie jest raczej był ok. 15 st. po przekątnej, a nie 30 st.

    Piotr

  • 33. Data: 2009-12-05 00:19:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-12-04, Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net> wrote:
> [...]
    > różnicę. Tzn. przełożenie zasilania nie zmienia wskazań światłomierzy które,

    No problem bo trzeba cudować. To jest taka bateria:
    http://cameras.alfredklomp.com/sverdlovsk4/original_
    battery.jpg

    Nominalnie 3.7-3.8V ale tolerancja podług producenta to 3-4V. Z oczywistych
    względów chce się być raczej w dolnych okolicach 4V.

    Oryginalna bakteria jest dość wysoka więc nie pasują za bardzo dwa/trzy
    "guziczki" czyli albo adapter jakiś, albo np. taka TL-5902, na której ja
    lecę a która jest odrobinę za wysoka. Ja wiem, że mogę to podłączyć do
    cytryny, ale nie do końca chyba o to chodzi :)

    --
    Marcin

  • 34. Data: 2009-12-05 00:40:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-12-05, Uncle Pete <p...@i...waw.pl> wrote:

> [...]
    > zaznacza pole pomiaru. Zresztą tu jest skan instrukcji obsługi do
    > Swierdłowska-4, gdzie jak byk stoi 12x8 stopni:

    Moment, wyjaśnijmy najpierw co to jest to 12x8, bo w tej instrukcji stoi
    12 deg x 8 deg, czyli 12 horyzontalnie i 8 w pionie? Z tym się mogę
    zgodzić. Przez moment myślałem że podajesz jakąś fikuśną notację kąta
    stożka czyli 96 deg - bo z konstrukcji wynika, że to jest stożek. Ale
    mogłem się domyślić. Mea culpa :) W międzyczasie obejrzałem dokładniej
    ustrojstwo i to jest b. głęboka tuba, czyli pewnie dużo mniej niż 30
    deg.

    --
    Marcin

  • 35. Data: 2009-12-05 08:19:23
    Od: Czarek <c...@w...onet.pl>

    XX YY pisze:

    > na zdjeciach widac , sverdlowsk 4 mial celownik.
    > kojarze jak przez mgle.

    Mam w piwnicy jakiś stary światłomierz made in USSR, prawdopodobnie taki.
    Postaram się zerknąć i opisać jesli to ten.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 36. Data: 2009-12-05 11:01:46
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

> [...]
    > mogłem się domyślić. Mea culpa :) W międzyczasie obejrzałem dokładniej
    > ustrojstwo i to jest b. głęboka tuba, czyli pewnie dużo mniej niż 30

    No właśnie, podawałem jak w instrukcji obsługi :) Kiedyś sprawdzałem te
    dane z punktowym źródłem światła i wyszło mi, że największa czułość
    światłomierza tylko niewiele wychodzi poza ramkę.

    Pozdrawiam,

    Piotr

  • 37. Data: 2009-12-05 11:08:24
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > na zdjeciach widac , sverdlowsk 4 mial celownik.
    > kojarze jak przez mgle.

    Na pewno ma. Nie miał celownika tylko Swierdłowsk-6.

    Piotr

  • 38. Data: 2009-12-05 11:24:21
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 5 Dec 2009 08:19:48 +0800, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    >
    >Nominalnie 3.7-3.8V ale tolerancja podług producenta to 3-4V. Z oczywistych
    >względów chce się być raczej w dolnych okolicach 4V.

    link nie dziala, ale jesli to jest naprawde 3.8, to albo znaczy ze
    producent wstawil tam rteciowe [1.35V/ogniwo] albo 3 akumulatorki
    NiCd.

    Guzikowych NiCd/MH strasznie dawno juz nie widzialem .. ale moze
    adaptowac jakis akumulatorek Li-ion sie da ?

    Zobacz/spytaj http://www.batimex.pl/

    J.

  • 39. Data: 2009-12-05 11:38:45
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 4 Dec 2009 10:13:59 +0100, Yogi(n) wrote:

    a tak swoja droga po doczytaniu watku ... to sie bedzie dalo jeszcze
    uzywac, czy okaze sie ze lada rok to materialy i obrobka beda
    kosztowaly majatek ?

    Jakby ktos byl ciekawy to byla taka dwuobiektywowa cyfrowka ..
    chyba tylko na podarunek dla nielubianego szefa mozna polecic :-)

    J.

  • 40. Data: 2009-12-05 12:55:53
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    J.F. pisze:
> [...]
    > NiCd.
    >
    > Guzikowych NiCd/MH strasznie dawno juz nie widzialem .. ale moze
    > adaptowac jakis akumulatorek Li-ion sie da ?

    Jeszcze za stosownych czasów było pozwolenie od producenta na różne
    zamienniki. Miewałem i zblistrowany zestaw 3w1, i 3 oddzielne.

    Ze 2-3 lata temu kupiłem bateryjkę w necie w firmie AFV