eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaW Korei Południowej zawalił się 39-piętrowy wieżowiec [WIDEO] › Re: W Korei Południowej zawalił się 39-piętrowy wieżowiec [WIDEO]
  • Data: 2022-01-14 17:52:31
    Temat: Re: W Korei Południowej zawalił się 39-piętrowy wieżowiec [WIDEO]
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    piątek, 14 stycznia 2022 o 17:38:18 UTC+1 m...@g...com napisał(a):
> [...]
    rs-missing-in-south-korean-collapse/?cs=14264

    /crop/frm/silverstone-feed-data/1e74fe3e-f5c1-4b7c-8
    9a7-a60db609cb58.jpg/r0_0_800_600_w1200_h678_fmax.jp

    jakieś budynki z wielkiej płyty się zawaliły ale to zawsze było wskutek wybuchu gazu.
    Wytrzymałość betonu rośnie w czasie. 100% dla danego gatunku osiąga stosunkowo
    szybko. Gdzieś czytałem że po stu latach właściwie eksploatowany beton ma
    wytrzymałość kilka razy większa niż nominalna. Czy to rzecz nie wiem. Niedawno
    wiercilłem komuś kilka dziur pod kółki w wielkiej płycie. Zwykła marketowe wiertarka
    z udarem nie dała rady. Dopiero jak pożyczyłem młotowiertarka czy jak to się w gwarze
    budowlanej nazywa to w miarę poszło.
    > masz rację, ale chodzi o wielką płytę, beton przemyslowy wysokiej jakości,
    utwardzanie parą i zbrojenie grubymi prętami ze stali zbrojeniowej
    > tutaj zdjęcie,
    > jak kto nie wie o co chodzi
    >
    > http://www.bing.com/images/search?q=stal+zbrojona&fo
    rm=HDRSC2&first=1&tsc=ImageBasicHover

    > A w Korei użyto zwyklych prętów stalowych, nie dokonano wiązań zbrojenia stropów,
    ale zalano stalową siatkę, ktora po katastrofie się rozsunęła, bo nie była
    przymocowana do wienca, a wykonana z tak cieńkich prętów stalowych, że one same się
    wygięły pod wlasnym ciężarem.

    > Czyli wielka patologia.
    >
    > Ale ktoś to obliczył, bo stal podrożała, że może sie uda, biurka będą lekkie,
    pracownicy chodzi i na 10 lat wystarczy, a że konstrukcja sprężysta, elastyczna, to
    wytrzyma (może) trzęsienie ziemi w tamtym rejonie.

    > Ale jest to wielka patologia i ten beton sie pokruszył, nie związał się z stalowa
    siatką czy wieńcem stalowym i wszystko poszło się bujac i teraz wieżowiec do
    wyburzenia

    > Wielki wstyd dla Korei Południowej, że takie dno w porównaniu z północą
    A ty tam byłeś w komisji międzynarodowej, widziałeś i wydawałes opinie. Dawno nie
    pytałem. Jak prace nad pompa ciepła na ogniwach Peltiera.