    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: W końcu porządnie o rondach
    Date: Tue, 23 Feb 2021 14:20:42 +0100

    Użytkownik "pueblo" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Nie wiem czy było. Brawo dla autora. W końcu ktoś podeszedł do tego
    >całościowo i przeanalizował logicznie.
    >https://www.brd24.pl/infrastruktura/46-zderzen-dzie
    nnie-na-rondach-jak-inzynierowie-w-polsce-popsuli-id
    ee-ruchu-okreznego/

    Tylko czy dobrze przeanalizowal ?

    "Zgodnie z Konwencją wiedeńską, na obiektach zorganizowanych
    bezkierunkowo zezwolono, aby do znaku D-3 dodano znak A-7, który
    odwraca pierwszeństwo na skrzyżowaniu
    (skrzyżowanie to miejsce przecięcia się wlotu z obwiednią)."

    Czyli co - rondo to ciag skrzyzowan? Myjku - do tablicy :)

    "Uczyniono tak, gdyż - z definicji ruchu okrężnego - jezdnia na
    obwiedni jest kontynuacją drogi wlotowej i która - po zatoczeniu
    łuku - przecinając się z tym wlotem (przecina się sama z sobą), tworzy
    z nim skrzyżowanie równorzędne, na którym pierwszeństwo przysługuje
    nadjeżdżającym z prawej strony, czyli od wlotu. "

    Nie rozumiem, ale ... jesli obwiednia jest kontynuacja drogi wlotowej
    ... to jak dlugo?
    To kolejnego wjazdu?

    Oczywiscie to przypadek bez A-7, czyli w Polsce prawie nie wystepujacy
    ... czy jednak sa to zasady ogolne?

    A jesli chodzi o moje zdanie - ronda moze i fajne sa, ale na drogach o
    malym i srednim natezeniu ruchu, gdzie wystarcza jeden pas.
    Jak pasow jest wiecej, to zaczynaja sie klopoty ... moze jednak
    swiatla lepsze ...

    Ale moment ... te wszystkie rozszerzenia ... to naprawde tylko polski
    wymysl ?
    Chyba jednak nie skoro pisza, ze turbinowe wymyslono w Holandii.

    J.