  • 31. Data: 2019-06-16 10:58:41
    Temat: Re: Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-06-15 o 23:02, Pszemol pisze:

> [...]

    Ale może właśnie o to chodzi w "ślepej uliczce z wodorem"?
    Co ci po tym, że może wyprodukować prądu na 3000km jak ich nigdy nie
    będziesz w stanie zużyć i zmagazynować, a wodór tak.
    50kWh w wodorze jest łatwiej "przelać", przechować, przetransportować
    nić ekwiwalent w prądzie.

    LPG, CNG czy benzyna są też wybuchowe i łatwopalne, a jednak ciągle ich
    używamy.

  • 32. Data: 2019-06-16 13:37:56
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-06-16 o 10:58, nadir pisze:
    > W dniu 2019-06-15 o 23:02, Pszemol pisze:

    > LPG, CNG czy benzyna są też wybuchowe i łatwopalne, a jednak ciągle ich
    > używamy.
    Ale się same nie ulatniają a wodór tak, wystarczy że się go gdzieś
    zgromadzi za dużo i
    nieszczęście gotowe, popatrz na tą stację co wybuchła, myślisz że nie
    wiedzieli jaki wodór jest i się nie zabezpieczyli? na pewno to zrobili a
    jednak doszło do wybuchu czyli stracili kontrolę nad wodorem, a teraz
    popatrz ile stacji jest lpg i ile ich wybuchło np w polsce?

    --
    Janusz

  • 33. Data: 2019-06-16 14:29:31
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-06-16 o 13:37, Janusz pisze:

> [...]
    > jednak doszło do wybuchu czyli stracili kontrolę nad wodorem, a teraz
    > popatrz ile stacji jest lpg i ile ich wybuchło np w polsce?

    No i co ja na to poradzę, że czynnik ludzki jest zawsze najmniej pewny,
    w każdym procesie technologicznym.
    Mamy wybór, albo będziemy ginąć od wybuchów, albo od zanieczyszczeń
    wszelakich, taki już nasz los.

  • 34. Data: 2019-06-16 15:36:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "p0li" <p...@t...net> wrote in message

    > trzeba przeciez te wszystkie diesle co naprodukowali opchnąć owieczkom..

    https://www.youtube.com/d10a6d8f-93c0-4455-94db-b41a
    14310cfc

    Polecam obejrzenie tego video... niestety narracja po angielsku.

  • 35. Data: 2019-06-16 15:41:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Iguan_007" <i...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    > produkcje elektrowni bazowych (co im szkodzi) to w wietrzny i sloneczny
    > dzien redukuje produkcje ze slonca. Jest to nie tylko problem operatora
    > ale i ogromny koszt dla elektrowni ktore cierpia finansowo - stad
    > zwiekszaja sie naklady na rozwoj produkcji wodoru. Pozwoliloby to na
    > "przeniesienie" czesci energii poza szczyt produkcyjny. Wodor mozna
    > wykorzystac do generacji pradu w innym czasie, a przy okazji wlasnie do
    > zasilania samochodow. 100MW bateria tesli w SA jest swietna do
    > balansowania zmian w sieci, ale moze to tylko robic przez jakas godzine.

    Tylko że produkcja i przechowywania wodoru jest koszmarnie
    marnotrawna... jaki to sens jest ładowanie energii w taki sposób
    jej przechowywania gdzie się jej ogromne ilości traci bezpowrotnie?

    https://youtu.be/idti42pYlDo

  • 36. Data: 2019-06-16 15:42:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

  • 37. Data: 2019-06-16 15:44:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "nadir" <n...@h...org> wrote in message

> [...]
    > 50kWh w wodorze jest łatwiej "przelać", przechować,
    > przetransportować nić ekwiwalent w prądzie.

    No ale już się okazało, że te 10kg wodoru na dzień to jest produkcja
    nie w przydomowej stacji i nie z solarów na domowym dachu, tylko
    że jest to kosztująca ćwierć miliona dolarów instalacja do produkcji
    wodoru dla dużego magazynu z flotą wózków widłowych i prąd
    bierze do tej produkcji wodoru z sieci energetycznej...
    Nasz kolega od promocji wodoru nam tu po prostu bujdy na resorach
    próbuje sprzedawać... ale my się nie damy nabrać na taką ściemę.

  • 38. Data: 2019-06-16 15:51:23
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Cavallino" <C...@k...pl> wrote in message

    > Toyota to nie jedyna firma produkująca samochody, również wodorowe.

    Kto jeszcze? Hyundai?

  • 39. Data: 2019-06-16 15:53:42
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    Przemol,

    Jesli mowisz o wykorzystaniu slonca do produkcji wodoru czy ladowania baterii to
    wodor ma jak najbardziej sens. Baterie i elektrownie gazowe maja zupelnie inny profil
    operacyjny. Elektrownia gazowa moze generowac 365 dni w roku przez wiele lat. Obecnie
    operatorzy baterii reaguja jedynie na ekstremalne zmiany cen czy niestabilnosc sieci
    ze wzgledu na ograniczona ilosc cykli ladowanie/produkcja po ktorych baterie trzeba
    wymienic.

    Bloomberg szacuje koszt produkcji ze wspolczesnych baterii na $187/MWh. To ogromny
    spadek z $800/MWh w 2012, ale za drogo zeby byla to normalna dzienna produkcja.

    Byc moze przeplywowe (tak sie to nazywa?) baterie cos tutaj zmienia, ale na chwile
    obecna to raczkujaca technologia (poszukaj "flow battery" w Google).

  • 40. Data: 2019-06-16 22:27:36
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2019-06-15 23:02:43 niejaki Pszemol napisał:
    > Argumenty ad personam to bardzo miętka strategia dyskusji...
    > Tak samo jak odwoływanie się do spiskowych teorii dziejów.

    jeśli to tak odebrałęś to przepraszam - nie to miałem na celu

    widzę tylko różnicę między ktosiem wiedzącym tylko to co wyczytał w
    internecie i zrobił tabelki w excelu a ludźmi którzy widza dalej niż
    tydzień do przodu, mają wiedzę trochę głebszą niż opartą na notkach
    :redaktorów" z internetu i chcą w jakiś sposób zmienić otaczającą nas
    rzeczywistość i to robią a nie kwękają

    mieszkałem 40 lat w polsce i pracowałem przy wielu naukowych projektach -
    dużo nowych ciekawych pomysłów trafiało na typowe "nie dasie", za drogie, a
    kto to kupi, damy wam pieniądze jak zatrudnicie mojego kuzyna itp. itd

    życiowe losy wygnały mnie do .de i znalazłem tu ciekawą prace - od pół roku
    prowadzę projekt samochodu zasilanego wodorem i znam te sprawy jakby
    dogłebniej- i nie wszystko co piszą w prasie jest prawdą - ale z drugiej
    strony nie mogę się dzielić moją więdzą na forum publicznym - chyba nie
    musze mówić dlaczego?

    mimo wszystko jak się da to mój resztkowy patriotyzm stara sie włączać w to
    firmy polskie

    tylko często właśnie odbijam sie od muru takich ktosiów którzy "niedasie"
    odmawiają jak paciorek

    przykład - WAT razem z AGH zrobili hybrydę i wystawili na targach w 2016r
    elementem innowacyjnym był zbiornik wodoru niskiego ciśnienia - wodór
    wiązał się chemicznie z tajemniczymi związkami - odpadało ryzyko eksplozji
    https://www.youtube.com/watch?v=RgakXw8nNU0
    od 9 miesięcy kontaktuję się z rzecznikiem patentowym WAT w tej sprawie - i
    od 9 miesięcy "niedaś" - on nie wie, nie może, skontaktuje się itd
    w maju w hanowerze widziałem już rozwiązania chińczyków w tej dziedzinie
    dopracują technologię to chętnie od nich kupimy - a polska innowacyjność
    znowu zostanie ze sznurem w ręku

    --
    P0zdrawiam
    p0li