  • 11. Data: 2010-08-21 14:46:03
    Temat: Re: Wybór routera do kablówki - wymagania mam;)
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-08-21 16:44, CUT_INZ pisze:

    > Jeśli nie to przekierowanie portów załatwia sprawę.

    Co prawda tego nie robiłem, ale pewnie znajdę w opcjach danego programu
    P2P ( korzystam z eMule i qTorrent )

  • 12. Data: 2010-08-21 14:50:35
    Od: CUT_INZ <C...@g...pl>

    W dniu 21-08-2010 16:46, Tomaszek pisze:

    > Co prawda tego nie robiłem, ale pewnie znajdę w opcjach danego programu
    > P2P ( korzystam z eMule i qTorrent )

    Porty przekierowuje się w routerze.

  • 13. Data: 2010-08-21 14:52:37
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-08-21 16:50, CUT_INZ pisze:
    > Porty przekierowuje się w routerze.

    Acha;)To jeszcze jedno pytanie. Czy któryś z tych adresów to prawdziwy
    publiczny IP czy wszystkie po wyjściu z routera są już na NATem? Z sieci
    P2P będę korzystał tylko ja - pozostałe komputery to VOD, radia
    internetowe i inne, ale już nie P2P.

  • 14. Data: 2010-08-21 15:48:59
    Od: CUT_INZ <C...@g...pl>

    W dniu 21-08-2010 16:52, Tomaszek pisze:

> [...]
    > publiczny IP czy wszystkie po wyjściu z routera są już na NATem? Z sieci
    > P2P będę korzystał tylko ja - pozostałe komputery to VOD, radia

    Na routerze ustawiasz przekierowanie portów z których korzystają
    programy p2p na konkretny wewnętrzny adres IP (komputer).

    Komputery w LAN, za natem (routerem) nie mają zewnętrznego IP.
    Zewnętrzne IP ma tylko router po stronie WAN (od strony internetu,
    dostawcy usługi).

  • 15. Data: 2010-08-21 20:24:16
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Tomaszek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > publiczny IP czy wszystkie po wyjściu z routera są już na NATem? Z sieci
    > P2P będę korzystał tylko ja - pozostałe komputery to VOD, radia

    Jeżeli router posiada opcję DMZ (strefa zdemilitaryzowana) wtedy ustawiasz
    swój IP jako DMZ i router przekierowuje wszystkie porty do Twojego IP
    wewnętrznego tak, jakby był podłaczony bezpośrednio do modemu. Również Twój
    komputer widoczny jest z internetu tak, jakby był podłaczony bezpośrednio do
    modemu i miał publiczne IP. A więc możesz postawić serwer FTP, WWW, poczty
    czy co tam chcesz i nie musisz przekierowywać żadnych portów na routerze.

  • 16. Data: 2010-08-23 10:47:39
    Od: grzehorz <g...@t...pl>

    Tomaszek wrote:

    > Gniazdo takie samo, tylko jedno to wejście, a drugie wyjście. O to
    > chodziło.

    Wiesz, bo jest WAN i LAN, a nie wyjście i wejście...
    RTFM.

    > Mają być trzy komputery podłączone jednocześnie i jednocześnie pracować.
    Do tego router ze switchem...

    > Tak, i tylko po MACu, można niby zarejestrować się po raz drugi, ale po
    > co;)
    Do tego router z klonowaniem MAC.

    > Sztuk 1.
    No to NAT.

    [ciach]

    > Coś pokiełbasiłem fakt;) Co do publicznego adresu na każdym kompie... w
    > zeszłym tygodniu zawołał mnie koleś, też ma Aster i chciał żebym mu
    > podzielił łącze. Podział łącza się udał - jeden komp chodzi na LANie,
    > drugi po WIFI. Jakaż była moja zdziwka gdy wszedłem sobie na
    > Speedtest.net ( głównie po to, żeby zobaczyć jak sprawuje się WIFI ) i
    > widzę: publiczne IP Aster!! Robię test na drugim kompie podłączony po
    > LANie - to samo IP!!! Jak to możliwe, nie wiem, ale jak to możliwe to ja
    > też tak chce;)
    No bo to się formalnie router łączy z czymkolwiek i podaje swoie czyli
    publiczne IP.
    No i to właśnie do tego w sieci LAN służy NAT...
    Inaczej nie da się.
    Chyba, że jesteś właśnie szczęśliwym posiadaczem wielu IP, co u Ciebie nie
    wystepuje.

    > Zgryźliwość to cecha, po której Cię można rozpoznać...

    Stary jestem to i zgryźliwy.

    g.

  • 17. Data: 2010-08-24 00:47:38
    Od: "Remek" <b...@t...pl>

    Użytkownik "Tomaszek" napisał:

    > klonowanie MAC'a nie jest absolutnie
    > obowiązkowe. Po prostu jest to wygoda, podmieniam MAC'a i nie muszę się
    > ponownie rejestrować. Mniej zabawy. Koszty żadne bo ponowna rejestracja
    > jest bezpłatna.

    Nie do końca. Wielu doastawców nie zgadza się na router, który oznacza
    podział łącza.

    Remek

  • 18. Data: 2010-08-24 11:39:59
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-08-23 12:47, grzehorz pisze:
    > Wiesz, bo jest WAN i LAN, a nie wyjście i wejście...
    > RTFM.

    Tak jest jak piszesz;)

    > Do tego router ze switchem...

    Możesz jakiś konkretny model polecić lub firmę. Linksys to moja
    propozycja, ale to na pewno nie jedyne rozwiązanie.

    > Do tego router z klonowaniem MAC.

    No to chyba każdy już ma;) Zresztą klonowanie MAC'a nie jest absolutnie
    obowiązkowe. Po prostu jest to wygoda, podmieniam MAC'a i nie muszę się
    ponownie rejestrować. Mniej zabawy. Koszty żadne bo ponowna rejestracja
    jest bezpłatna.

    > No to NAT.

    Można dokupić jeszcze jeden publiczny, ale nie widzę na razie potrzeby.

    > Stary jestem to i zgryźliwy.

    OK, bądź dalej i bądź dalej konkretny. Ja jestem samotny i też jestem
    złośliwy. Inne powody - efekt ten sam. Więc przyjmuję i rozumiem.

  • 19. Data: 2010-08-24 13:36:20
    Od: grzehorz <g...@t...pl>

    Tomaszek wrote:

    > Możesz jakiś konkretny model polecić lub firmę. Linksys to moja
    > propozycja, ale to na pewno nie jedyne rozwiązanie.

    D-Link DIR-300 + DD-WRT
    Sprzęt za naprawdę dobrą cenę, a po ostniej przeróbce producenta
    i pamięci ma niezłą ilość.
    I w tych nowych daje się wgrać DD-WRT z orginalnego oprogramowania więc
    właściwie banał...
    Jak narazie daje u nas ładnie radę.
    A i idzie tego dość sporo do ludzi.

    Pozdrawiam
    g.

  • 20. Data: 2010-08-24 21:30:28
    Od: MAR <M...@s...org>

    On Tue, 24 Aug 2010 02:47:38 +0200, Remek wrote:

    > Nie do końca. Wielu doastawców nie zgadza się na router, który oznacza
    > podział łącza.

    1. Router jest komputerem. Czy nie zgadzają się na podłączanie komputera ?
    2. Komputer też może dzielić łącze. Windowsy mają to nawet wbudowne.

    --
    Mar.