  • 21. Data: 2010-08-24 21:32:54
    Temat: Re: Wybór routera do kablówki - wymagania mam;)
    Od: MAR <M...@s...org>

    On Sat, 21 Aug 2010 16:20:48 +0200, Tasiorsa wrote:

    > Jak Linksys to raczej WRT54GL tak zeby mozna bylo wgrac Tomato i zrobic
    > HTB/Qos.

    QoS w Tomato jest w sumie dosć cienki, w porównaniu do możliwości HTB.

    > Mozesz tez pomyslec o Ovislink WL-1600GL (rowniez pelne wsparcie dla
    > Tomato).

    Tańszy i szybszy od WRT54GL.

    --
    Mar.

  • 22. Data: 2010-08-24 22:36:29
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-08-24 23:30, MAR pisze:
    > 2. Komputer też może dzielić łącze. Windowsy mają to nawet wbudowne.

    Potwierdzam, tak właśnie mam teraz podzielone łącze;)

  • 23. Data: 2010-08-24 22:39:06
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-08-24 02:47, Remek pisze:
    > Nie do końca. Wielu doastawców nie zgadza się na router, który oznacza
    > podział łącza.

    Akurat Aster nie robi z tego problemu, pytałem się przy podpisywaniu
    umowy - dopóki nie wyprowadzam za lokal i nie podłączam do kabla
    koncentrycznego 220V to ich nie interesuje co robię z łączem;)

  • 24. Data: 2010-08-25 14:31:12
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2010-08-24 02:47, Remek pisze:

    > Nie do końca. Wielu doastawców nie zgadza się na router, który oznacza
    > podział łącza.

    Pora kopnąć takiego "dostawcę" tam, gdzie on Ciebie ewidentnie ma. Czy
    oni naprawdę nie rozumieją że dom, gdzie używa się:
    - komputera stacjonarnego
    - laptopa
    - komórki z wifi
    - bramki voip
    - drukarki sieciowej
    - radia internetowego
    wcale nie jest rodem z XXII wieku? Miałbym niby płacić abonament x5
    (drukarkę już przeboleję, od bidy mógłbym tylko ze stacjonarnego drukować)?

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 25. Data: 2010-08-27 01:36:16
    Od: "Remek" <b...@t...pl>

    Użytkownik "Tomaszek" napisał:

    > Akurat Aster nie robi z tego problemu, pytałem się przy podpisywaniu
    > umowy - dopóki nie wyprowadzam za lokal i nie podłączam do kabla
    > koncentrycznego 220V to ich nie interesuje co robię z łączem;)

    Faktem jest, że coraz więcej dostawców internetu obniża poziom restrykcji.
    Nawet TPSA dopuszcza podział łacza w ramach mieszkania. Wcześniej jednak
    było inaczej. Dlatego powstały urządzenia TTL+1. Wielu jeszcze małych
    dostawców stosuje ograniczenia ze względu na to, że ich nie stac na poltykę
    stosowaną przez dużych.

    A co do "pytałem się przy podpisywaniu umowy". Na "gębę" nie ma znaczenia.
    Ważne co jest w umowie. Jeśli nie ma wyraźnego zapisu o dopuszczalności
    podziału łącza to zawsze mogą się czepić.

    Pozdrawiam Remek

  • 26. Data: 2010-08-27 01:43:26
    Od: "Remek" <b...@t...pl>

    Użytkownik "Mich@l" napisał:

    > Pora kopnąć takiego "dostawcę" tam, gdzie on Ciebie ewidentnie ma.

    Nie zawsze jest wybór. Nie wszyscy mieszkaja w Warszawie.

    > Czy oni naprawdę nie rozumieją że ...

    Ależ wiedzą, rozumieją i dlatego stosuja ograniczenia. Gdyby nie wiedzieli
    to by nie stosowali. Temat był wielokrotnie wałkowany i nie mam zamiaru
    walić głową w mur. Załóż firmę oferującą dostawę internetu i wtedy dowiesz
    się co to koszt jednostkowy na 1 szt. użytkownika i jak kalkulować cenę za
    usługę aby wyjść na swoje biorąc pod uwagę koszt zakupu publicznych IP,
    koszt dostawcy wyższego poziomu, zakupu i utrzymania infrastruktury itd.
    itp.

    I wtedy sie wypowiadaj.

    Remek

  • 27. Data: 2010-08-27 01:48:15
    Od: "Remek" <b...@t...pl>

    Użytkownik "MAR" napisał:

    > 1. Router jest komputerem. Czy nie zgadzają się na podłączanie komputera ?

    Poważnie? A odwrotnie? Bijesz pianę. Pod potoczną nazwą komputer rozumiemy w
    większości PC. A router nim nie jest. Można co najwy żej mówić, że od strony
    sieci zarówno PC jak i router są widziane jako hosty identyfikowane po
    adresach IP i MAC.

    > 2. Komputer też może dzielić łącze. Windowsy mają to nawet wbudowne.

    No i co z tego, że mogą dzielić? To coś zmienia z punktu widzenia dostawcy?

    Remek

  • 28. Data: 2010-08-29 20:21:27
    Od: geyb <g...@g...pl>

    Wybierz coś z oferty firmy Draytek - idealny dla Ciebie byłby któryś z
    modeli Vigor np. 2920
    http://draytek.pl/index.php?k=produkty&d=26&n=220

    g.

  • 29. Data: 2010-08-31 19:34:55
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Podobnie jak b/g.

    Szukałbym b/g/n.

    Już nawet telefony mają n.

    -----

  • 30. Data: 2010-09-06 14:26:10
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2010-08-27 03:43, Remek pisze:

    > Nie zawsze jest wybór. Nie wszyscy mieszkaja w Warszawie.

    Nie wiem gdzie wszyscy mieszkają. Ja też nie mieszkam w Warszawie, ale w
    małym miasteczku.

    > Ależ wiedzą, rozumieją i dlatego stosuja ograniczenia. Gdyby nie wiedzieli
    > to by nie stosowali. Temat był wielokrotnie wałkowany i nie mam zamiaru

    Tylko czemu jednym się opłaca bez bzdurnych zapisów w regulaminie, a
    innym już nie?

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl