  • 21. Data: 2010-10-13 13:58:21
    Temat: Re: Wybrać język czy tematyke
    Od: "jcm" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Norbert" <n...@r...no> napisał w wiadomości
    news:i94d5a$i6v$1@news.onet.pl...
    > A czy ja to sugeruje? Wrecz przeciwnie. Nawet przyklad z muzykiem bylby
    > blizszy zyciu niz z malarzem.

    Prawda jest taka, że osoba wykonująca swoją pracę bez pasji, jedynie dla
    pieniędzy, nigdy nie zostanie artystą w swoim zawodzie, a co najwyżej b. dobrym
    rzemieślnikiem.

  • 22. Data: 2010-10-13 16:10:38
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 13 Paź, 14:36, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:

    > Oczywiście może, ale wtedy jest reprezentantem "bezwartosciowego nowego
    > pokolenia dla ktorego jedyna wartoscia jest kasa i za pieniadze gotow jest
    > zerzec moja kupe". Prawdziwy pasjonat pracuje w IT, bo to kocha.
    > --

    Może chodzi o monotonię? Programuję zarówno zawodowo, hobbystycznie,
    a nawet charytatywnie, albo dla sportu, mało mam innych zajęć i to
    oczywiście
    nie jest zbyt dobry sposób na życie. Ale żeby dobrze wykonywać swój
    zawód to
    trzeba się nim chociaż trochę pasjonować.

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2010-10-13 16:13:32
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

  • 24. Data: 2010-10-13 20:36:46
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On 13 Paź, 10:51, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:

    > Ja nie lubię (albo jest mi to obojętne, bo robię to dla kasy), a pracuję.
    > Męczenie się pracą to normalny objaw.

    Bardzo Ci współczuję. Robienie czegoś bez pasji i to wyłącznie dla
    pieniędzy jest smutne.
    (btw - czy różni się czymkolwiek od prostytucji?)
    Współczuję Ci, bo nigdy nie doświadczysz czegoś, co nazywa się
    spełnieniem zawodowym.
    Nie wspominając o tym, że jest to standardowy wstęp do różnych
    zaburzeń psychicznych od burnoutu po pełne zfiksowanie.

    Współczuje też Twojemu szefowi - bo pracownik, który robi coś bez
    przekonania, to do dupy pracownik.

    > Nienormalne jest podniecanie się nową
    > wersją Hibernate w czasie wolnym.

    Podniecanie się nową wersją czegokolwiek to zwykły fetyszyzm.
    Natomiast jest tu miejsce na coś innego - nie myśl o ludziach, którzy
    się czymś podniecają; pomyśl o tych, którzy to coś zrobili i zrobili
    to tak dobrze, że aż inni się tym podniecają. W ogóle pomyśl o
    *wszystkich* narzędziach, bibliotekach i czymkolwiek, czego używasz w
    pracy. Tego nie zrobili ludzie o Twoich poglądach na pracę zawodową. A
    to właśnie oni stanowią top w branży.

    (Różnica jest pomiędzy tworzeniem i wykonywaniem. To pierwsze wymaga
    pasji. To drugie zawsze można zlecić komuś tańszemu.)

    Współczuję Ci dlatego, że ze swoimi smutnymi poglądami (wyrażonymi na
    grupach nie po raz pierwszy) nigdy tego topowego poziomu spełnienia
    zawodowego nie osiągniesz.

    Jeśli chodzi o Twoje poglądy na zainteresowania i ich podział na
    zawodowe i niezawodowe - kompletnie ich nie rozumiem. Znam ludzi,
    którzy bez najmniejszego problemu godzą żywe pasje zawodowe (np.
    programistyczne) z artystycznymi, sportowymi, itd. Swoimi postami po
    prostu pokazujesz, jak niewielu poznałeś ludzi, którzy odnieśłi
    zawodowy sukces. Bo robienie czegoś z myślą o tym, żeby to rzucić,
    szansy na sukces nie ma żadnej.

  • 25. Data: 2010-10-13 22:09:01
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Wed, 13 Oct 2010 10:18:34 +0200, Pawel napisał(a):

    > C++ i C - blee. Język nie jest najgorszy. Wiele profesjonalnych książek, fajne
    kompilatorki, profesjonalne zaplecze wiedzy i zasobów itd. Zastosowania ciekawe -
    przynajmniej narazie - bardzo lubie pisac soft blisko sprzętu, blisko OS itd. I
    bynajmniej nie jest tak, że ten język jest dla mnie zatrudny. Poprostu kilka razy
    pracowałem z systemem stworzonym 20 lat temtu, gdzie w kodzie są wymieszne wszystkie
    style, wpisywanie tekstu do pliku/bufora i czego tylko nei wybierzemy na 100 różnych
    sposobów. Bajzel. Co więcej co programista, to własny styl, własne rozwiązania itd.
    Burdel. Tak - można nad tym zapanować. Wymusić/zarządzić pewne zasady pisania. Mimo
    to, w raliach z jakimi sie spotkałem, na pisanie dobrze czasu zawsze mało. Łatwiej
    pisać dobrze w javie/C# niż w C++. W C++ mimo wszystko trzeba się jednak skupić.

    > Panowie (i Panie) - przekonajcie mnie, że warto pisać w C++:) Skłaniam sie właśnie
    ku niemu, ale potrzebuje jeszcze kilka bodźców, argumentów osob, które też kiedyś
    miały podobny dylemat wybrały tak jak ja zamierzam.

    Nie pisz w C++ :P
    Pisz w Delphi! :-)
    Delphi laczy zalety Javy/C# (ten drugi jest troche bazowany na Delphi) i
    C++. Posiada przejrzysta i czytelna skladnie. Na chwile obecna (odkad za
    rozwoj odpowiada Embarcadero) posiada juz wiele z mechanizmow dostepnych w
    najnowoczesniejszych jezykach a kolejne wersje wnosza duzo nowosci, za rok
    ma miec kompilator 64 bitowy (w zasadzie juz takowy istnieje, widzialem go
    nawet, ale nie jest publicznie dostepny), za dwa lata bedzie umial
    kompilowac pod OSXa. Do tego kompiluje kod natywny na platforme Win32 (czyli
    szybki jak C++). Jest tez mozliwosc pracy w .NET korzystajac ze skladni
    Delphi (Delphi Prism).
    I zaraz sie zacznie flame, ze Delphi to jezyk (tak, juz jest jezykiem, a nie
    tylko srodowiskiem) dla lamerow i balaganiarzy, ale ...ten kto tak twierdzi
    albo nie widzial go na oczy, albo sam jest lamerem :-P
    Howgh!

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 26. Data: 2010-10-14 04:50:21
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>

    Dnia Thu, 14 Oct 2010 00:09:01 +0200, Norbert napisał(a):

    ku niemu, ale potrzebuje jeszcze kilka bodźców, argumentów osob, które też kiedyś
    miały podobny dylemat wybrały tak jak ja zamierzam.

    > Nie pisz w C++ :P
    > Pisz w Delphi! :-)
    [...]
> [...]
    > tylko srodowiskiem) dla lamerow i balaganiarzy, ale ...ten kto tak twierdzi
    > albo nie widzial go na oczy, albo sam jest lamerem :-P

    E tam; o czym tu dyskutować.
    Jedni lubią ruskie pierogi, drudzy jak im śmierdzą nogi.

    Pozdrawiam,
    Waldek

  • 27. Data: 2010-10-14 07:03:38
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Thu, 14 Oct 2010 00:09:01 +0200,
    Norbert <n...@r...no> screamed:
> [...]
    >
    > Nie pisz w C++ :P
    > Pisz w Delphi! :-)
    > Delphi laczy zalety Javy/C# (ten drugi jest troche bazowany na Delphi) i

    Oraz wszelkie wady Pascala...

    > Posiada przejrzysta i czytelna skladnie.

    ...zaczynając od nieczytelnej składni. :>

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:227B ]
    [ 09:02:50 user up 12590 days, 20:57, 1 user, load average: 0.81, 0.10, 0.45 ]

    Is reading in the bathroom considered Multi-Tasking?

  • 28. Data: 2010-10-14 12:13:17
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Thu, 14 Oct 2010 09:03:38 +0200, Artur M. Piwko napisał(a):

    > ...zaczynając od nieczytelnej składni. :>

    Tak dla rownowagi i sprawiedliwosci podaj te o czytelnej :>

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 29. Data: 2010-10-14 16:36:14
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Bardzo lubie języki Java i C#...

    A mało to można pisać choćby w C#?

    XNA / MDX, Windows Mobile / Embedded, Desktop, ASP.NET.

    Można wyobrazić sobie pracę w firmie o szerokim wachlarzu / outsourcing
    i przenoszenie między działami co kilka miesięcy po skończonym
    projekcie. Alfą i omegą w wąskim zakresie nie będziesz, ale co projekt,
    to zawsze się można czegoś nowego nauczyć i w ten sposób jest ciekawie :-)

    --
    Mateusz Bogusz

  • 30. Data: 2010-10-14 16:41:21
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-10-14 00:09, Norbert wrote:
    > Pisz w Delphi! :-)
    > wersje wnosza duzo nowosci, za rok
    > ma miec kompilator 64 bitowy
    > za dwa lata bedzie umial
    > Do tego kompiluje kod natywny na platforme Win32

    Serdeczne pozdrowienia z teraźniejszości. Napiszcie czasem jakąś kartkę.