  • 41. Data: 2010-10-15 16:07:27
    Temat: Re: Wybrać język czy tematyke
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-10-15 12:22, Przemysław Osmański wrote:

    > A konkretnie to co Ci w tym nie pasuje?
    > Może java lub C# mają w tej chwili kompilację natywną do win32 lub x64?
    > Albo na OSXa?

    Nie rozumiesz żartu: Uczcie się Delphi, bo za 2 lata bedzie wyglądał jak
    połowa obecnie stosowanych języków a reszta świata przecież stoi w miejscu.

    Delphi już mial swoją szansę, zdobył niszę, siedzi w niej i jak trzeba
    to sie znajdzie zatrudnienie w Delphi do utrzymywania starego kodu. Ale
    przyejmnoscią opiekowania się gównem (pod względem jezyka i kodu w nim
    wyprodukowanego) jakoś bym sie nie zachwycał bo nieoferuje nic poza
    resztę świata.

  • 42. Data: 2010-10-15 16:08:59
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Zbylut wrote:

    > będziesz musiał, bo pasjonaci tak bardzo oddalą się od Ciebie poziomem, że
    > staniesz się w porównaniu do nich zbyt cienki by w IT zostać.

    Masz bardzo dziecinne wyobrażenia na temat IT. Ci magicy od pykania kodu to
    tylko mróweczki na samym dole piramidy.

    Szczególnie że gdzieś ci umyka, że ktoś, kto nie jest pasjonatem, może mieć
    jednocześnie talent.

  • 43. Data: 2010-10-15 17:21:53
    Od: Witold Kuzminski <w...@g...com>

    On Oct 15, 12:08 pm, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:

    > Szczególnie że gdzieś ci umyka, że ktoś, kto nie jest pasjonatem, może mieć
    > jednocześnie talent.

    Do muzyki i malarstwa?

  • 44. Data: 2010-10-15 19:14:18
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Fri, 15 Oct 2010 15:32:13 +0200,
    Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> screamed:

    > Gdyby babcia miała wąsy była by dziadkiem ;)

    > Taaak, w sosunku do C++ z intensywnym użyciem szablonów i np. Perlem
    > ;)

    Nie trzeba sięgać aż po szablony, wystarczy spojrzeć na C++ casty... :>

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:227B ]
    [ 21:13:47 user up 12591 days, 9:08, 1 user, load average: 0.69, 0.04, 0.35 ]

    Quote me as saying I was mis-quoted. -- Groucho Marx

  • 45. Data: 2010-10-15 19:20:57
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Fri, 15 Oct 2010 10:21:53 -0700 (PDT), Witold Kuzminski napisał(a):

    > Do muzyki i malarstwa?

    Nie, do wtapiania sie w tlum i robienia dobrego wrazenia ;-P

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 46. Data: 2010-10-15 20:34:51
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@n...com>

    On 10/15/2010 09:14 PM, Artur M. Piwko wrote:
    > In the darkest hour on Fri, 15 Oct 2010 15:32:13 +0200,
    > Grzegorz Krukowski<r...@o...pl> screamed:

    > Nie trzeba sięgać aż po szablony, wystarczy spojrzeć na C++ casty... :>

    "Wystarczy"? Rzutowania są o całe rzędy wielkości rzadsze od szablonów.

    JD

  • 47. Data: 2010-10-16 08:29:42
    Od: Przemysław Osmański <p...@o...eu>

    > Nie rozumiesz żartu: Uczcie się Delphi, bo za 2 lata bedzie wyglądał jak
    > połowa obecnie stosowanych języków a reszta świata przecież stoi w miejscu.

    Nie zrozumiałem, chyba dlatego, że można go zastosować dla dowolnego
    języka :/

    > Delphi już mial swoją szansę, zdobył niszę, siedzi w niej i jak trzeba
    > to sie znajdzie zatrudnienie w Delphi do utrzymywania starego kodu. Ale

    Nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz. Ale rozumiem, firmy nie chwalą
    się w czym piszą swoje oprogramowanie. Może właśnie z powodu takich
    stereotypów jak prezentowane przez Ciebie.

    > przyejmnoscią opiekowania się gównem (pod względem jezyka i kodu w nim
    > wyprodukowanego) jakoś bym sie nie zachwycał bo nieoferuje nic poza
    > resztę świata.

    IMHO bardziej gówniany kod (pod względem czytelności języka) oferuje
    java/c++. Gdzie bez lat praktyki widząc kod nie pojmiesz o co chodzi.
    Ba, nawet biorąc obcy kod i mając dużą praktykę, trzeba długo dochodzić
    co autor miał na myśli. W Delphi nie ma tego problemu.
    Ale zapewne z Delphi, jeśli w ogóle używałeś, miałeś styczność X-lat
    temu. I co się później dziwić.

    --
    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 48. Data: 2010-10-16 09:32:41
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-10-16 10:29, Przemysław Osmański wrote:
    > Nie zrozumiałem, chyba dlatego, że można go zastosować dla dowolnego
    > języka :/

    W innych (znaczy z czołówki) językach nikt nie chwali się ze support dla
    64 bitów bedzie kiedyśtam. On jest albo język jest tak wymyslony że nie
    jest to istotny prarametr.

    > Nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz. Ale rozumiem, firmy nie chwalą
    > się w czym piszą swoje oprogramowanie. Może właśnie z powodu takich
    > stereotypów jak prezentowane przez Ciebie.

    Delphi ze swoim 1.5% udzialem w rynku własnie wyrżnęło łbem o dno
    statystyk. W dodatku w czołówce nie ma zadnego języka Ada/Pascal like.
    Smutne to ale z drugiej strony nie ma komu po nim płakać.

    > IMHO bardziej gówniany kod (pod względem czytelności języka) oferuje
    > java/c++.

    Java - nie zgadzam się. Chyba ze jest się programatorem
    prawie-obiektowym. Wtedy odstrasza programowanie obiektowe. Ale jak się
    jest legacyprogrammer to nie ma się co dziwić.

    C++ - Zgoda. Tylko że to język dla artystów pokroju wydziobywania
    nastepnej biblioteki boost-like i co zaskakujące mocno rozwija warsztat
    programisty. Sorry, ale C++, szczególnie pokroju modern wymaga znajmości
    czegoś więcej niż pętli for.

    > Gdzie bez lat praktyki widząc kod nie pojmiesz o co chodzi.

    Wystarczą lata praktyki w programowaniu obiektowym a nie lata praktyki
    robienia onklików i nagle kod dowolnego języka staje się znacznie
    czytelniejszy.

    > Ba, nawet biorąc obcy kod i mając dużą praktykę, trzeba długo dochodzić
    > co autor miał na myśli.

    Kazdy kod można spieprzyc. Problem w tym że ze względu na niski próg
    wejścia do Delphi wlaśnie tam można znaleźć najbardziej spieprzony kod.
    Nie żebym z tego powodu plakał, niech płaczą managerowie mający miliony
    onklików w nastepnej aplikacji do robienia faktur pisanej przez amatorów.

    > Ale zapewne z Delphi, jeśli w ogóle używałeś, miałeś styczność X-lat
    > temu. I co się później dziwić.

    Jak ostatnio sprawdzałem to się nic nie zmieniło w składni, jakości
    pracy, przenosnosci czy przyzwyczajeniach starych programatorów. Delphi
    to zombie.

  • 49. Data: 2010-10-16 13:23:30
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 16 Paź, 11:32, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > nastepnej biblioteki boost-like i co zaskakujące mocno rozwija warsztat
    > programisty. Sorry, ale C++, szczególnie pokroju modern wymaga znajmości

    Nie wiem czy takie rozważania mają sens. W każdym języku można
    napisać gówniany kod i w (prawie) każdym czytelny i przejrzysty, a
    jeśli pracuje się nad dużym programem, to żaden język nie zastąpi
    umiejętności i doświadczenia programisty.
    Pozdrawiam

  • 50. Data: 2010-10-16 17:38:25
    Od: Przemysław Osmański <p...@o...eu>

    > Delphi ze swoim 1.5% udzialem w rynku własnie wyrżnęło łbem o dno
    > statystyk. W dodatku w czołówce nie ma zadnego języka Ada/Pascal like.
    > Smutne to ale z drugiej strony nie ma komu po nim płakać.

    Oj... Bo się popłacze. A udział wyliczany jest na podstawie czego???
    Widzimisie czy odwołań na googlach? Jedną i drugą metodę można sobie o
    kant ...

> [...]
    > nastepnej biblioteki boost-like i co zaskakujące mocno rozwija warsztat
    > programisty. Sorry, ale C++, szczególnie pokroju modern wymaga znajmości

    Miałem już do czynienia z "artystycznym" kodem. Dziękuje, postoje.

    > Wystarczą lata praktyki w programowaniu obiektowym a nie lata praktyki
    > robienia onklików i nagle kod dowolnego języka staje się znacznie
    > czytelniejszy.

    Znowu stereotyp. Żyj w świecie bajek i studentów dalej. Jak będziesz
    chciał rozmawiać o poważnym oprogramowaniu to daj znać.

> [...]
    > Nie żebym z tego powodu plakał, niech płaczą managerowie mający miliony
    > onklików w nastepnej aplikacji do robienia faktur pisanej przez amatorów.

    O właśnie, tylko dlaczego wszystkich wkładasz do worka z amatorami?
    Implikacja Delphi = amator? No cóż, znowu stereotyp.

    > Jak ostatnio sprawdzałem to się nic nie zmieniło w składni, jakości
    > pracy, przenosnosci czy przyzwyczajeniach starych programatorów.

    A jak to sprawdzałeś, w szczególności te przyzwyczajenia? Jakość pracy
    jest nieporównywalnie wyższa niż w większości dostępnych środowisk, o
    prędkości kompilacji nie wspomnę.

    A przy okazji przenośności, przenośność na poziomie pseudokodu to
    leczenie syfa pudrem. Równie dobrze można było pozostać w erze języków
    interpretowanych.

    > Delphi to zombie.

    Dam Ci dobrą radę, nie chodź na badania specjalistyczne. Bo w 90%
    będziesz obsługiwany przez soft pisany w Delphi. Zgroza. Proponuje
    zgłosić sprawę do prokuratora.

    Coś mi się wydaje, że EOT, bo konstruktywnej krytyki tutaj nie widzę,
    tylko rzucanie stereotypami i obiegowymi opiniami.