  • 1. Data: 2011-11-19 11:19:15
    Temat: Wymiana RAM w laptopie.
    Od: Maru <m...@n...pl>

    Jak wygląda sprawa z wymianą RAM w laptopach, na co zwracać uwagę?
    Szukałem na forach i wygląda na to, że różnie z tym bywa i nie wszystkie
    są tolerowane.
    Laptop Lenovo N200, w tej chwili jest 2x 512 MB 667MHz DDR2 PC2-5300S ,
    najchętniej zastąpiłbym jedną kość na 2GB. Wg specyfikacji obsługuje do
    4GB (2x2GB) więc powinno pójść. Ale jest jedno ale, jaka jest różnica
    między PC2-5300, a PC2-5300S? Bo wygląda na to, że jest to istotne.
    Gdzieś znalazłem, że właśnie te laptopy jak i inne z IBM są bardzo
    wybredne jeśli chodzi o wymianę RAM.
    Najgorsze, że to kolegi sprzęt i pasowałoby, żeby działało;P

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-11-20 01:51:24
    Temat: Re: Wymiana RAM w laptopie.
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Maru" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wybredne jeśli chodzi o wymianę RAM.
    > Najgorsze, że to kolegi sprzęt i pasowałoby, żeby działało;P

    U nas w mieście idzie się do sklepu z lapkiem, i jak zadziała, to się płaci.
    Wysyłkowo zawsze loteria....

    Feromon

  • 3. Data: 2011-11-23 16:44:49
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 19.11.2011 12:19, Maru pisze:
    > Jak wygląda sprawa z wymianą RAM w laptopach, na co zwracać uwagę? Szukałem na
    forach i wygląda na to, że różnie z tym bywa i nie wszystkie są tolerowane.

    Iść do sklepu i wymienić na miejscu na działającą. A potem
    dokładnie przetestować MemTestem i testami aplikacyjnymi.
    To jedyne pewne rozwiązanie. Nie kupuj pamięci sam, a na pew-
    no nie wysyłkowo.

    Nie ma niestety reguł na to, jakie pamięci ruszą, a jakie nie.
    Ostatnio sam rozszerzałem pamięć w komputerze i moduł o dobrze
    dobranych parametrach w ogóle nie działał, a szybszy ruszył od
    razu bez problemu.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 4. Data: 2011-11-25 14:36:05
    Od: Netx <n...@g...pl>

    W dniu 2011-11-19 12:19, Maru pisze:
    > Laptop Lenovo N200, w tej chwili jest 2x 512 MB 667MHz DDR2 PC2-5300S ,
    > najchętniej zastąpiłbym jedną kość na 2GB.

    Możesz skorzystać z wyszukiwarki Kingston. Tu masz dla Lenovo N200:
    http://tinyurl.com/clmlssc
    Te 2GB można znaleźć w kilku sklepach w/g Ceneo.

  • 5. Data: 2011-11-29 17:44:43
    Od: Maru <m...@n...pl>

    W dniu 20.11.2011 02:51, Feromon pisze:

    > Użytkownik "Maru" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    >>

    > U nas w mieście idzie się do sklepu z lapkiem, i jak zadziała, to się
> [...]

    No to wygrana na loterii;) Zamówiona pamięć Hynix PC2-5300S z takimi
    samymi timingami jak oryginalnie założona, działa bezproblemowo.
    Wcześniej na necie znalazłem artykuł w którym m.in. te pamięci były
    wymienione jako "kompatybilne" dla IBM, Dell, itp.
    Podejrzewam, że gdyby była pamięć bez tego S na końcu to mógłby być problem.

    Pozdrawiam.