eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacjiRe: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
    Date: Wed, 3 Mar 2010 07:49:54 -0600
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 42
    Message-ID: <h...@p...onet.pl>
    References: <h...@p...onet.pl> <hmgt1n$kr7$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <h...@p...onet.pl> <s...@l...institute.com>
    <8lapiweo31r1$.1hp1d0oxbcgah.dlg@40tude.net>
    <h...@p...onet.pl> <hmik7n$1jam$1@news2.ipartners.pl>
    <h...@p...onet.pl> <h...@p...onet.pl>
    <hmlcsf$2vpt$1@news2.ipartners.pl>
    Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
    NNTP-Posting-Host: gw.petrovend.com
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1267624242 19824 204.248.56.195 (3 Mar 2010 13:50:42 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 3 Mar 2010 13:50:42 +0000 (UTC)
    X-Posting-Agent: Hamster/1.3.13.0
    In-Reply-To: <hmlcsf$2vpt$1@news2.ipartners.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2260618
    [ ukryj nagłówki ]

    "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> wrote in message
    news:hmlcsf$2vpt$1@news2.ipartners.pl...
    > Pszemol pisze:
    >
    >>>> A to olej w próżni zachowuje się inaczej niż woda?
    >>>
    >>> Raczej tak, bo czym byś naoliwił pompę próżniową gdyby olej parował?
    >>
    >> Szczerz mówiąc nie daje mi spokoju to Twoje pytanie :-)
    >> Warto byłoby znaleźć jakieś wiarygodne dane na ten temat...
    >> Dla wody punkt wrzenia przy określonej temperaturze i ciśnieniu
    >> jest dostępny wszędzie - dla oleju nie znalazłem...
    >
    > Ale diagram fazowy ma zapewne podobny przynajmniej w kształcie...
    >
    >> Ale przekartkowałem jeszcze raz instrukcję serwisową tej mojej starej
    >> toyoty i na stronie AC-20 http://www.turboninjas.com/camry/ac.pdf
    >> jest podana ilość oleju jaką trzeba dodać do systemu przy wymianie
    >> konkretnych podzespołów. Np. wymiana osuszacza, dodać 10cc oleju.
    >> Wymiana parownika, dodać 40cc oleju.
    >
    > Może nie mają na myśli odsysania próżniowego?

    Mają na 100%. Przeczytaj dalsze instrukcje. Za każdym razem po
    otworzeniu układu i wymianie podzespołów trzeba ewakułować
    gazy do próżni 500 mikronów i ładować czynnik z brakującym olejem
    ale nie całym olejem- wniosek płynie z tego tylko jeden :-)

    >> Najwyraźniej więc olej nie paruje jak woda - no chyba że robię gdzieś
    >> błąd w rozumowaniu, to mnie popraw :-)
    >
    > Nie wiem, ale nie słyszałem aby węglowodory były jakoś nietypowe pod
    > tym względem. W ogóle nie wyobrażam sobie cieczy pod zerowym ciśnieniem
    > która nie wrze - zgodnie z regułami, powinna wrzeć jeśli tylko ciśnienie
    > pary nasyconej w danej temp. jest wyższe niż otoczenia. A że otoczenia
    > jest próżnią... pytanie tylko, jak szybko wrze.

    Zerowego ciśnienia nigdy nie osiągniesz - te pompy jednostopniowe
    osiągają maksymalną próżnię 200-300 mikronów przy zamkniętym
    kurku. W praktyce ciężko te 200 mikronów uzyskać nawet po pół godzinie
    jeśli podłączysz cały system klimy w aucie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: