  • 1. Data: 2012-09-24 22:51:00
    Temat: Wymiana dysku w matrycy HotSwap
    Od: j...@s...pl

    Cześć.

    Jest sprzęt: serwer Lenovo ThinkServer TS100 Tower, X3330. W nim w
    macierzy IBM ServeRAID-MR10i siedzą 4 SATA-2 HotSwapy po 250GB każdy.
    Dyski są spięte w RAID5 lub RAID6 - nie pamiętam dokładnie.

    Jeden z dysków świeci na żółto, zaświeciła się też żółta kontrolka na
    panelu serwera.

    Pytanie:
    Jak wymienić?

    Kupić jakiś (najmniejsze to 300GB) i podmienić?
    Jeśli nie znajdę HotSwapa, to "zwykły"? Wtedy podmienić przy
    wyłączonej maszynie? No i oznaczyć, że to nie HotSwap, aby go ktoś na
    gorąco nie odpinał.
    Czy w matrycy nic nie trzeba ustawiać, jeśli dysk będzie inny?

    Bo takich, jakie są w serwerze już nie ma dostępnych: IBM Lenovo
    ThinkServer 250GB 7200RPM SATA II 3.5-inch Hot-swap Hard Drive Mfr P/N
    45J9642.

    Jak sobie poradzić?

    Oczywiście pełny backup przed dotykaniem tematu jest obowiązkowy :)

    --
    Pozdrawiam.

    Michał.

  • 2. Data: 2012-09-27 20:56:14
    Temat: Re: Wymiana dysku w matrycy HotSwap
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    <j...@s...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...
    > Dyski są spięte w RAID5 lub RAID6 - nie pamiętam dokładnie.
    > Jeden z dysków świeci na żółto, zaświeciła się też żółta kontrolka na
> [...]

    zaczac od przeczytania dokumentacji, jeszcze nie raz sie przyda
    tym bardziej ze ibm\lenovo ma to wszystko slicznie opisane

    > Kupić jakiś (najmniejsze to 300GB) i podmienić?

    > Jeśli nie znajdę HotSwapa, to "zwykły"? Wtedy podmienić przy
    > wyłączonej maszynie? No i oznaczyć, że to nie HotSwap, aby go ktoś na
    > gorąco nie odpinał.

    no to zalezy czy ci zalezy na danych czy nie ;)

> [...]
    > Bo takich, jakie są w serwerze już nie ma dostępnych: IBM Lenovo
    > ThinkServer 250GB 7200RPM SATA II 3.5-inch Hot-swap Hard Drive Mfr P/N

    ja tam jestem zdania ze pytanie na grupach dyskusyjnych o wymiane
    dysku w (jak zakladam) 'serwerze na produkcji' to kiepski pomysl