  • 21. Data: 2012-06-14 13:58:27
    Temat: Re: Wymiana oleju przy niewielkim przebiegu - jak często.
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-06-14 11:23, Agent pisze:

    > A ten tester to co mierzy?
    Lepkość oleju + temperaturę, w połączeniu z odpowiednimi tabelami (w
    przypadku testera elektronicznego - zaszytymi w oprogramowaniu) podaje
    wniosek 'ten olej smaruje ok' albo 'to woda z moczem, wymienić'. Lepszy
    tester mierzy jeszcze lepkość + lepkość po podgrzaniu (nie wiem czy o
    ileś 'C, czy do iluś 'C).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 22. Data: 2012-06-14 14:07:12
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-06-14 10:01, Artur Maśląg pisze:

    > http://media.edelman.pl/pr/85180/test-kondycji-oleju
    -sprawdz-bezplatnie-stan-oleju-silnikowego-w-samocho
    dzie-w-pazdzierniku

    Piszą:

    "Na skutek akcji przeprowadzonej na stacjach benzynowych Shell zapadła
    decyzja o wprowadzeniu Testu Kondycji Oleju na stałe do zakresu usług
    Shell autoserv Polska."

    Wprowadzili? Czy może wyszło, że olej trzeba zmieniać rzadziej niż
    myśleli i dali spokój?

  • 23. Data: 2012-06-14 14:08:26
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 14.06.2012 10:37, mw pisze:
    > W dniu 2012-06-14 10:01, Artur Maśląg pisze:
    > [...]
    > Zastanawiam się co na to kontrolka ciśnienia oleju, bo jeśli zagraża
    > bezpieczeństwu, to nie powinno być ciśnienia.
    > Chyba że tak jak w favoritce, złącze na dole, i gałęzie kabelki urwały ;-).

    Jak sama nazwa wskazuje, kontrolka się zapali jak nie ma ciśnienia, a to
    oznacza że oleju jest tak mało że smok nie ma co ssać, nie sygnalizuje
    ona na zapas że się zbliża do końca oleju, ale jak już jest "po
    ptokach". Mam kolegę co kiedyś udało mu się dojechać do stacji
    benzynowej na świecącej kontrolce, raz mu się udało.. drugi raz nie.

  • 24. Data: 2012-06-14 16:41:44
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Oczywiście w obydwu przypadkach pełne syntetyki.

    A co to znaczy " pelne syntetyki " ?

    sz.

  • 25. Data: 2012-06-14 16:47:16
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Holowanie z autostrady + problemy że się nie dojechało na miejsce + brak
    > auta przez co najmniej tydzień też gratis.

    Ale on nie pisze, ze przyczyna urwania byl stary olej.

    sz.

  • 26. Data: 2012-06-14 17:33:55
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-06-14 14:07, Marcin N pisze:

> [...]
    > Shell autoserv Polska."
    >
    > Wprowadzili? Czy może wyszło, że olej trzeba zmieniać rzadziej niż

    Nie wiem czy ma to związek, ale z okolic w których przebywam częściej
    i czasem samochody tam trafiały, to Shell autoserv zniknął :)
    (ten najbliższy to teraz Feuvert, a reszta to nie wiem)

  • 27. Data: 2012-06-14 18:01:29
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Albercik"

> [...]
    > jest "po ptokach". Mam kolegę co kiedyś udało mu się dojechać do
    > stacji benzynowej na świecącej kontrolce, raz mu się udało.. drugi raz

    W VW przynajmniej tych starszych, na rurce od bagnetu wychodzącej z
    silnika była jeszcze taka pomarańczowa plastikowa rurka długości z 10
    cm, jak kupiłem auto była ułamana w połowie o czym nie wiedziałem i
    czasami zapalała się kontrolka oleju, ale brałem to za objaw wady
    czujnika, ponieważ na bagnecie był prawidłowy stan oleju. Zdziwiłem się
    gdy w końcu po roku czy półtora wymieniłem te rurkę - zero oleju na
    bagnecie! Silnikowi oczywiście nic się nie stało.

  • 28. Data: 2012-06-14 18:04:18
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "AZ"

    > 1. Choćby siarka z paliwa i inne związki z paliwa które lubią do oleju
    > przedostawać się gdy mało się jeździ (ssanie).

    Siara to chyba akurat dobrze smaruje

    > 2. A spotkałeś się z wilgocią w powietrzu? Silnik nie jest
    > hermetyczny,

    Dobrze, że mój silnik o tym nie wie

    > nagrzewa się i stygnie więc w silniku na krótkich dystansach potrafi
    > być jej sporo bo nie ma kiedy odparować.

    Dyskusyjne

    > Czy ja gdzieś napisałem, że tak powinno się robić? Wręcz przeciwnie
    > uważam to za głupotę, no ale czytać trzeba umieć.

    Faktycznie, moja nadinterpretacja

  • 29. Data: 2012-06-14 18:24:40
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Yogi(n) wrote:
    > Mam zaprzyjaźnionego dziadka-emeryta, nawet jakś rodzina żony (nie
    > wiem dokładne, kuzyn dziadka czy jakoś tak). Facet ma koło
    > siedemdziesiątki i jest całkiem sprawny i żywotny.

    ciach głupoty

    powinien wymieniać olej po kazdym smażeniu kotletów i jajecznicy.

  • 30. Data: 2012-06-14 18:27:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    szufla wrote:

    > Ale on nie pisze, ze przyczyna urwania byl stary olej.

    peweni dał sojowy zamiast żepakowego...