  • 1. Data: 2009-11-11 10:36:43
    Temat: Wymienne matryce
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Nikt jeszcze nie wszczął dyskusji na temat wymiennych modułów do
    aparatów, a tu Ricoh coś takiego przygotował:
    http://www.fotopolis.pl/index.php?n=9894

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 2. Data: 2009-11-11 12:03:01
    Temat: Re: Wymienne matryce
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 11 Lis, 11:36, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:
    > Nikt jeszcze nie wszczął dyskusji na temat wymiennych modułów do
    > aparatów, a tu Ricoh coś takiego
    przygotował:http://www.fotopolis.pl/index.php?n=9894

    Już to przerabiałem w komputerach. Nowy procesor wymagał nowej płyty
    (inne złącze).
    Nowa płyta wymagała nowych kości pamięci (inna liczba pinów).
    Z czasem nowa płyta wymagała nowego zasilacza (inne gniazdo) czasem
    nowej karty grafiki
    (bo VESA localbus jest be, potem pci, potem agp, potem...)

    O takich zmianach w klawiaturze czy myszkach, jak DIN, PS/2 czy USB
    nie wspomnę.

    Ale marketingowo mogłeś rozbudowywać komputer jak z klocków.
    Pytanie czy nowe moduły (jeśli powstaną) będą zgodne w przyszłość.

  • 3. Data: 2009-11-11 12:09:40
    Od: StaM <a...@y...com>

> [...]
    > "A niektóre dzieci, jak się obrażą, to pokazują innym język. Ja też
    > pokazuję, ale ja wtedy mam rację". - Kasia, 4 lata,Newsweek Polska.

    Co was pogielo ze zaczynacie nowy watek na stary temat.
    StaM :)

  • 4. Data: 2009-11-11 12:35:26
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    W dniu 2009-11-11 13:03, slaweks pisze:
    > (...)
    > Ale marketingowo mogłeś rozbudowywać komputer jak z klocków.
    > Pytanie czy nowe moduły (jeśli powstaną) będą zgodne w przyszłość.

    Moim zdaniem to doskonały pomysł by nabić klientów w butelkę, w sensie - sprzedać
    drogo "rozwojowy"
    aparat ;-)
    Trudno mi sobie wyobrazić kompatybilność matrycy z "bebechami" już po 3 latach przy
    takim jak
    obecnie tempie wprowadzania nowych rozwiązań technologicznych na rynek ;-)

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 5. Data: 2009-11-11 14:13:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "slaweks" 1...@c...goog
    legroups.com

    : (bo VESA localbus jest be, potem pci, potem agp, potem...)

    Niezupełnie potem. PCI to czasy VLB. :)

    : O takich zmianach w klawiaturze czy myszkach,
    : jak DIN, PS/2 czy USB nie wspomnę.

    A teraz imo czas na energetyczny SATAnizm obok z USB -- pierwsze
    dla szybkich urządzeń (dysk, skaner, kamera, sieć) ostatnie dla
    myszek i lampek oświetlających klawiaturę... Nie... Klawiatura
    powinna być podświetlana ,,od dołu''. :) Może być (a raczej
    powinno być) być USB via eter. :)

    : Ale marketingowo mogłeś rozbudowywać komputer jak z klocków.

    Łatwiej przewidzieć, ile jakich trzeba wyprodukować płyt, ile
    ile jakich CPU, ile jakich RAMek itd. niż ile jakich kompletów. :)
    Jeden komplet zostałby z powodu nieodpowiedniego CPU, inny z powodu
    nieodpowiedniej RAMki, a jeszcze inny z powodu nieodpowiedniej
    karty graficznej...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2009-11-11 14:32:57
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    slaweks wrote:
> [...]
    > nowej karty grafiki
    > (bo VESA localbus jest be, potem pci, potem agp, potem...)

    Tylko kolejne zmiany miały jak najbardziej sens - rozwój był taki, że
    magistrale i w ogóle szyny systemowe po prostu szybko stawały się zbyt
    ograniczone. Nie pozwoliłoby to wprowadzić kolejnych ulepszeń. Czasem więc
    trzeba było po prostu wymusić zmianę i zbudować coś na nowej zupełnie
    platformie.

    Zresztą nie jest tak źle jak piszesz też, większość nowych technologii nie
    jest wprowadzana odcinając się zupełnie od reszty. Były płyty główne z
    dwoma rodzajami pamięci, a nawet dwoma podstawkami pod różne procesory.
    Podobnie też stare porty pokutowały dłuższy czas - np. poczciwego s3Virge
    mógłbyś pewnie włożyć i do najnowszego komputera o ile tylko ma PCI.
    Oczywiście byłoby to mocno bez sensu, ale jednak da się.

    > O takich zmianach w klawiaturze czy myszkach, jak DIN, PS/2 czy USB
    > nie wspomnę.

    Do wszystkich są przejścióweczki - nawet dawali z niektórymi płytami i
    znów nikt Cię nie zmuszał do przejścia.

    > Ale marketingowo mogłeś rozbudowywać komputer jak z klocków.

    I to rzeczywiście działa - bo możesz budować komputer jak z klocków.
    Możesz też zrobić upgrade czy to o dodatkową pamięć czy jeszcze o szybszy
    procesor. Nikt tylko nie mówi jak długo procki pod daną podstawkę będą
    dostępne oraz jak dobry masz chipset coby je obsłużył. Zmieniając za 5 lat
    możesz jednak być pewnym że dawno nie będzie już dostępnych procesorów czy
    pamięci, ale sama zmiana płyty i włożenie choćby tanich nowych podzespołów
    i tak Ci da kopa szybkości.

    > Pytanie czy nowe moduły (jeśli powstaną) będą zgodne w przyszłość.

    Z matrycami? Po pierwsze nie będą kompatybilne pomiędzy producentami, po
    drugie pewnie nie byłyby również kompatybilne pomiędzy seriami, po trzecie
    za modularność pewnie trzeba by zapłacić albo pakowaniem do tego modułu
    procka i przetworników (koszty) albo większymi szumami.

    d.

  • 7. Data: 2009-11-11 15:53:07
    Od: StaM <a...@y...com>

    On 11 Lis, 15:32, dominik <n...@d...kei.pl> wrote:

> [...]
    > za modularność pewnie trzeba by zapłacić albo pakowaniem do tego modułu
    > procka i przetworników (koszty) albo większymi szumami.

    Jednak lampy radiowe jakos pasowaly.
    StaM

  • 8. Data: 2009-11-11 16:00:59
    Od: Czarek <c...@w...onet.pl>

    dominik pisze:

> [...]
    > trzecie za modularność pewnie trzeba by zapłacić albo pakowaniem do tego
    > modułu procka i przetworników (koszty) albo większymi szumami.

    Właśnie tego bym się obawiał. Tak pewnie będzie, nie ze względów
    technicznych, ale marketingowych.
    Bo technicznie wiadomo, że moduł matrycy ma podać do modułu korpusu dane
    o organizacji pikseli i wartości samych pikseli. Plus parę sygnałów
    sterujących.
    Mnie taki pomysł się podoba. Łatwe naprawy, oczywiście pod warunkiem, ze
    cena elementów będzie nie za wysoka.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 9. Data: 2009-11-11 17:40:37
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Wed, 11 Nov 2009 04:03:01 -0800 (PST), slaweks <s...@s...cz>
    pisze:

    >Ale marketingowo mogłeś rozbudowywać komputer jak z klocków.
    >Pytanie czy nowe moduły (jeśli powstaną) będą zgodne w przyszłość.

    Rzeczywiście nie widzisz różnicy? Pod względem ilości różnorodnych
    komponentów funkcjonalnych, ilości producentów oferujących elementy,
    ceny składaka w porównaniu do kompletnego urządzenia?

    Pierwsze wrażenie na widok systemu Ricoh, to takie: to się nie opłaca.
    Ceny sugerowane potwierdzają tę hipotezę, za mało elastyczności w
    porównaniu do kosztów.

    A moja obudowa PC pamięta jeszcze czasy sprzed ATX i przeżyła
    dziesiątki różnorodnych modyfikacji zawartości ;-)
    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski

  • 10. Data: 2009-11-11 17:48:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 11 Nov 2009 04:03:01 -0800 (PST), slaweks wrote:
> [...]
    >(inne złącze).
    >Nowa płyta wymagała nowych kości pamięci (inna liczba pinów).

    Kiedys dzialalo dluzej i moglem sobie zmieniac.
    Czy moze raczej - chcialo mi sie czesciej niz co 3 lata ..

    J.