  • 11. Data: 2009-11-11 17:50:36
    Temat: Re: Wymienne matryce
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 11 Nov 2009 18:40:37 +0100, Andrzej Popowski wrote:
    >A moja obudowa PC pamięta jeszcze czasy sprzed ATX i przeżyła
    >dziesiątki różnorodnych modyfikacji zawartości ;-)

    I co - nadal uzywasz ?
    Niemozliwe - zasilacz mogles zmienic, ale dziury z tylu na plyte ATX
    nie masz.

    J.

  • 12. Data: 2009-11-11 18:29:26
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Moim zdaniem to doskonały pomysł by nabić klientów w butelkę, w sensie -
    > sprzedać drogo "rozwojowy" aparat ;-)
    > Trudno mi sobie wyobrazić kompatybilność matrycy z "bebechami" już po 3
    > latach przy takim jak obecnie tempie wprowadzania nowych rozwiązań
    > technologicznych na rynek ;-)

    A niby czemu? Wlasciwie od czasow wymyslenia pierwszej matrycy sygnaly
    sterujace sie nie zmienily. Jedyna roznica pomiedzy matrycami jest
    rozdzielczosc. Tu widzialbym problem, bo jak wlozysz za duza to reszta
    elektroniki sie nie wyrobi. Chyba, ze matryca bylaby bardziej
    inteligentna niz tylko zbior elementow swiatloczulych i do aparatu
    transmitowalaby obraz juz jakos przetworzony, a nie wymagala skanowania.
    IMHO pomysl bylby ciekawy - moznaby sobie kupic np. matryce bez filtru
    bayerowskiego, albo bardziej czula na IR, o nizszej rozdzielczosci i
    mniejszych szumach do astrofoto, albo po prostu lepsza - vide matryce z
    50D i 500D.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 13. Data: 2009-11-11 18:49:23
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    W dniu 2009-11-11 19:29, T.M.F. pisze:

> [...]
    > inteligentna niz tylko zbior elementow swiatloczulych i do aparatu
    > transmitowalaby obraz juz jakos przetworzony, a nie wymagala skanowania.

    Chociażby. Poza tym sam procesor i jego kolejne wersje i kolejne możliwości -
    firmware wszystkiego
    nie załatwi.

> [...]
    > bayerowskiego, albo bardziej czula na IR, o nizszej rozdzielczosci i
    > mniejszych szumach do astrofoto, albo po prostu lepsza - vide matryce z

    Pomysł ciekawy dla geeków :-) Producenci chyba jednak wolą mamić klientów "nowymi"
    wersjami aparatów
    wypuszczanymi średnio co 1-1,5 roku ;-)

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 14. Data: 2009-11-11 18:51:11
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Wed, 11 Nov 2009 18:50:36 +0100, J.F. <j...@p...onet.pl>
    pisze:

    >I co - nadal uzywasz ?
    >Niemozliwe - zasilacz mogles zmienic, ale dziury z tylu na plyte ATX
    >nie masz.

    Wyobraź sobie, że obudowa już miała wymienną płytkę. Pewnie
    konstruktor wiedział wcześniej o ATX niż ja ;-) Ale wyłącznik
    zasilania musiałem sam przerobić.
    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski

  • 15. Data: 2009-11-11 19:00:48
    Od: Czarek <c...@w...onet.pl>

    Andrzej Popowski pisze:

    > Wyobraź sobie, że obudowa już miała wymienną płytkę. Pewnie
    > konstruktor wiedział wcześniej o ATX niż ja ;-) Ale wyłącznik
    > zasilania musiałem sam przerobić.

    Do dzisiaj żałuję, że sobie takiej obudowy nie zostawiłem.
    Duża i z porządnej grubej blachy była. Nie chciało mi się tylko wycinać
    otworu do chłodzenia procka :(

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 16. Data: 2009-11-11 19:08:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej Popowski" i...@4...com

    > Wyobraź sobie, że obudowa już miała wymienną płytkę. Pewnie
    > konstruktor wiedział wcześniej o ATX niż ja ;-) Ale wyłącznik
    > zasilania musiałem sam przerobić.

    (; To z czym do ludzi! Obudowa jest najważniejsza w komputerze!!! ;)

    Przyglądam się ludziom, którzy za obudowę i **zasilacz** gotowi są
    dać pieniądze, za które inny ktoś potrafi kupić cały komputer. :)
    Do tego dochodzi wentylacja za 500 złotych lub więcej w połączeniu
    z brakiem wentylacji w mieszkaniu, w którym stoi ten superkompuetr...

    Mój notebook kosztuje tyle co pół dziury w samochodowym (w samochodzie
    stosunkowo mniej odlicza się podatków) dachu, zwanej szyberdachem. Był
    kupiony 12 sierpnia ubiegłego roku i bez trudu można znaleźć dziś
    notebooki droższe, ustępujące mu wydajnością. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2009-11-16 10:56:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Nov 2009, StaM wrote:

    > Jednak lampy radiowe jakos pasowaly.

    Tranzystory też.
    Ale całe podzespoły w rodzaju wzmacniacza już niekoniecznie.

    pzdr, Gotfryd