  • 11. Data: 2010-10-09 22:03:22
    Temat: Re: Zadanie z książki Cormena-czy to jest oczekiwane rozwiązanie?
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 9 Paź, 23:41, bartekltg <b...@g...com> wrote:

    > Problem jest taki, że jeśli dane musimy pamietać (a nie np zliczać
    > krotność wystąpień danej liczby) to i tak mamy nlogn.
    > Michoo własnie o tym pisał.

    Z reguły takich samych danych nie musimy pamiętać, często
    można zapamiętać jedną i ich ilość. Tutaj, jeśli dobrze rozumiem
    problem, wystarczy liczyć od zera do dwóch.
    0 - brak liczby
    1 - jedna liczba
    2 - dwie lub więcej
    W przypadku gdy przechodzimy ze stanu 1 do 2, zapamiętujemy
    liczbę na stosie. Pod koniec algorytm wyświetla wszystkie
    liczby ze stosu - te się powtórzyły.

    > Zalezy od danych. I od tego, co sie wylosuje;)
    > W wiekszosci przypadków powinno być niezle.

    By trzeba zsumować prawdopodobieństwo rozkładu
    wymnożone przez jego złożoność... za ciężkie dla mnie.

    Pesymistyczny przypadek:

    Mamy N danych.
    Mamy hash-table o rozmiarze M.
    Kolizje rozwiązujemy przy pomocy drzew binarnych.

    N danych w M-elementowej tablicy może rozłożyć się
    na M^N sposobów.

    Prawdopodobieństwo złożoności N * LOG( N ) :
    Wszystkie dane muszą zostać zaadresowane na tą
    samą komórkę hash-table, czyli M / M^N.
    To się nie zdarzy nigdy :)

    Może ktoś policzy do końca?
    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2010-10-09 22:56:22
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 10.10.2010 00:03, Mariusz Marszałkowski pisze:
    > Prawdopodobieństwo złożoności N * LOG( N ) :
    [...]
    > To się nie zdarzy nigdy :)
    Tak samo jak przypadek w pełni optymistyczny :)

    Komentarz statystyczny:
    Tu mamy dyskretną dziedzinę, więc prawdopodobieństwo w punkcie jest !=0
    (i wynosi jeżeli się nie pomyliłem z racji pory (1/k)^(n-1)) ale dla
    rozkładu ciągłego prawdopodobieństwo w punkcie JEST równe zero. Dlatego
    operuje się całkami. Bo czy przypadek w którym wszystkie poza jednym
    trafiły do tego samego kubełka nie jest "z praktycznego punktu widzenia"
    równie pesymistyczny jak przypadek "w pełni pesymistyczny"?

    No i wtedy możemy konstruować twierdzenia na zasadzie:
    z prawdopodobieństwem Ó ilość wykonanych operacji będzie:
    - większa od Ą
    - mniejsza od Ą
    - zawarta w przedziale <Ą,Ę>

    > Może ktoś policzy do końca?
    Policzyłem przypadek optymistyczny ;) - liczy się go znacznie prościej
    bo z założeniem równomiernego rozkładu, a lepiej się i tak nie da.

    Michoo

  • 13. Data: 2010-10-11 08:59:44
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 10 Paź, 00:56, Michoo <m...@v...pl> wrote:

    Mogę poprosić o linka? Chętnie zobaczę, a jakoś nie mogę
    się dokopać w onecie do tego postu.

    Pozdrawiam i dzięki.

  • 14. Data: 2010-10-11 15:28:43
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>