  • 1. Data: 2014-12-05 15:43:28
    Temat: Zamieszanie w oznaczeniach procków Intel
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Ku mojemu zdziwieniu istnieje Pentium E6700 i C2D E6700. Porównanie tu:
    http://ark.intel.com/pl/compare/42809,27251,41495,34
    441
    Czemu ten pierwszy nazywa się pentium a nie c2d choć jest na rdzeniu
    Wolfdale, jak c2d? I niczym praktycznie się nie różni od c2d?

    Przy okzaji - czym się różni podstawka LGA775 od PLGA775?
    --
    Jacek

  • 2. Data: 2014-12-05 15:59:43
    Temat: Re: Zamieszanie w oznaczeniach procków Intel
    Od: miab <m...@w...pl>

> [...]
    > Czemu ten pierwszy nazywa się pentium a nie c2d choć jest na rdzeniu
    > Wolfdale, jak c2d? I niczym praktycznie się nie różni od c2d?

    Niby mniej cache. Ja mam Pentium E6300 Wolfdale i ładnie chodzi na 3.5
    GHz po przestawieniu zegara.

    miab

  • 3. Data: 2014-12-05 18:17:10
    Od: thin-man <d...@o...pl>

> [...]
    > Wolfdale, jak c2d? I niczym praktycznie się nie różni od c2d?
    >
    > Przy okzaji - czym się różni podstawka LGA775 od PLGA775?

    Jak wypuszczono Pentium E6700 w 2010 roku to był już na rynku C2D E6700
    z roku 2006, więc pewnie dla odróżnienia zmienili nazwę.
    Pentium E6700 jest na rdzeniu Wolfdale
    a C2D E6700 na Conroe

    --
    thinman

  • 4. Data: 2014-12-05 19:10:27
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 05 Dec 2014 18:17:10 +0100, thin-man napisał(a):

    > Jak wypuszczono Pentium E6700 w 2010 roku to był już na rynku C2D E6700
    > z roku 2006, więc pewnie dla odróżnienia zmienili nazwę.
    > Pentium E6700 jest na rdzeniu Wolfdale
    > a C2D E6700 na Conroe

    No właśnie, Ten pentium jest nowocześniejszy od c2d. Po pierwsze mogli
    zamiast takiej mylącej nazwy dać numer np. 6710 i było by fajno :) A po
    drugie, to jestem ciekaw czy on ma dwa rdzenie współpracujące z sobą tak
    jak w c2d czy raczej tak jak w Dual Core, gdzie ta współpraca miała
    jakieś wąskie gardła.
    Po trzecie, kiedy się przegląda specyfikacje płyt z socket 775, to
    próżno tam szukać Pentium E6700. Owszem, są c2d E6700, są Pentium 4,
    Pentium D, Pentium-Extreme Edition, a Dual Core kończą się na E6500.
    Dziwny jakiś ten proc :) ni z gruszki ni z pietruszki.
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2014-12-06 11:06:44
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    > drugie, to jestem ciekaw czy on ma dwa rdzenie współpracujące z sobą tak
    > jak w c2d czy raczej tak jak w Dual Core, gdzie ta współpraca miała
    > jakieś wąskie gardła.

    Wąskie gardła to nie w Pentium Dual Core tylko w Pentium D i Pentium
    Extreme Edition, czyli pseudodwurdzeniowych Pentiumach IV. Pentium Dual
    Core i dwurdzeniowe Celerony od C2D różnią się głównie ilością L2 cache.