    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Zapaść systemu powiadamiania ratunkowego (crosspost)
    Date: Tue, 27 Oct 2020 18:12:52 +0100

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Slyszalem jakies narzekania o podkupywaniu pracownikow ... ale to moze
    > tylko wymysly opozycyjnych dziennikarzy :-)

    Wątpię, ale raczej też wątpię w dużą skalę zjawiska. To zawsze zresztą
    istniało (no może od czasów niewolnictwa), i nic w tym złego.

    > A tak swoja droga - nie ma juz troche personelu odpornego na wirusa?
    > Ktory moglby pracowac bez tych kombinezonow

    Nie ma jednoznacznych badań pokazujących, że tak jest.

    > Nie bylbym taki pewny. Chocby to, ze mowili iz smiertelnosc calkowita
    > spadla w poprzednich miesiacach.

    No ale jednak wydaje się, że tak jest. Sama śmiertelność "brutto"
    nie odzwierciedla bezpośrednio zapotrzebowania na karetki / miejsca
    w szpitalach (np. konkretnych, walczących z kowidem).

    Najgorsze że nie wiadomo w jakim punkcie jesteśmy (tzn. być może jakieś
    ministerstwo itp. "to wie - ale nie powie"). Gdyby wyniki testów
    populacyjnych (immunoglobulinowych) były znane na bieżąco (co implikuje
    konieczność wykonywania tych testów - nie wiem czy są wykonywane), to
    łatwiej byłoby coś konkretniej napisać.
    --
    Krzysztof Hałasa