  • 31. Data: 2010-09-16 16:04:58
    Temat: Re: Żarówki, Ónia i odkurzacze
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar Krzok napisał:

    >> A w ogóle to po co komu odkurzacz ?
    >
    > http://brennessel.blogsport.de/images/DOKTORARBEIT_P
    enisverletzungen_bei_Masturbation_mit_Staubsaugern.p
    df

    > dla niekumatych w niemieckim: jest to link do pracy doktorskiej pt.
    > "Uszkodzenia penisa przy masturbacji za pomocą odkurzaczy"

    Dla niekumatych, to są nawet obrazki. Prze-ra-ża-ją-ce.

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2010-09-16 16:20:28
    Temat: Re: ?ar?wki, ?nia i odkurzacze
    Od: "Miron (Asha) Kitkowsk" <a...@w...wp.mxx.wp.pl>

    Michoo wrote:

    > Ztcw plotka i tyle - poza informacjami że próbują nie było nic
    > konkretnego. Poza tym nie wierzę, że "w powietrzu" jest tyle energii,
    > którą można bez skutków ubocznych pobrać, aby zwiększyć czas czuwania.

    Co to znaczy bez skutkow ubocznych? ze nadajniki beda musialy mocniej
    nadawac i nie wszedzie bedzie docieral sygnal tv?

    Komorka w czasie czuwanie duzo nie pobiera. Nie wiem jak to jest, ale wiem,
    ze probowali

    --
    Na wszystko nie można odpowiadać "tak"

  • 33. Data: 2010-09-16 16:29:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    Thursday, September 16, 2010, 6:04:58 PM, you wrote:

    enisverletzungen_bei_Masturbation_mit_Staubsaugern.p
    df
    > Dla niekumatych, to są nawet obrazki. Prze-ra-ża-ją-ce.

    Tylko dlaczego wśród ofiar aż tylu rzymskich katolików?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 34. Data: 2010-09-16 16:32:43
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > dla natężenia przepływu, ale dla sprężu już nie), przy czym obie te
    > wielkości powiązane są z mnóstwem czynników eksploatacyjnych
    > (zapchanie worka, długość rury, czy szczotka spoczywa na podłodze czy
    > nie) i ze sobą wzajemnie. To wzajemne powiązanie jest o tyle ciekawe,
    > że zmniejszenie natężenia przepływu wiąże się ze wzrostem sprężu, co w
    > zależności od charakterystyki może spowodować albo wzrost mocy, albo
    > spadek, chociaż podejrzewam że w odkurzaczach raczej tylko wzrost.
    > Najlepszym rozwiązaniem było by chyba badanie empiryczne.
    Żle podejrzewasz. Im mniejszy przepływ tym mniejsza moc pobierana przez
    odkurzacz. Odkurzacz z pełnym workiem pobiera mniejszą moc niż z pustym.

  • 35. Data: 2010-09-16 16:57:30
    Od: shg <s...@g...com>

    On 16 Wrz, 17:48, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:
    > shg napisało:

    Doprawdy, wyborny żart. Na przyszłość - rodzaj męski.

    > Dziesięć razy? Raczej tysiące razy. W farelce silnik ma może kilka wat,
    > a i to niekoniecznie. A w odkurzaczu kilowaty. Tak czy inaczej odkurzacz
    > puszczony na luzie gorzej sprawdza się jako ogrzewanie pokoju niż farelka.

    Rzuciłem tę wartość "na oko", pomyliłem się i tym razem to
    przeliczyłem.
    Typowe natężenie przepływu dla "mocnego" odkurzacza to jakieś 30 dm?/s
    (te dane można znaleźć bez większego problemu), to daje ok. 100 m?/h,
    tyle to ma mały wentylatorek łazienkowy. Różnica jest taka, że ten
    pierwszy ma spręż 2, a drugi 1,001. Dzięki małej średnicy przez jaką
    przepływa powietrze uzyskuje ono dużą szybkość, stąd wrażenie dużego
    natężenia przepływu.
    2 kW mocy grzewczej spowoduje ogrzanie o 40°C (licząc od temperatury
    pokojowej to będzie już bardzo ciepło) powietrza przepływającego z
    natężeniem ok 47 dm?/s, to nawet więcej niż odkurzacz.

  • 36. Data: 2010-09-16 17:21:33
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    kogutek pisze:

    > Żle podejrzewasz. Im mniejszy przepływ tym mniejsza moc pobierana przez
    > odkurzacz. Odkurzacz z pełnym workiem pobiera mniejszą moc niż z pustym.

    Z tym że niewiele mniejszą, nawet po całkowitym zatkaniu. Typowy
    odkurzacz jest zwyczajnie nieszczelny.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 37. Data: 2010-09-16 17:25:23
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    kogutek pisze:

    > Żle podejrzewasz. Im mniejszy przepływ tym mniejsza moc pobierana przez
    > odkurzacz. Odkurzacz z pełnym workiem pobiera mniejszą moc niż z pustym.

    Tyle że niewiele mniejszą. Typowy odkurzacz jest nieszczelny, nawet po
    zatkaniu wlotu. Powszechnie montuje się dodatkowe zawory
    rozszczelniające, co ma zapobiec przegrzaniu agregatu w tej sytuacji.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 38. Data: 2010-09-16 17:35:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    shg napisał:

    > Doprawdy, wyborny żart. Na przyszłość - rodzaj męski.

    Nie żart, staranność raczej -- jak czegoś nie wiem, to nie udaję, że wiem.
    Co do przyszłości (szczególnie dalszej), to nie mogę niczego zagwarantowć.
    Nie prowadzę rejestów ni baz danych dotyczących tego, jakiego rodzju jest
    "shg". Nie dlatego, że to może podpadać pod jakąś ustawę o ochronie
    danych, tylko po prostu nie jest mi to do niczego potrzebne. Jutro,
    najdalej pojutrze, nie będę pamiętał.

> [...]
    > Typowe natężenie przepływu dla "mocnego" odkurzacza to jakieś 30 dm?/s
    > (te dane można znaleźć bez większego problemu), to daje ok. 100 m?/h,

    Linkowany tutaj doktorat zawiera tabelę z danymi dotyczącymi trzech
    modeli. 18, 24 i 25 l/s.

    > tyle to ma mały wentylatorek łazienkowy. Różnica jest taka, że ten
    > pierwszy ma spręż 2, a drugi 1,001.

    Nie ma 2. Ma najwyżej 500 mm słupa wody. To jest spręż (a właściwie
    rozpręż) zaledwie 1,05. Ale to oczywiście nie z przepływem 25 l/s,
    to tylko wartość maksymalna.

> [...]
    > pokojowej to będzie już bardzo ciepło) powietrza przepływającego z
    > natężeniem ok 47 dm?/s, to nawet więcej niż odkurzacz.

    A skoro powietrze wylatujące z odkurzacza ma mniej niż 100°C (20°C
    na wejścu plus dwa razy 40°C, bo tylko połowa z tych 47 litrów), to
    znaczy, że odkurzacz nie ma ciągłej mocy 2kW.

    --
    Jarek

  • 39. Data: 2010-09-16 17:37:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > Tyle że niewiele mniejszą.

    Co to za brednie? Jak się przytyka wlot, to można zauważyć jak światła
    przygasają (oczywiście nie w porządnym domu z trójprzewodową instalcją
    i kołkiem w każdym gniazdku). To od *zmiejszenia* poboru mocy tak się
    robi?

    > Typowy odkurzacz jest zwyczajnie nieszczelny.

    Dopiero teraz załapałem! Nigdy bym nie wpadł na to, że ktoś może sobie
    wyobrażać, że tam się robi próżnia, a w niej bez oporów porusza się wirnik.

    --
    Jarek

  • 40. Data: 2010-09-16 18:00:01
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

> [...]
    > przygasają (oczywiście nie w porządnym domu z trójprzewodową instalcją
    > i kołkiem w każdym gniazdku). To od *zmiejszenia* poboru mocy tak się

    Nie wiem, nie widziałem takich cudów, może dlatego że mam kołki we
    wszystkich gniazdkach i do tego instalację zasilaną 5 przewodami :>

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem