  • 11. Data: 2013-08-19 20:39:09
    Temat: Re: Zasilanie mcu z niewielikm prądem przy pracy jałowej
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2013-08-19 19:22, Marek pisze:
> [...]
    > czego zasilić mcu (mcu potrzebuje do własnej pracy ok 200 uA) no i żeby
    > brało jak najmniej pradu gdy mcu jest w uśpieniu. Jako regulator dla
    > urządzenia B użyłem lm2576 bo taki mam pod ręką. Na razie zasilanie mcu
    > zrobiłem na zenerce, no ale to wydaje mi się mało eleganckie bo pobiera
    > cały czas prąd (ok 200uA) gdy mcu śpi.
    > Fajnie by było gdyby układ zasilający mcu też się wyłączył gdy nie ma
    > poboru prądu przez mcu. Wtedy praktycznie jedynym (znaczącym)
    > odbiornikiem byłby ten lm w stanie wyłączenia pobierający ok 50uA (co

    To nie mogłeś tak od razu?
    Dla 0.2 mA to znajdziesz spokojnie jakieś LDO z prądem spoczynkowym na
    poziomie pojedynczych uA, albo jakąś pompę ładunkową.
    Dla 12V może być np. MCP1703 z prądem 2uA.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 12. Data: 2013-08-19 20:48:42
    Od: "michal" <...@b...pl>

> [...]
    > poboru prądu przez mcu. Wtedy praktycznie jedynym (znaczącym) odbiornikiem
    > byłby ten lm w stanie wyłączenia pobierający ok 50uA (co jest OK dla

    uzyj lp2950, dla małych obciążeń jego prąd spoczynkowy to około 80uA
    pytanie czy to jest wystarczająco eleganckie i wystarczająco tanie.
    i wymaga elektrolitów ale to sobie doczytasz.
    pozdrawiam.
    michał m.

  • 13. Data: 2013-08-22 01:05:50
    Od: cation <n...@e...com>

    > regulator dla urządzenia B użyłem lm2576 bo taki mam pod ręką. Na
    > razie zasilanie mcu zrobiłem na zenerce, no ale to wydaje mi się mało
    > eleganckie bo pobiera cały czas prąd (ok 200uA) gdy mcu śpi.

    A moze zenerke wzmocnic tranzystorkiem po prostu.

    --

    qba

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://www.piaohong.tk/newsgroup

  • 14. Data: 2013-08-22 17:31:20
    Temat: Re: Zasilanie mcu z niewielikm pr??dem przy pracy ja??owej
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 22 Aug 2013 01:05:50 +0200 (CEST), cation <n...@e...com>
    wrote:
    > A moze zenerke wzmocnic tranzystorkiem po prostu.

    Dałem się namówić na mcp1703, są malutkie i faktycznie bez obciążenia
    pobierają tylko 3uA (wersja 5V).

    --
    Marek

  • 15. Data: 2013-08-23 11:23:58
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Dałem się namówić na mcp1703, są malutkie i faktycznie bez obciążenia
    > pobierają tylko 3uA (wersja 5V).

    Kilka lat temu podobny problem rozwiązywałem - po bardzo długich
    poszukiwaniach stanęło wtedy na:
    http://pl.farnell.com/torex/xc6216d502pr/ldo-5-0v-ou
    tput-cmos-28v-sot89/dp/1454253

    Uwe 28V, Iq 5uA.
    Wejściowe 12V zabezpieczam transilem 18V, który przepięcia (do 20A) obcina
    do 25V.
    P.G.