  • 11. Data: 2009-11-09 21:04:57
    Temat: Re: Zdalne uruchomienie komputera.
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik "Piter S." <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hd8q54$8h$...@a...news.neostrada.pl.
    ..
    > Witam,
    > mam komputer ze zintegrowaną kartą sieciową. W BIOSIE nie ma opcji WOL
    > (budzenia przez kartę sieciową) i z informacji producenta nie ma tej
    > opcji.
    > Płyta jest ATX.

    Karta eth jest PCI czy PCI-E? W 99% wystarczy włączyć budzenie z
    odpowiedniej magistrali.

    > Czy jest jakas szansa na uruchomienie usługi zdalnego odpalenia komputera
    > (np dodatkowa karta sieciowa)?

    Można, ale po co?

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 12. Data: 2009-11-09 21:55:52
    Od: nb <n...@n...net>

    at Mon 09 of Nov 2009 14:01, qwerty wrote:

    > Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:1...@k...net...
    >
    > Podobno są i działają, ale u mnie nie powodowało włączenia komputera.
    > Wchodzę na router i przez niego włączam komputer.

    Chyba zależy od routera. Np. mój ma zablokowaną możliwość
    przekierowania czegokolwiek z zewnątrz na wewnętrzny adres
    rozgłoszeniowy. Mówię chyba, bo nie znalazłem takiego,
    co to potrafi i nie wiem czy to zadziała.

    --
    nb

  • 13. Data: 2009-11-09 22:03:06
    Od: "Piter S." <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mikołaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> napisał w
    wiadomości news:hda0dm$3bq$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Użytkownik "Piter S." <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    ..

    Karta zintegrowana z płytą.

    > Karta eth jest PCI czy PCI-E? W 99% wystarczy włączyć budzenie z
    > odpowiedniej magistrali.

    Jak to włączyć?

    > Można, ale po co?

    Czasem potrzebuję dostać się do swojego komp będąc w pracy.

    --
    Piotrek

  • 14. Data: 2009-11-10 10:41:36
    Od: Artur Frydel <a...@g...com>

    Day Mon, 09 Nov 2009 21:55:16 +0100, Mateusz Viste wrote:

    > Korzystać z pakietów unicastowych, i ustawić statyczną adresację ARP na
    > końcowym routerze (przynajmniej dla budzonego hosta, który będąc
    > wyłączony na żadne żądanie ARP nie odpowie).

    Jeszcze tego nie testowalem, ale...;

    "You have to prepare the system for Wake Up Over the Internet.
    Open a Port thought the Router, and the Software Firewall (use high port
    number so it will not conflict with any other port, 5850 is a good example).
    Assign the port to the internal IP of the computer that you want to WOL (you
    can use the port only for one computer).
    Get this Utility it let you define a port for WOL.
    Link to: Wake on LAN for Windows Graphical User Interface (WOL GUI)
    Take with you a copy of the WOL GUI, and write down the MAC number. In the
    remote location start WOL GUI and type in your MAC number, Type in the
    Internet address (Internet IP) type in the port number that you left Open.
    Click on Wake me Up and it should work."

    ...wyglada dosc sensownie. Szkoda ze teraz nie mam dostepu do swojego
    domowego routera, bo bym to juz przetestowal :)

    --
    Artur 'Bzyk' Frydel
    "W Królestwie środka nigdy nie wiadomo, co jest przysłowiem, a co zwykłą

  • 15. Data: 2009-11-10 20:01:11
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik "Piter S." <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > Karta zintegrowana z płytą.

    To nie ma znaczenia. Pytam o sposób podłączenia do procesora (w
    uproszczeniu). PCI albo PCI-E.

    > Jak to włączyć?

    Ja mam w Biosie "wake on PCI", "wake on PCI-E" i jeszcze o ustalonej porze
    czy jakoś. Kartę zintegrowana mam na PCI-E, więc po właczeniu odpowiedniej
    opcji w biosie i komputer startuje po wysłaniu odpowiedniego pakietu.
    Jeszcze jest istotne to, że sterowniki w windows domyślnie wyłączają WOL w
    mojej karcie i trzeba zmienić im budzenie na "włączone".

    > Czasem potrzebuję dostać się do swojego komp będąc w pracy.

    To jest zrozumiałe, pytałem się po co dodatkowa karta ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 16. Data: 2009-11-10 20:02:48
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik "nb" <n...@n...net> napisał w wiadomości grup

    > Chyba zależy od routera. Np. mój ma zablokowaną możliwość
    > przekierowania czegokolwiek z zewnątrz na wewnętrzny adres
    > rozgłoszeniowy. Mówię chyba, bo nie znalazłem takiego,
    > co to potrafi i nie wiem czy to zadziała.

    Coś na open-wrt lub dd-wrt, włazisz po SSH i odpalasz "ether-wake" lub
    zamiennik ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 17. Data: 2009-11-10 20:15:00
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Mon, 9 Nov 2009 11:13:36 +0100, "Piter S." <p...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >Płyta jest ATX.
    >Czy jest jakas szansa na uruchomienie usługi zdalnego odpalenia komputera

    a to ja sie po chamsku podlacze z pytanie, czy ktos wie jak uruchomic
    komputer po WiFi. zdaje sobie sprawe, ze chyba niemozliwe jest
    wlaczenie go jesli, jest na sztywno wylaczony, ale czy w przypadku np.
    standby WOL dziala tak samo? jak kiedys nie mialam problemow z
    budzeniem sprzetu na drutach, tak po WiFi mi sie nigdy nie udalo,a le
    to bylo ladnych pare tlat temu. <rs>

  • 18. Data: 2009-11-10 23:03:41
    Od: nb <n...@n...net>

    at Tue 10 of Nov 2009 21:02, Mikołaj Tutak wrote:

    > Użytkownik "nb" <n...@n...net> napisał w wiadomości grup

    > Coś na open-wrt lub dd-wrt, włazisz po SSH i odpalasz "ether-wake" lub
    > zamiennik ;-)

    SSH, jak sama nazwa wskazuje, to shell. A jeśli shell
    to nie ma problemu.

    --
    nb

  • 19. Data: 2009-11-11 20:18:30
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik "rs" <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > standby WOL dziala tak samo? jak kiedys nie mialam problemow z
    > budzeniem sprzetu na drutach, tak po WiFi mi sie nigdy nie udalo,a le

    Chyba jedynym wyjściem kupić APka pracującego w trybie APC (AP klient) i
    podłączyć go po ethernecie do budzonego komputera.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 20. Data: 2009-11-12 19:38:52
    Od: "Piter S." <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...please> napisał w wiadomości

    > Przeczytać w manualu płyty. A jeśli nie wspomniano o tym w manualu, to
    > zapytać producenta.
    > Ewentualnie sprawdzić drogą empiryczną.

    Ok, sprawdziłem i działa.
    Budzenie przez LAN działa, ale przez internet nie działa.
    Konfiguracja jest taka:
    MODEM DSL -> ROUTER -> KOMPUTERY (w tym ten budzony)
    Na routerze zrobiłem przekierowanie portu 7 na wskazany komputer.
    Uruchomiłem na innym komuterze (poza moją siecią) programik Magic Packet i
    spróbowałem budzić komputer. Nie udało się.
    Gdy to samo zrobiłem na komputerze w mojej sieci (czyli w LANie), działa bez
    problemu.
    Co jeszcze może być nie tak?

    --
    Piotr