  • 11. Data: 2010-01-19 11:21:29
    Temat: Re: Zdjecia Tygodnia 2010/03 - fotoplenery.eu
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 19 Jan., 12:11, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...usunto.pl> wrote:
> [...]
    przeszlosc i niniejszym otwieram nowy watek numer 3

    show/5427963519446...

    > Pierwsza mi się nie podoba, druga fajna. W obu wypadkach co prawda wolałbym
    > zwykłe zdjęcia, a nie panoramę.

    mozesz wybrac sobie dowolny kadr z panoramy i zrobic zdjecie.

    > Ale z innej beczki... czy mi się wydaje, czy aberrację chromatyczną to
    > widać bez szczególnego wpatrywania się?
    >
    > --

    najbardziej fascynujacym jest w panoramach, ze sie mozna
    wszystkiego dopatrzec. mozna sudiowac godzinami i odkrywac coraz to
    nowe szczegoly.

  • 12. Data: 2010-01-19 11:32:51
    Od: "maniooo (z domu)" <m...@g...com>

    tomek pisze:
    > i powolutku zwiekszamy licznik tygodni w Nowym Roku.

    To ja dziś pocztówkę z Tatr wrzucam. Pewnie przez kilka najbliższych
    tygodni tym będę zasypywał wątek.
    http://maniooo.pl/trash/DSCF8222s.jpg

    --
    pozdrawiam, Marian

    GIMP tutoriale: http://www.maniooo.pl
    Turystycznie: http://turysta.maniooo.pl

  • 13. Data: 2010-01-19 11:35:26
    Od: "maniooo (z domu)" <m...@g...com>

    M pisze:
    > kalejdoskop:
    > http://kangury.net/gallery/ozcity/caleidoscope/20100
    109-7491.html

    Ciekawe. Cała seria ciekawa.

  • 14. Data: 2010-01-19 12:09:42
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 19 Jan., 12:21, XX YY <f...@g...com> wrote:

> [...]
    > wszystkiego dopatrzec. mozna sudiowac godzinami  i odkrywac coraz to
    > nowe szczegoly.- Zitierten Text ausblenden -

    o prosze wykadrowane z panoramy :

    http://picasaweb.google.at/fotografie25/Zdjecia#slid
    eshow/5428421463930220610

  • 15. Data: 2010-01-19 12:14:08
    Od: kuba <k...@y...com>

    On 19 Sty, 13:09, XX YY <f...@g...com> wrote:

    > o prosze wykadrowane z panoramy :
    >
    > http://picasaweb.google.at/fotografie25/Zdjecia#slid
    eshow/54284214639...
    Bardzo fajna, i jak zes zrobil ze dzieciaki nie wpatruja sie w
    aparat?;-)
    StaM

  • 16. Data: 2010-01-19 12:28:15
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 19 Jan., 13:14, kuba <k...@y...com> wrote:

    deshow/54284214639...

    >  Bardzo fajna, i jak zes zrobil ze dzieciaki nie wpatruja sie w
    > aparat?;-)
    > StaM

    to b. proste.
    to jest fenomen panoram.
    rozkladasz statyw w samym centrum akcji , zapinasz sprzet , mierzysz
    swiatlo.
    robisz zdjecia krecac sie dookola wraz z panorama , a ludzie cie nie
    widza.traktuja jak powietrze.
    jesli widza ze jestes pochloniety dziwnie skierowanym aparatem - nie
    istniejesz dla nich.

    jesli tylko skierujesz aparat przylozony do oka w ich strone , zaraz
    zaczna cos kombinowac.

    to zupelnie tak samo jak z moimi plikami , ktore tutaj najpierw
    wysylalem.
    kiedy trzeba byl wcisnac przycisk otworz , albo zapamietaj ,
    natychmiast podnios sie alarm. Po co sciagac , maja sie same
    otwierac ?
    Jesli panoramy sa robione dokladnie w tym samym formacie , tylko
    napis zapamietaj jest niewidoczny , chociaz dzieje sie dokladnie to
    samo w komputerze i sa one sciagane do komputera dokladnie w ten sam
    sposob , nagle zastrzezen nie ma.
    To nawyki , przyzwyczejnia. Jesli widza kogos z aparatem
    fotografujacym cos tam - nikogo to nie obchodzi.
    Jesli wycelowanym w siebie natychmiast przyjmuja jakas tam wyuczone/
    nabyte zachowanie.

  • 17. Data: 2010-01-19 12:59:23
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 19 Jan 2010 03:21:29 -0800 (PST), XX YY napisał(a):

    przeszlosc i niniejszym otwieram nowy watek numer 3

    deshow/5427963519446...

    > mozesz wybrac sobie dowolny kadr z panoramy i zrobic zdjecie.

    Mogę. Ale idąc tą drogą dalej, do następnego wątku powinieneś wrzucić link
    do googlemaps z sugestią, żeby tam pojechać i zrobić samemu zdjęcie.

    > najbardziej fascynujacym jest w panoramach, ze sie mozna
    > wszystkiego dopatrzec. mozna sudiowac godzinami i odkrywac coraz to
    > nowe szczegoly.

    No, obawiam się, że aberracja to nie kwestia panoramy :P

    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

  • 18. Data: 2010-01-19 13:11:47
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 19 Jan., 13:59, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...usunto.pl> wrote:

> [...]
    > do googlemaps z sugestią, żeby tam pojechać i zrobić samemu zdjęcie.

    > No, obawiam się, że aberracja to nie kwestia panoramy :P

    to kwestia programu.
    nie ma nic wspolnego z optyka.
    w tym przypadku tam gdzie widzisz cos w rodzaju aberacji - tak program
    przeliczyl przejscia koloru , nieco w prawo na tym samym elemncie , na
    tle nieba tej quasiaberacji juz nie ma.
    tak sie zdaza czasem tylko pod vista w wersji 64b. widac sa jakies
    niescislosci w programie napisanym na 64b.

  • 19. Data: 2010-01-19 13:23:14
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 19 Jan 2010 05:11:47 -0800 (PST), XX YY napisał(a):

    > to kwestia programu.
    > nie ma nic wspolnego z optyka.

    Śmiem wątpić.

> [...]
    > tak sie zdaza czasem tylko pod vista w wersji 64b. widac sa jakies
    > niescislosci w programie napisanym na 64b.

    Błędy na stykach zdjęć z których montujesz panoramę to jedno, ale na
    drzewach, na dachu budynku, na podsłonecznej grani widać efekty
    charakterystyczne dla aberracji chromatycznej. Nie wiem ile musiałbyś
    składać zdjęć, żeby uzyskać ciągłość takiego błędu. Zresztą widać go nawet
    na resztach trawy wystających spod śniegu, w każdym punkcie.

  • 20. Data: 2010-01-19 13:28:31
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 19 Jan., 14:23, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...usunto.pl> wrote:

> [...]
    > Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118
    > "I must rule with eye and claw -- as the hawk among lesser birds."

    na pojedynczych zdjeciach przed zlozeniem aberacji nie ma
    to nie jest aberacja powstajaca w obiektywie. z cala pewnoscia.
    dokladnie wiem w jakim programie ona powstaje i nie da sie temu
    zaradzic.
    trzebaby wracac do XP , albo retuszowac a nie chce mi sie.
    zreszta ten efekt jest bez znaczenia dla calosci , wystepuje czasem w
    niektorych sytuacjach i trzeba dobrze szukac zeby znalezc.