    From: Silver Dream ! <s...@n...net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zegar o dużej rozdzielczości
    Date: Mon, 29 Jun 2020 12:27:32 +0200

    On 29/06/2020 01:41, Piotrne wrote:
    > Chciałem sobie zrobić zegar pokazujący czas z rozdzielczością
    > większą niż 1 sekunda. Na przykład do używania przy nagrywaniu
    > filmów jako znacznik czasu.
    [...]
    > - czy w modułach GPS za kilkanaście dolarów sygnał 1pps (impuls
    >   na sekundę) pokazuje dokładny początek "urzędowej sekundy",
    >   czy tylko pojawia się co sekundę bez gwarancji, że wtedy zaczyna się
    >   nowa sekunda?

    Nie jest to bezpośrednia odpowiedź ale jeżeli to co nazywasz
    ,,znacznikiem czasu" ma służyć do tego, do czego zazwyczaj używane są
    generatory "timecode" (czy to po polsku ,,znacznik czasu"?) to istotne
    jest jedynie aby wszystkie zaangażowane urządzenia miały wspólny. Taki
    generator można dodatkowo synchronizować z "house sync" czyli
    generatorem taktu synchornizacyjnego w danym studio. Nie jest istotne
    czy nagranie danej klatki zostało dokonane w tej czy innej części
    urzędpwej/astronomicznej sekundy. Chyba, że masz jakieś szczególne
    zastosowanie, dla którego by to miało znaczenie. Masz takie?