    From: Piotrne <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zegar o dużej rozdzielczości
    Date: Tue, 30 Jun 2020 17:16:44 +0200

    W dniu 2020-06-29 o 18:57, s...@g...com pisze:

    > Bardzo nieprecyzyjnie opisujesz co ci jest potrzebne.
    > Najpierw ze zegar potem ze znacznik potem ze synchronizacja.

    Po prostu zegar. Wyświetlający czas z rozdzielczością 0.1 s albo lepszą.
    Do zastosowań różnych, również dla ozdoby.
    Główne pytanie - o wiarygodne ustawianie czasu z taką dokładnością.
    GPS - dokładny, ale wymaga dostępu do widoku nieba.
    GSM - nie wiem, czy da się w prosty sposób wykorzystać i czy jest to dokładne
    DCF77 - problemy z jakością sygnału (słaby), ale to chyba najlepszy wybór.
    Do sprawdzenia, jakie opóźnienie wprowadza odbiornik (po jakim czasie
    od pojawienia się nośnej 77.5kHz pojawia się ta informacja na wyjściu).

    Do odmierzania czasu między synchronizacjami mam DS3231 - uzyskuje się
    odchyłkę rzędu 1 sekundy na miesiąc. Czyli synchronizacja codzienna powinna
    dać maksymalną odchyłkę 0.03 sekundy. Dam znać jak uzupełnię w ten sposób
    zegar z filmiku.

    P.