    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Wed, 1 Jul 2020 12:35:03 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Zegar o dużej rozdzielczości
    From: s...@g...com

    W dniu wtorek, 30 czerwca 2020 10:15:35 UTC-5 użytkownik Piotrne napisał:

    > Po prostu zegar. Wyświetlający czas z rozdzielczością 0.1 s albo lepszą.
    > Do zastosowań różnych, również dla ozdoby.
    > Główne pytanie - o wiarygodne ustawianie czasu z taką dokładnością.
    > GPS - dokładny, ale wymaga dostępu do widoku nieba.
    > GSM - nie wiem, czy da się w prosty sposób wykorzystać i czy jest to dokładne
    > DCF77 - problemy z jakością sygnału (słaby), ale to chyba najlepszy wybór.
    > Do sprawdzenia, jakie opóźnienie wprowadza odbiornik (po jakim czasie
    > od pojawienia się nośnej 77.5kHz pojawia się ta informacja na wyjściu).

> [...]

    Zbadaj sobie czy esp8826 cie zadowoli.

    Relatywnie latwo mozna zbudowac mini system z esp plus arduino i sterowac calosc
    przez weba.
    esp sie zsynchronizuje z ntp. A jak jest offline to mozna polegac na wewnetrznym
    kwarcu, dosyc dokladny jest.

    Mysle ze tyle ci starczy.

    tyle ze nadal nie napisales po co ci te 0.1 sekundy. Nie przeczytales co napisalem.
    Rozdzielczosc 0.1 wogole to jest do osiagniecia czymkolwiek.
    Ale stabilnosc 0.1 juz nie. No i nie wiadomo czy te 0.1sek to stabilnosc na miesiac
    czy na dzien.

    Mam podejrzenie ze ci jest potrzebny stabilny zegar ktory bez mecyi pokaze ci zawsze
    czas z dokladnoscia 0.1sek. Tyle ze to co piszesz przeczy temu co sugerujesz.

    Odpowiedzi masz. Co ustrugasz z tego to juz Twoja sprawa. Powodzenia.