  • Data: 2009-01-03 09:11:25
    Temat: Re: Zenitar 16mm i pole widzenia na APS-C (1.6x)
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 03 Jan 2009 01:56:44 +0100, Andrzej Lawa wrote:

    > Przy każdym trochę, przy rybim oku - bardziej.

    Zajrzalem do optycznych -- moje wnioskowanie mowi, ze nie przy kazdym.

    > Sprzedaję jak kupiłem ;)
    >
    > Generalnie:
    > http://www.optyczne.pl//27.4-artykuł-W_poszukiwaniu_
    szerokiego_kąta_do_cyfrówki_Inne_odwzorowania.html

    OK, ale to dotyczy jakichs specjalnych konstrukcji (ciekawe dlaczego nie
    ma handlowych przykladow innych niz fisheye?).

    Zwykle rektalinearne szerokie i ultraszerokie szkla mieszcza się tutaj:
    http://www.optyczne.pl//27.3-artykuł-W_poszukiwaniu_
    szerokiego_kąta_do_cyfrówki_Najprostsze_odwzorowanie
    .html
    na wykresie masz paktycznie tylko WA i UWA (14mm!) i zwykle mnozenie
    się sprawdza tutaj.

    PS. Dzieki za linka, ciekawy! :)

    pozdrawiam,
    --