  • 21. Data: 2013-09-27 00:07:56
    Temat: Re: Zestaw do oceny
    Od: Michal <q...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-09-26 18:54, WiesłaW pisze:

    > Zapewniam Was, że wszystko z nimi jest w porządku. Takie teksty o
    > niestabilności płyt głównych konkretnego producenta to są jakieś
    > fantazje Chrisa (jak ja nie cierpię takich dwuznacznych
    > komentarzy).

    O Gigabyte nie wypowiadam się bo ich nie kupuję od dawna(kart
    graficznych ani mobo, ale po reakcji znajomych na słowo "serwis
    Gigabyte" którzy się w to wpakowali sam nie będę próbował odmrozić sobie
    uszu by się na własnej skórze przekonać) ale po doświadczeniach z PL
    serwisem Asusa wiem jedno - nigdy więcej mobo tej firmy!
    Płyta ma jakieś dziwne narowy z obsługą USB - części urządzeń nie
    rozpoznaje albo znikają po pewnym czasie (błąd/odłączone urządzenie).
    Samo urządzenia USB na 100% sprawne, bo sprawdzone na paru innych
    komputerach i zero problemów. Dziwne o tyle, że to raczej bardzo mało
    wymagające elektrycznie urządzenia (typu jeden z wielu pendrive - zawsze
    ten sam, dongle BT, czytnik kart a zewnętrzne dyski 2,5" zasilane z USB
    i nawet lekko przekraczające specyfikację USB (>500 mA z 5V przy
    rozpędzaniu działają w najlepsze na tej płycie i zero problemów). Płyta
    ma solidną sercję zasilania 9+1, zasilacz też raczej porządny Tagan U33
    II 600W nie obciążony więcej niż w 40 do max 50%, ale dla pewności
    sprawdzane też z pożyczonym Corsair HX620 - to samo.
    Drugi "feature" Asusa to raz na parę miesięcy na starcie (wcześniej
    żadnych resetów, bsodów itp - zwykłe prawidłowe zamknięcie do sof-off
    ATX) jest tylko czarny ekran i restartowanie w kółko. Pomaga albo
    czyszczenie CMOS, albo pewniej wyjęcie grafiki i CPU z gniazda,
    by BIOS rozpoznał go jako "new CPU" i go sobie ustawił. To samo na
    Asusach jest u mnie i 2 kumpli na innych płytach Asusa na AMD770,785 i
    970. Płyta toretycznie sprawna, ale takie coś potrafi się przydarzyć
    zgodnie z prawem Murphego właśnie wtedy gdy coś musisz zrobić "na
    wczoraj" a takie rozbebeszenie konfigu to zawsze ze 30-40 min roboty.
    Ewidentnie Asus coś spie*ł w kodzie diagnostycznym BIOS (safe boot dla
    ludzi robiących OC, ale tak się dzieje w konfiguracji bez żadnego OC).
    Na grupie ktoś przed chwilą pisał o tym samym. Ja machnąłem ręką, ale
    kumpel wysyłał płytę 2 razy, był przez prawie 2 miesiące bez mobo
    (komputer bez płyty głównej raczej kiepsko działa :>
    i zawsze wracało z serwisu "nie stwierdzono usterek". Ja już Asusowi
    dziękuję - następna mobo pod AM3+ to będzie albo ASRock 990FX EXTREME4
    (dość już trudno dostępny) albo któraś z MSI 970A-G4x jako wariant
    bardziej ekonomiczny. Choćby z tego względu aby nie użerać się z takim
    wałowatym serwisem jak Asus czy Gigabyte.

    --
    /MB

  • 22. Data: 2013-09-27 00:18:53
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 26-09-2013 o 22:54 JDX napisał na pl.comp.pecet:

    > On 2013-09-26 22:10, WiesłaW wrote:
    > [...]
    > Swego czasu studiowałem ofertę płyt na Z77 i u Asusa, MSI i Gibabyte
    > było z tym cienko (tzn. ze złączami PCI). Zadaje się, że podobnie jest w
    > przypadku Z87. Innych chipsetów nie brałem pod uwagę.

    Zdaje się, że nie jest cienko na żadnym z tych chipsetów.

    Gigabyte GA-Z87-D3HP 2xPCI
    MSI Z87-G43 3xPCI
    Gigabyte GA-Z87-HD3 2xPCI
    Gigabyte GA-Z87X-OC 2xPCI
    Gigabyte GA-Z87X-UD3H 1xPCI
    MSI Z87-G41 PC Mate 2xPCI
    Gigabyte GA-Z87X-UD4H 1xPCI
    Gigabyte GA-Z87X-UD5H 1xPCI
    Asus Z87-K 3xPCI
    Asus Z87-Plus 2xPCI
    Asus Z87-C 3xPCI
    Gigabyte GA-Z87M-D3H 1xPCI
    Gigabyte GA-Z87P-D3 4 x PCI
    Gigabyte GA-Z87M-HD3 1 x PCI
    Asus Z87-A 2xPCI
    MSI Z87-G43 GAMING 3xPCI
    Intel BOXDZ87KLT75K 1xPCI

    Na Z77 nie chce mi się już nawet szukać.

    http://www.skapiec.pl/site/cat/13/filtr/_0_64499_105
    306_0_0_0_117797_0_0_0

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 23. Data: 2013-09-27 05:00:14
    Od: u...@d...invalid

    W dniu 2013-09-26 09:03, u...@d...invalid pisze:
    > - Procesor Intel Core i5-4670S (65W - chłodniej = ciszej = lepiej)
    > - Chłodzenie CPU Zalman Chłodzenie CPU CNPS8900 Quiet
    > - Płyta główna Gigabyte GA-Q87M-D2H (Q87 - bo wspiera VT-d)
    > - Pamięć Kingston HyperX 2x4GB 1600MHz DDR3 Non-ECC CL9 Intel XMP X2
    > Grey Series
    > - Obudowa Cooler Master Silencio 550

    No to zmieniłem nieco, na podstawie waszych opinii i mojego pogrzebania
    jeszcze w necie. Okazało się, że ten i7 jest dużo wydajniejszy od i5
    przy tym samym TDP i warto dopłacić. Płytę wziąłem jednak intela z uwagi
    na opinie co do serwisu, no i... MB intel + CPU intel wydaje się być
    lepszym rozwiązaniem a jeszcze 30zł zostaje w kieszeni. Co do obudowy
    też były wątpliwości, ale tam gdzie chcę zakupić nie było fractal
    design, a ten Zalman ma dobry ponoć stosunek jakości do ceny.

    - Procesor Intel Core i7-4770S 8M Cache, do 3.90 GHz
    - Płyta główna Intel BLKDQ87PG
    - Chłodzenie CPU Zalman Chłodzenie CPU CNPS8900 Quiet
    - Pamięć Kingston HyperX 2x4GB 1600MHz DDR3 Non-ECC CL9 Intel XMP X2
    Grey Series
    - Obudowa Zalman Z5

  • 24. Data: 2013-09-27 09:41:43
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    qwerty nabazgrał(a):

    > Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup
    > Asrock i stabilność? Chyba wersje nie budżetowe płyt.

    Co ciekawe budżetowe też mają mały odsetek zwrotów.

  • 25. Data: 2013-09-27 10:00:45
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    WiesłaW nabazgrał(a):

    > Zapewniam Was, że wszystko z nimi jest w porządku. Takie teksty o
    > niestabilności płyt głównych konkretnego producenta to są jakieś
    > fantazje Chrisa (jak ja nie cierpię takich dwuznacznych
    > komentarzy).
    > Jeżeli to nieprawda, poproszę Chrisa o podanie argumentów, testów,
    > danych lub cokolwiek innego na poparcie tej daleko posuniętej
    > teorii o rzekomej niestabilności płyt głównych Gigabyte.

    Jesteśmy dystrybutorem na Polskę takich marek jak GB, ASUS, MSI, Astock i
    wiem jakie są problemy, jakie są % zwrotów serwisowych tak więc mam dużo
    większe pojęcie o branży IT niż 99% pismaków na forach czy w gazetkach gdzie
    dostają sprawdzone wyselekcjonowene modele + prezenty od producentów.

    > Jak do tej pory argument w stylu "Ogólnie chodzi o serwis GB" lub
    > "90% ludzi pracujących w dystrybucji nie ma sprzętu GB albo Asusa"
    > nie za bardzo mnie przekonuje, a raczej w ogóle. Pierwszy jest od
    > rzeczy (nie neguję tego aby wybierać pod kątem dobrego serwisu), a
    > drugi? Jeżeli większość firmowych komputerów to autorskie Delle, to
    > już mamy zapomnieć o składakach?

    Widać nie znasz rynku ... sorry ale margines w rynku to nie jest wykładnia.
    Dziesiątki tysięcy komputerów idących do takich marek jak ZUS, MSZ, Policja,
    MSWiA, CERN, inne instytucje państwowe to nie są komutery Dell czy HP tylko
    własne marki czołowych polskich dystrybutorów.

    > No bo niby skąd ta niestabilność może się wziąć? Ano przede
    > wszystkim zależy od sekcji zasilania na płycie(w pierwszej
    > kolejności od zasilacza), co się może objawić (niestabilność) przy
    > próbie podkręcania, albo ostrego podkręcania tych z literką "Z",
    > ponieważ te z kolei najnormalniej w świecie mają dystrybucję i
    > sekcję zasilania lepszą. A może chodzi o wysychające kondensatory
    > aluminiowo-polimerowe? A może nie da się jej dobrze przymocować i
    > się trzęsie?

    W dzisiejszych czasach temat kondensatorów można pominąć bo jest to margines
    tak jak mały fiat.

    byte_z87x&strona=2

    Ile dał GB za tą recenzję :)

  • 26. Data: 2013-09-27 10:06:10
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    qwerty nabazgrał(a):

    > Użytkownik "WiesłaW" napisał w wiadomości grup
    > Tylko, gdyby padła. A to z dnia na dzień nie włącza się. Tak jak
    > napisałem - pomogło czyszczenie CMOS.
    > To nie był problem, bo usiadłem na innym i skopiowałem pliki z serwera
    > (akurat dzwonił klient i chce nanieść zmiany i otrzymać natychmiast). ;)

    I myślisz że sekretarka czy księgowa zrobi to sama :)

    Przy okazji płyt Asusa bo już nie chce mi się pisać nowego posta, jak macie
    problem ze stabilnością często wystarczy podnieść napięcie dla pamięci ponad
    wskazane przez producenta.

  • 27. Data: 2013-09-27 10:16:56
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    qwerty nabazgrał(a):

> [...]
    > będzie dogrzewać drugą. Poza tym nikt w środku nie będzie czyścił (jak
    > to w firmie - skoro działa to nie ruszać). Bardzo łatwo kurz się
    > gromadzi w takich miejscach. Dodatkowo dopłacać do miedzi, skoro nie
    > będzie O/C nie ma najmniejszego sensu. Różnica między aluminium będzie
    > minimalna (temperatura), a nie wygnie płyty głównej. Niestety nie
    > doradzę dobrego chłodzenia, bo wychodzę z założenia, że tylko
    > chłodzenie wodne jest ciche i wydajne. ;) Może coś podobnego do Freezer
    > 13 (chyba "płaty" radiatora są w miarę dużej odległości - ale sprawdź).

    A może Xeona E3-1230 z pasywnym chłodzeniem na 1155 Cena między 800 a 900zł
    ale za to wydajność prawie jak i7 2600, jedyna wada to brak zintegrowanej
    karty graficznej.

  • 28. Data: 2013-09-27 11:28:31
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Fri, 27 Sep 2013 00:07:56 +0200, Michal napisał(a):

> [...]
    > II 600W nie obciążony więcej niż w 40 do max 50%, ale dla pewności
    > sprawdzane też z pożyczonym Corsair HX620 - to samo.

    Miewam to samo na plycie z niby wyzszej polki Asusa, strasznie wkurzajaca
    rzecz.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 29. Data: 2013-09-27 12:04:35
    Od: Raffaello <i...@o...something.else.ch>

    u...@d...invalid wrote:

> [...]
    > - Chłodzenie CPU Zalman Chłodzenie CPU CNPS8900 Quiet
    > - Pamięć Kingston HyperX 2x4GB 1600MHz DDR3 Non-ECC CL9 Intel XMP X2

    Ciągle mało pamięci RAM. uwierz mi, że od kiedy zmieniłem posiadane 8 GB na 16
    - praktycznie nie mam żadnych problemów i jestem w stanie wirtualizować 2
    maszyny: Windows 2012 Server i sporego Debiana jednocześnie i chodzą oba
    jednocześnie bardzo przyzwoicie. Pamiętaj też, że dzisiaj wirtualizujesz sobie
    prostego Linuksa, ale za moment przyjdzie postawić jakiegoś Tomcata i co
    wtedy? W robocie miałem taką sytuację, że 4 GB zwirtualizowane nie wystarczało
    i trzeba było (na szczęście na porządnym sprzęcie, właśnie z 16 GB pamięci)
    uruchamiać wirtualkę na minimum 6, aby Java miała jak operować.
    Wiem, że teraz pamięć jest droższa ze względu na pożar, którego pewnie nie
    było w fabryce Hynix'a ;), ale pomyśl o tym w niedalekiej przyszłości.

  • 30. Data: 2013-09-27 13:21:48
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Jesteśmy dystrybutorem na Polskę takich marek jak GB, ASUS, MSI, Astock
    > i wiem jakie są problemy, jakie są % zwrotów serwisowych

    No to podziel sie wiedza jak to procentowo wyglada i czy dotyczy marki
    ogolnie, czy konkretnej plyty. Kazdej firmie zdarzają sie wtopy.
    Dotychczas np. mialem zawsze Asusy i problemy z nimi sa mi NIEznane,
    teraz czytam, ze sa.
    To ma byc komp do pracy, ostatni raz w gry gralem na ZX Spectrum, moze
    jak dozyje i bede mial czas, to jakiegos Flight Symulatora odpale, ale
    narazie ma to byc mozliwie najbardziej niezawodny komp do codziennej
    pracy. Jesli mozesz wiec powiedziec, ze plyt X sprzedaliscie ilestam i
    bylo (daj Boze) zero zwrotow, to biegne kupic;-). Ale musi miec LPT lub
    PCI i najchetniej jeszcze COM.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa