  • 111. Data: 2018-03-05 20:29:30
    Temat: Re: Zielone światło.
    Od: "Kierwnik" <j...@l...pl>

    news:5a9d2c94$0$31349$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ten z prawej swiatel nie ma, wiec powinien ustapic jadacym droga glowna,
    > nawet jak wjechali na czerwonym.
    > Tzn moze i nie musi, skoro jego znak jest skasowany,
    >
    > J.

    Jego znak nie jest skasowany, bo on nie ma
    sygnalizatora.

  • 112. Data: 2018-03-05 21:51:11
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 5 Mar 2018 20:11:58 +0100, w <5a9d967e$0$992$65785112@news.neostrada.pl>,
    Akarm <a...@w...pl> napisał(-a):

    > O kurczę! Tego nie znam, a byłbym głowę dał, że dość dobrze znam Prawo o
    > Ruchu Drogowym. Gdzież ten paragraf jest zapisany?

    W savoir-vivre :)

  • 113. Data: 2018-03-05 23:14:37
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-03-05 o 21:51, r...@k...pl pisze:

    > W savoir-vivre :)

    Przekazujecie tu, że (według niektórych) kodeks drogowy ma służyć
    głównie do podcierania, tak? :D

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 114. Data: 2018-03-06 07:06:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 5 Mar 2018 18:46:04 +0100, Akarm napisał(a):

    > Aaa, kierowca widząc znak "ustąp pierwszeństwa" nie musi ustępować.
    > Następny "kierowca" inteligentny inaczej. :/

    > Nosz... Jaki jego znak jest skasowany? Ja tam cały czas widzę zarówno
    > pionowe, jak i poziome oznakowania. Nigdzie nie ma żadnego kasownika.

    A swiatla widzisz ?
    Sygnaly swietlne maja pierwszenstwo przed znakami regulujacymi
    pierwszenstwo.

    On co prawda swiatel nie ma :-)

    J.

  • 115. Data: 2018-03-06 09:50:53
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-03-06 o 07:06, J.F. pisze:

    > A swiatla widzisz ?
    > Sygnaly swietlne maja pierwszenstwo przed znakami regulujacymi
    > pierwszenstwo.
    >
    > On co prawda swiatel nie ma :-)

    Aha, skoro świateł nie ma, to widząc przed wjazdem na skrzyżowanie znak
    "ustąp pierwszeństwa" uważasz, że nie powinieneś ustępować pierwszeństwa
    pojazdom jadącym jezdnią, na którą zamierzasz wjechać bo sygnały
    swietlne maja pierwszenstwo przed znakami regulujacymi pierwszenstwo.
    Oby jak najmniej (a najlepiej wcale!) takich "kierowców" poruszało się
    drogami publicznymi. Nawet jako piesi stwarzają śmiertelne zagrożenie
    dla innych.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 116. Data: 2018-03-06 10:35:27
    Temat: Re: Zielone. Test.
    Od: "Kierwnik" <j...@l...pl>

    Użytkownik "Akarm" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > O kurczę! Tego nie znam, a byłbym głowę dał, że dość dobrze znam Prawo o
    > Ruchu Drogowym. Gdzież ten paragraf jest zapisany?
    > --
    > Akarm

    To był test na czytanie z rozumieniem.
    Nie zdałeś go.
    Przeczytaj jeszcze raz co napisał Mateusz, ale powoli
    i znajdź odpowiedni artykuł w PoRD.

  • 117. Data: 2018-03-06 10:46:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 5 Mar 2018 19:41:00 +0100, Mateusz Bogusz

    > Dodatkowo nawet mając zielone, należy umożliwić zjechanie tym,
    > którzy się już na nim znajdują (przepuścić).

    Nie ma takiego zapisu.

    > Poza tym na czerwonym ciągle może jechać karetka.

    Która nie ma pierwszeństwa na czerwonym.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 118. Data: 2018-03-06 10:49:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 05 Mar 2018 21:51:11 +0100, r...@k...pl

    > W savoir-vivre :)

    Ależ skąd. Jest zapis, że nie można doprowadzić do kolizji (w tym przypadku
    z pojazdem będącym na skrzyżowaniu w wyniku tego że nie zdążył zjechać na
    swoim zielonym), co niejako implikuje konieczność jego przepuszczenia.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 119. Data: 2018-03-06 10:51:11
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Kierwnik" <j...@l...pl> napisał w wiadomości

    > Zielone światło zezwala na wjazd za sygnalizator i nic wiecej.
    >
    > Wjeżdzam na skrzyzowanie mając zielone i dochodzi do zderzenia, bo ktoś
    > z ulicy poprzecznej po prawej stronie też wjechał.
    > On miał pierwszeństwo bo był po mojej prawej.
    > Moja wina, bo nie udzieliłem pierwszeństwa.
    >
    > Wniosek : na zielonym jechać z niedużą prędkością
    > i uważnie obserwować czy ktoś nie nadjeżdża z prawej.

    Wg takiej logiki to moglbym pedzic glowna na czerwonych i tylko czekac na
    strzal z lewej strony. Np zeby wyludzic odszkodowanie. Bo wg tej logiki moja
    wina byloby tylko wjechanie na czerwonym za sygnalizator i 200zl mandatu,
    natomiast ten co mial zielone bylby winny kolizji, dostal 500zl mandatu i z
    jego oc szlo by odszkodowanie. Fajny patent na wyludzanie odszkodowan. Tylko
    ciekawe ktory sad cos takiego tak zinterpretuje. Moze w przypadku szydlowej,
    dudy czy innych komisarzy ludowych tak; ale kazdy inny nieupolityczniony sad
    nie wyda tak absurdalnego wyroku.

    Pzdr

  • 120. Data: 2018-03-06 11:01:02

    Tue, 6 Mar 2018 10:49:25 +0100, w <13sfx4cujz8kw$.dlg@myjk.org>, Myjk
    <m...@n...op.pl> napisał(-a):

> [...]
    > z pojazdem będącym na skrzyżowaniu w wyniku tego że nie zdążył zjechać na
    > swoim zielonym), co niejako implikuje konieczność jego przepuszczenia.

    Załóżmy, że ten pojazd nie wjechał (jeszcze) na nasz tor jazdy.