  • 11. Data: 2010-06-17 15:14:18
    Temat: Re: Zmienilem w swej Hondzie Accord '04 olej w automatycznej skrzyni
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    news:hvchad.55g.0@poczta.onet.pl...

    > Bagnetem takim samym jak do oleju silnikowego.
    > Przypomnę że mówimy o automatycznej skrzyni biegów...
    >
    > Procedura zaczerpnięta z instrukcji serwisowej tego auta
    > wymaga aby zmierzyć poziom bagnetem ok. 30-60 sekund
    > po wyłączeniu silnika. Silnik powinien być przy pomiarze
    > nagrzany do normalnej temperatury pracy a poziom płynu
    > powinien być przy górnej kropce/dziurce na bagnecie.

    Dodam jeszcze że nie musiałem używać bagnetu przy samej
    wymianie oleju bo napisali mi wyraźnie że po spuszczeniu
    wejdzie tam właśnie trzy butelki (3/4 gallona, około 2,9L).
    Więc podczas wymiany po prostu wlałem powoli trzy butelki.
    Odpaliłem silnik, zagrzałem go, i potem sprawdziłem bagnetem.

  • 12. Data: 2010-06-17 15:15:21
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Hants" <marcin@WYTNIJ_TOhants.pl> wrote in message
    > "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
    >
    > No to teraz grzecznie czekaj, az Ci sie coś w tej skrzyni rozpieprzy. :-)

    A czemu?
    Przecież wymiana oleju to standardowa procedura obsługi
    zalecana okresowo przez producenta. W czym problem ?

  • 13. Data: 2010-06-17 15:31:05
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > O co Ci konkretnie chodzi?
    > Odpowiedziałem na pytanie i dodałem zastrzeżenie że mowa jest
    > o ciut innym aucie niż może się wydawać na polskiej grupie dyskusyjnej.

    Ja nie o tym, tak sie po prostu zastanawiam czy chwalisz sie, czy zalisz ze
    olej zmieniles..?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 14. Data: 2010-06-17 15:31:45
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > "Hants" <marcin@WYTNIJ_TOhants.pl> wrote in message

    > A czemu?
    > Przecież wymiana oleju to standardowa procedura obsługi
    > zalecana okresowo przez producenta. W czym problem ?

    Tankowanie to tez standardowa procedura obslugi zalecana przez producenta -
    planujesz co dwa dni opisywac nam wizyty na stacji?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 15. Data: 2010-06-17 15:36:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message
    > "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message

    > Ja nie o tym, tak sie po prostu zastanawiam czy chwalisz sie, czy zalisz
    > ze olej zmieniles..?

    Czyli nie chodziło Ci o ten konkretny post pod którym się podłączyłeś
    tylko o cały wątek?

    Chwalę się sukcesem oczywiście, bo co innego. Przestań zazdrościć! :-)

    A poza tym zapisałem na moje potrzeby tą procedurę i łatwiej za parę
    lat będzie odszukać tą datę i licznik km w googlach niż swoich notatkach ;-)

  • 16. Data: 2010-06-17 15:37:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message

    > Tankowanie to tez standardowa procedura obslugi zalecana
    > przez producenta - planujesz co dwa dni opisywac nam wizyty na stacji?

    Nie wyspałeś się, Kamilku?

  • 17. Data: 2010-06-17 15:51:39
    Od: Robson <r...@...pl>

> [...]
    > Więc podczas wymiany po prostu wlałem powoli trzy butelki.
    > Odpaliłem silnik, zagrzałem go, i potem sprawdziłem bagnetem.

    Tak sie tylko pytalem, bo wiekszosc ludzi robi wielkie oczy na
    wiadomosc, ze poziom oleju a automacie powinno sie robic przy wlaczonym
    silniku. Bagnet ma przewaznnie oznaczenia hot i cold, ale lepiej robic
    na rozgrzanym oleju.

  • 18. Data: 2010-06-17 16:59:21
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Robson" <r...@...pl> wrote in message news:hvd99c$3a0$1@news.onet.pl...

> [...]
    > ze poziom oleju a automacie powinno sie robic przy wlaczonym silniku.
    > Bagnet ma przewaznnie oznaczenia hot i cold, ale lepiej robic na

    Warto sprawdzić w serwisówce jak producent skalibrował ten bagnet.
    W mojej toyocie camry sprawdzało się poziom przy pracującym silniku,
    a w tej hondzie przy wyłączonym, 30-60 sekund po jego wyłączeniu.
    Więc jest różnie.

  • 19. Data: 2010-06-17 17:27:03
    Od: tomekok <tomekok_USUNTO@USUNTO_gmail.com>

    W dniu 2010-06-17 13:47, Pszemol pisze:

    > No to sporo masz tych mil jeśli bez wymiany ATF.

    Miałem - autko dawno zmieniło właściciela, ale jeździło (i biegi
    zmieniało) jak marzenie :)

    > A czemu? Zostaw sobie. Przyda Ci się do następnej wymiany...

    No właśnie z powodu podanego powyżej - nie potrzebuję już.

    Pzdr.
    T.

  • 20. Data: 2010-06-17 17:35:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "tomekok" <tomekok_USUNTO@USUNTO_gmail.com> wrote in message

    > Miałem - autko dawno zmieniło właściciela, ale jeździło (i biegi
    > zmieniało) jak marzenie :)

    > No właśnie z powodu podanego powyżej - nie potrzebuję już.

    Wystaw na Allegro - napewno ktoś kto ma hondę z automatem będzie wdzięczny.