  • 1. Data: 2014-08-13 07:43:07
    Temat: Znak ustawiony po lewej stronie
    Od: Jacek <J...@o...pl>

    Mam w okolicy jedno miejsce, gdzie jest skrót przez drogę lokalną. Można
    zaoszczędzić sobie stania na przejeździe kolejowym, więc sporo ludzi
    tamtędy jeździ. Niedawno postawiono tam zakaz ruchu z tabliczką, że nie
    dotyczy dojazdu do posesji. Znak ustawiono po LEWEJ stronie drogi. Czy
    takie ustawienie znaku ma znaczenie dla jego ważności? Mogę
    przypuszczać, że znak stoi po właściwej stronie ale np.
    "niezidentyfikowani sprawcy" przekręcili go o 180 stopni?
    Jacek

  • 2. Data: 2014-08-13 07:59:29
    Temat: Re: Znak ustawiony po lewej stronie
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    > takie ustawienie znaku ma znaczenie dla jego ważności? Mogę przypuszczać,
    > że znak stoi po właściwej stronie ale np. "niezidentyfikowani sprawcy"
    O ile mnie pamięć nie myli to jedyny osamotniony znak, stojący po lewej
    stronie jezdni, który obowiązuje to B-36.
    Pozostałe znaki pionowe muszą mieć odpowiednik po prawej stronie jezdni, by
    obowiązywały.
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 3. Data: 2014-08-13 10:26:44
    Od: Jacek <J...@o...pl>

    W dniu 2014-08-13 07:59, WOJO pisze:
> [...]
    > stronie jezdni, który obowiązuje to B-36.
    > Pozostałe znaki pionowe muszą mieć odpowiednik po prawej stronie jezdni,
    Na dodatek B-36 to na drodze jednokierunkowej, a tu mam dwukierunkową.
    Mam nadzieję, że w razie czego przekonam pana w mundurku, że znak nie
    mam mocy prawnej ;-)
    Jacek

  • 4. Data: 2014-08-13 11:19:24
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 13 Aug 2014 07:43:07 +0200, Jacek napisał(a):

    > Znak ustawiono po LEWEJ stronie drogi. Czy
    > takie ustawienie znaku ma znaczenie dla jego ważności?

    Cyt. "Zakaz wyrażony znakiem B-36 dotyczy m.in. tej strony drogi, po której
    się znajduje"
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2014-08-13 18:30:52
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2014-08-13 07:43, Jacek pisze:
> [...]
    > przypuszczać, że znak stoi po właściwej stronie ale np.
    > "niezidentyfikowani sprawcy" przekręcili go o 180 stopni?

    Może stać po lewej stronie, o ile nie ma możliwości postawienia go po
    prawej. Kiedyś w nocy przeoczyłem tablicę z początkiem terenu
    zabudowanego gdzieś w okolicach Środy Wlkp. - stał znak po lewej, bo po
    prawej przy samej jezdni był tor kolejowy. Sprawdziłem i rzeczywiście są
    takie przypadki. Miśki oczywiście kasowały jeleni, zwłaszcza takich, co
    to z daleka i się nie postawią...
    T.

  • 6. Data: 2014-08-13 20:07:05
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jacek" <J...@o...pl> wrote in message
    > Na dodatek B-36 to na drodze jednokierunkowej, a tu mam dwukierunkową.
    > Mam nadzieję, że w razie czego przekonam pana w mundurku, że znak nie mam
    > mocy prawnej ;-)

    Pana w mundurku nie będziesz przekonywał tylko sędziego...

  • 7. Data: 2014-08-13 21:05:27
    Od: <8...@9...210527.invalid> (Tom N)

    WOJO w

    > O ile mnie pamięć nie myli to jedyny osamotniony znak, stojący po lewej
    > stronie jezdni, który obowiązuje to B-36.

    To Cię pamięć myli, i to bardzo -- ot choćby C-1 do C-11 nie muszą być po
    prawej stronie jezdni...

    --
    'Tom N'

  • 8. Data: 2014-08-14 07:28:21
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > To Cię pamięć myli, i to bardzo -- ot choćby C-1 do C-11 nie muszą być po
    > prawej stronie jezdni...
    Racja. :)
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 9. Data: 2014-08-16 11:30:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik T. k...@i...pl ...

> [...]
    > prawej przy samej jezdni był tor kolejowy. Sprawdziłem i rzeczywiście są
    > takie przypadki. Miśki oczywiście kasowały jeleni, zwłaszcza takich, co

    A podstawa prawna?

  • 10. Data: 2014-08-16 23:41:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 16 Aug 2014, Budzik wrote:

    > Użytkownik T. k...@i...pl ...

    > A podstawa prawna?

    Też ciekawym.
    Pewnie bazuje na stwierdzeniu "że się nie postawią".

    pzdr, Gotfryd