  • 1. Data: 2010-02-20 12:58:05
    Temat: Znikająca magistrala PCI Express - Windows 7
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    Mam kilka laptopów Lenovo model 27327UG.
    Egzemplarze z Windows 7 De działają poprawnie a na tych z Windows 7 En
    nie ma karty Wi-Fi.
    Po porównaniu ich zauważyłem, że w tych z systemem En w menadżerze
    urządzeń nie ma "PCIExpress Root Port 2 - 2942" do którego podłączona
    jest karta WiFi. Pozostałe porty PCI-E są widoczne, a urządzenia do nich
    przypięte działają.
    Karta Wi-Fi to Intel 512AN_MMW czyli 5100.

    Odesłałem jeden egzemplarz do serwisu, uruchomili go poprzez odpalenie
    oprogramowanie testowego PC-Doctor z dysku z DOS.
    Niestety na pozostałych maszynach mi się to nie udało.
    Serwis przypuszcza, że BIOS uśpił magistralę PCI-E w sposób którego
    Windows nie jest w stanie obsłużyć.

    Może macie pomysł jak to naprawić, najlepiej z poziomu Windows.
    Do laptopów mam tylko dostęp zdalny co utrudnia odrobinkę żonglowanie
    płytami w napędzie...

    Wszystkie proste rzeczy w stylu wyłączania i najdziwniejszego
    przestawiania parametrów PM, ładowania ustawień domyślnych i innych
    sztuczek z BIOSem mam już za sobą, tak samo najnowsze sterowniki i
    programy diagnostyczne od Intela.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 2. Data: 2010-02-20 21:25:36
    Temat: Re: Znikająca magistrala PCI Express - Windows 7
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2010-02-20 13:58, Andrzej W. pisze:

    > Może macie pomysł jak to naprawić, najlepiej z poziomu Windows.
    > Do laptopów mam tylko dostęp zdalny co utrudnia odrobinkę żonglowanie
    > płytami w napędzie...

    Nie wiem czy nie palne glupoty ale sproboj wejsc do Panelu Sterowania ->
    Sprzet i dzwiek -> Opcje zasilania i tam w planie zasilania w "Zmien
    zaawansowane ustawienia zasilania" jest pozycja "Magistrala
    PCIE-Express. Sproboj wylaczyc to zarzadzanie energia PCIE. Moze zadziala.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 3. Data: 2010-02-21 21:09:26
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2010-02-20 22:25, Maciej Browarczyk pisze:
> [...]
    > zaawansowane ustawienia zasilania" jest pozycja "Magistrala
    > PCIE-Express. Sproboj wylaczyc to zarzadzanie energia PCIE. Moze zadziala.

    Poszukam tej opcji, może pomoże.
    Wyłączyłem co prawda zarządzanie energią dla PCI-E i całej reszty
    zresztą też z poziomu BIOSu ale nic to nie dało.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 4. Data: 2010-02-21 21:45:49
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-02-21 22:09, Andrzej W. pisze:

    > Poszukam tej opcji, może pomoże.
    > Wyłączyłem co prawda zarządzanie energią dla PCI-E i całej reszty
    > zresztą też z poziomu BIOSu ale nic to nie dało.

    Trzeba zainstalować jakąś łatę do ACPI. Tak mi coś świta.

    --
    animka

  • 5. Data: 2010-02-21 22:23:03
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2010-02-21 22:45, Animka pisze:

    > Trzeba zainstalować jakąś łatę do ACPI. Tak mi coś świta.

    Zainstalowałem wszystko z MS i od Lenovo, wgrałem dwa różne BIOSy i nic..
    Najgorsze jest, że komputery są odległe kilkaset kilometrów i mam do
    nich dostęp tylko przez zdalny pulpit bo niestety Lenovo olewa zupełnie
    mojego KVMa.
    Inaczej to już dawno potraktował to bym jakimś Linuxem albo inną cholerą
    i pewnie obudziła by się ta magistrala.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 6. Data: 2010-02-22 00:05:06
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-02-21 23:23, Andrzej W. pisze:

> [...]
    > mojego KVMa.
    > Inaczej to już dawno potraktował to bym jakimś Linuxem albo inną cholerą

    W Biosie nie ma opcji włączenia tej funkcji?

    --
    animka

  • 7. Data: 2010-02-22 00:28:35
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2010-02-22 01:05, Animka pisze:

    > W Biosie nie ma opcji włączenia tej funkcji?

    Laptop każdą inną klawiaturę USB widzi bez problemu (chodzi mi o BIOS a
    nie system) a KVMa nie widzi. Może dlatego, że KVM robi za mysz i
    klawiaturę na jednym złączu USB, nie mam pomysłów.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 8. Data: 2010-02-22 12:08:28
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

> [...]

    > mojego KVMa.
    > Inaczej to już dawno potraktował to bym jakimś Linuxem albo inną cholerą

    No to ja nie czaje, masz dostep do nich czy nie?:) Napisales, ze
    wyslales jednego do serwisu, pozniej piszesz, ze sa oddalone o kilkaset
    kilometrow a pozniej cos o KVM i o niedzialajacej klawiaturze po USB.
    Masz kabel USB kilkuset kilometrowy?;)

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 9. Data: 2010-02-22 12:35:12
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2010-02-22 13:08, Maciej Browarczyk pisze:
> [...]
    > wyslales jednego do serwisu, pozniej piszesz, ze sa oddalone o kilkaset
    > kilometrow a pozniej cos o KVM i o niedzialajacej klawiaturze po USB.

    Ale co tu jest niejasne? ;-)
    "Wysłałem" znaczy "Dryń, dryń... Pani Basiu proszę go zapakować i
    odesłać na ten adres."
    KVMa chciałem użyć by dostać się do ustawień w BIOSie bez pośrednictwa
    p. Basi.
    KVM jest ethernetowy i kilka setek km mu nie przeszkadza.
    Emuluje on klawiaturę i mysz USB niestety BIOS laptopa ich nie wykrywa.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej