    From: Mirek <m...@n...dev>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Znów czary (albo niewiedza) - tym razem fotowoltaika
    Date: Thu, 9 May 2024 20:10:50 +0200

    On 9.05.2024 12:58, Piotr Gałka wrote:

    > Może lewe i prawe pochodzą z innej serii i się trochę różnią.
    > Jeśli falownik je przeciążał to reset mógł wszystko przywrócić do normy.

    Dziś sprawdzałem w południe - normalna produkcja i równomiernie nagrzane
    panele.
    Falownik ewidentnie wczoraj zgłupiał.
    Różnica prawa - lewa strona mogła wynikać z wiatru. Za tą prawą stroną
    jest faktycznie ściana, ale jeśli wiało z podobnego kierunku jak
    dzisiaj, to ta ściana mogła tak kierować powietrze, że panele były
    lepiej chłodzone.
    Ale nadal to jest nieintuicyjne: przecież prąd zwarcia paneli jest
    niewiele większy od prądu w punkcie maksymalnej mocy, a napięcie było
    przeszło dwa razy mniejsze, więc moc wydzielana na panelach powinna być
    mniejsza niż dziś.
    Może jest tak, że przy takim "zwarciu" minimalnie cieplejsze czy gorsze
    ogniwa grzeją się jeszcze bardziej, a te minimalnie chłodniejsze lub
    lepsze kosztem tamtych są odciążone?
    To by wyjaśniało sprawę, bo po prawej stronie załóżmy smaganej wiatrem
    nie było ani jednego gorącego ogniwa, natomiast po lewej była widoczna
    nieregularna pikseloza z niektórymi wybitnie gorącymi.

    --
    Mirek