eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programming › [dev] ai czyli tryby
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 19

  • 11. Data: 2010-10-25 21:03:43
    Temat: Re: ai czyli tryby
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 25 Paź, 21:34, Karol Y <k...@o...pl> wrote:
    > > Naprawdę dużo innych rzeczy, znacznie większych od Elite napisano
    > > ręcznie w asemblerze. Choćby praktycznie 100% produkcji scenowych na
    > > komputery szesnastobitowe i sporo na PC do pewnego momentu. Zresztą i
    > > dziś się wiele tak pisze - większość intr 96kb jest napisanych ręcznie w
    > > asemblerze, a 96kb to nieco więcej pamięci nić miał bbc micro.
    >
    > Znaczy, z Twojego tekstu zrozumiałem, że każde intro z demosceny miało
    > napisane więcej linijek kodu w asm od Frontiera, którego pamiętam z
    > Amigi, a jego kod zajmował bodaj kilkaset KB.

    Nie wiem co to jest Frontier, ale kilkaset KB w dowolnym języku
    nie wydaje się dużo. Programując w assemblerze też można mieć
    przejrzysty kod, procedury, pliki, itd.
    Pozdrawiam


  • 12. Data: 2010-10-25 23:08:56
    Temat: Re: ai czyli tryby
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 25.10.2010 21:34, Karol Y pisze:
    >> Naprawdę dużo innych rzeczy, znacznie większych od Elite napisano
    >> ręcznie w asemblerze. Choćby praktycznie 100% produkcji scenowych na
    >> komputery szesnastobitowe i sporo na PC do pewnego momentu. Zresztą i
    >> dziś się wiele tak pisze - większość intr 96kb jest napisanych ręcznie w
    >> asemblerze, a 96kb to nieco więcej pamięci nić miał bbc micro.
    >
    > Znaczy, z Twojego tekstu zrozumiałem, że każde intro z demosceny miało
    > napisane więcej linijek kodu w asm od Frontiera, którego pamiętam z
    > Amigi, a jego kod zajmował bodaj kilkaset KB.
    Heapsort to 3.5kB. Prościutkie zaliczenie polegające na
    dodawaniu/odejmowaniu/mnożeniu macierzy w winAPI to 17kB. A są tam
    zaimportowane funkcje z CRT i include, więc pisania było mało. Kilkaset
    kB nie wydaje się czymś specjalnie dużym.

    --
    Pozdrawiam
    Michoo


  • 13. Data: 2010-10-25 23:35:14
    Temat: Re: ai czyli tryby
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Mon, 25 Oct 2010 21:34:59 +0200, Karol Y napisał(a):

    > Znaczy, z Twojego tekstu zrozumiałem, że każde intro z demosceny miało
    > napisane więcej linijek kodu w asm od Frontiera, którego pamiętam z
    > Amigi, a jego kod zajmował bodaj kilkaset KB.

    W polowie lat '90 dwoch braci z Wroclawia o nazwisku Piasta napisalo na
    Amige (w asmie motoroli 68k) program muzyczny (typu tracker), ktory byl
    najbardziej rozbudowanym programem tego typu na Amidze. A jak wiadomo Amiga
    miala tego typu softu niemalo. Program mial jak na owe czasy multum
    mozliwosci i robil niesamowite wrazenie.
    Pozniej prawa do marki odkupila jakas niemiecka firma i chyba przepisala
    calosc w C.
    Nie wiem jak duze byly zrodla tego programu, ale sadzac po mozliwosciach
    aplikacji bylo to niemale.

    --
    pozdrawiam
    Norbert


  • 14. Data: 2010-10-28 13:27:13
    Temat: Re: ai czyli tryby
    Od: "fir" <p...@p...onet.pl>

    > Dnia Mon, 25 Oct 2010 21:34:59 +0200, Karol Y napisał(a):
    >
    > > Znaczy, z Twojego tekstu zrozumiałem, że każde intro z demosceny miało
    > > napisane więcej linijek kodu w asm od Frontiera, którego pamiętam z
    > > Amigi, a jego kod zajmował bodaj kilkaset KB.
    >
    > W polowie lat '90 dwoch braci z Wroclawia o nazwisku Piasta napisalo na
    > Amige (w asmie motoroli 68k) program muzyczny (typu tracker), ktory byl
    > najbardziej rozbudowanym programem tego typu na Amidze. A jak wiadomo Amiga
    > miala tego typu softu niemalo. Program mial jak na owe czasy multum
    > mozliwosci i robil niesamowite wrazenie.
    > Pozniej prawa do marki odkupila jakas niemiecka firma i chyba przepisala
    > calosc w C.
    > Nie wiem jak duze byly zrodla tego programu, ale sadzac po mozliwosciach
    > aplikacji bylo to niemale.
    >
    tez mysle ze byly wiele wieksze progsy pisane w calosci w asmie niz elite
    (frontiera ogladalem ale niestety nigdy dluzej nie gralem) tyle ze kod
    ten tez pewnie co najmniej w ogromnej wiekszosci byl nizszego poziomu
    niz ten asm w elite - wycyzelowany w pewnym sensie do potegi - ah coż
    to jest za gra - te walce sztrausa przy dokowaniu - ciagle pamietam
    i mam w muzgu jak w kieszeni ta da da da dam, ta dam, ta dam

    NOMA
    (Alter Amonu)


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 15. Data: 2010-10-28 13:33:45
    Temat: Re: ai czyli tryby
    Od: p...@p...onet.pl

    > > Dnia Mon, 25 Oct 2010 21:34:59 +0200, Karol Y napisał(a):
    > >
    > > > Znaczy, z Twojego tekstu zrozumiałem, że każde intro z demosceny
    miało
    > > > napisane więcej linijek kodu w asm od Frontiera, którego pamiętam z
    > > > Amigi, a jego kod zajmował bodaj kilkaset KB.
    > >
    > > W polowie lat '90 dwoch braci z Wroclawia o nazwisku Piasta napisalo na
    > > Amige (w asmie motoroli 68k) program muzyczny (typu tracker), ktory byl
    > > najbardziej rozbudowanym programem tego typu na Amidze. A jak wiadomo Amiga
    > > miala tego typu softu niemalo. Program mial jak na owe czasy multum
    > > mozliwosci i robil niesamowite wrazenie.
    > > Pozniej prawa do marki odkupila jakas niemiecka firma i chyba przepisala
    > > calosc w C.
    > > Nie wiem jak duze byly zrodla tego programu, ale sadzac po mozliwosciach
    > > aplikacji bylo to niemale.
    > >
    > tez mysle ze byly wiele wieksze progsy pisane w calosci w asmie niz elite
    > (frontiera ogladalem ale niestety nigdy dluzej nie gralem) tyle ze kod
    > ten tez pewnie co najmniej w ogromnej wiekszosci byl nizszego poziomu
    > niz ten asm w elite - wycyzelowany w pewnym sensie do potegi - ah coż
    > to jest za gra - te walce sztrausa przy dokowaniu - ciagle pamietam
    > i mam w muzgu jak w kieszeni ta da da da dam, ta dam, ta dam
    >
    > NOMA
    > (Alter Amonu)
    >

    teraz staram sie wogole napisac cos podobnego (tylko ze w c, pod winapi
    i w open gl)

    http://fir1664.webpark.pl/sigma_alpha_1d.zip

    odpalilem to teraz na drugim kompie i widze buga ktory u mnie w domu
    nie wystepuje - wiekszosc obiektow (np taki moj lasek) jest tak ciemna
    ze ich praktycznie nie widzac (mozna wtedy wciskac ctrl+shift+5 czy +4
    zeby rozjasnic ale to jest fatalne!) czy ktos ew moglby mi podac dane
    swojej karty i info czy u niego widac dobrze

    (gierka jest w kiepskim stanie nie grywalna bo utknalem na AI powrzucalem
    do tego tylko rozne kosmiczne smieci na probę)

    fir


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 16. Data: 2010-10-28 13:33:57
    Temat: Re: ai czyli tryby
    Od: p...@p...onet.pl

    > > Dnia Mon, 25 Oct 2010 21:34:59 +0200, Karol Y napisał(a):
    > >
    > > > Znaczy, z Twojego tekstu zrozumiałem, że każde intro z demosceny
    miało
    > > > napisane więcej linijek kodu w asm od Frontiera, którego pamiętam z
    > > > Amigi, a jego kod zajmował bodaj kilkaset KB.
    > >
    > > W polowie lat '90 dwoch braci z Wroclawia o nazwisku Piasta napisalo na
    > > Amige (w asmie motoroli 68k) program muzyczny (typu tracker), ktory byl
    > > najbardziej rozbudowanym programem tego typu na Amidze. A jak wiadomo Amiga
    > > miala tego typu softu niemalo. Program mial jak na owe czasy multum
    > > mozliwosci i robil niesamowite wrazenie.
    > > Pozniej prawa do marki odkupila jakas niemiecka firma i chyba przepisala
    > > calosc w C.
    > > Nie wiem jak duze byly zrodla tego programu, ale sadzac po mozliwosciach
    > > aplikacji bylo to niemale.
    > >
    > tez mysle ze byly wiele wieksze progsy pisane w calosci w asmie niz elite
    > (frontiera ogladalem ale niestety nigdy dluzej nie gralem) tyle ze kod
    > ten tez pewnie co najmniej w ogromnej wiekszosci byl nizszego poziomu
    > niz ten asm w elite - wycyzelowany w pewnym sensie do potegi - ah coż
    > to jest za gra - te walce sztrausa przy dokowaniu - ciagle pamietam
    > i mam w muzgu jak w kieszeni ta da da da dam, ta dam, ta dam
    >
    > NOMA
    > (Alter Amonu)
    >

    teraz staram sie wogole napisac cos podobnego (tylko ze w c, pod winapi
    i w open gl)

    http://fir1664.webpark.pl/sigma_alpha_1d.zip

    odpalilem to teraz na drugim kompie i widze buga ktory u mnie w domu
    nie wystepuje - wiekszosc obiektow (np taki moj lasek) jest tak ciemna
    ze ich praktycznie nie widzac (mozna wtedy wciskac ctrl+shift+5 czy +4
    zeby rozjasnic ale to jest fatalne!) czy ktos ew moglby mi podac dane
    swojej karty i info czy u niego widac dobrze

    (gierka jest w kiepskim stanie nie grywalna bo utknalem na AI powrzucalem
    do tego tylko rozne kosmiczne smieci na probę)

    fir


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 17. Data: 2010-10-29 10:42:01
    Temat: Re: ai czyli tryby
    Od: ds <a...@e...pl>

    p...@p...onet.pl wrote:

    >
    > teraz staram sie wogole napisac cos podobnego (tylko ze w c, pod winapi
    > i w open gl)
    >
    > http://fir1664.webpark.pl/sigma_alpha_1d.zip
    >

    Trochę szkoda że winapi/GL a nie np. SDL/GL. Pomógł bym chętnie w ramach
    przypomnienia sobie tego i owego, a tak nawet nie zobaczę jak wygląda.

    --
    Pozdrawiam
    ds


  • 18. Data: 2010-10-29 10:43:12
    Temat: Re: ai czyli tryby
    Od: ds <a...@e...pl>

    ds wrote:

    > Trochę szkoda że winapi/GL a nie np. SDL/GL. Pomógł bym chętnie w ramach
    > przypomnienia sobie tego i owego, a tak nawet nie zobaczę jak wygląda.
    >

    albo jeszcze lepiej python/GL, ale to inna bajka :)

    --
    Pozdrawiam
    ds


  • 19. Data: 2010-11-02 08:33:23
    Temat: Re: ai czyli tryby
    Od: p...@p...onet.pl

    > p...@p...onet.pl wrote:
    >
    > >
    > > teraz staram sie wogole napisac cos podobnego (tylko ze w c, pod winapi
    > > i w open gl)
    > >
    > > http://fir1664.webpark.pl/sigma_alpha_1d.zip
    > >
    >
    > Trochę szkoda że winapi/GL a nie np. SDL/GL. Pomógł bym chętnie w ramach
    > przypomnienia sobie tego i owego, a tak nawet nie zobaczę jak wygląda.
    >

    wyglada kijowo bo jest rozbabrane - przestrzen z rozmaitym losowym
    smieciowym kontentem ale jak sie uda bedzie nie tyle wygladac jak cudo
    co byc grywalnym i trzymac klimat - nie znam za bardzo nowszych gier (bo
    ustawicznie cierpie na brak pieniedzy) ale te co znam (wczoraj np odpalilem
    demo 'devil my cry') nie sa takie dobre grafa na 1000% ale postac skreca
    jak połamana figurka z teksturacznego plastiku :/


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: