    From: Michoo <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: algorytm szeregownia i grupowania zadan
    Date: Wed, 18 Feb 2009 00:52:57 +0100

    qweer pisze:
    > Witam,
    > Mam dosc proste zadanie do zrealizowania. Jaki algorytm mi polecicie?
    > Mam graf zadan(niepodzielnych) bez okreslonego zadania poczatkowego i
    > koncowego. Musze okreslic kolejnosc wykonywania zadan i je pogrupowac.
    > Kryterium grupowania, to mozliwosc wykonania kliku zadan w jednej chwili
    > (grupa sklada sie z zadan, ktore moga byc wykonywane w danej chwili).
    > Zakladam, ze ilosc maszyn jest nieograniczona. Oczywiscie zadania sa od
    > siebie zalezne, ale dla kazdego mamy tylko informacje o jego najblizszych
> [...]

    Najprostsze, choć może lekko nieoptymalne pamięciowo(przyjmuję założenie
    o jednostkowym rozmiarze zadania): Robisz graf skierowany w którym w
    węzłach masz licznik - na ile zadań dane zadanie czeka bezpośrednio oraz
    listę zadań które czekają na nie (odwrotnie niż w danych wejściowych).
    Przeglądasz dane 1 raz i do listy wrzucasz wszystkie zadania z
    licznikiem=0 - to jest 1 grupa. ->Dopóki są jakieś zadania na tej
    liście. Wypisz grupę, odejmij 1 od liczników każdego zadania na które
    wskazują te z listy dodając do drugiej listy te którym licznik się
    wyzerował. Wywal pierwszą listę. Aktualną listą jest 2 lista. Powtórz
    ->. Jeżeli w grafie zostały zadania z niezerowym licznikiem to znaczy,
    że był cykl.

    Michoo