  • 11. Data: 2010-07-07 08:52:50
    Temat: Re: algorytm wyszukiwania autobusu (autobus?w)
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 7 Lip, 07:15, Maciej Pilichowski
    <P...@g...com> wrote:

    > Ale wtedy sie szukac czegos innego -- najmniej ryzykownego przejazdu o
    > najkrotszym czasie. I wtedy zakladasz, ze przyjezdzasz te 15 minut po
    > czasie.

    Co to jest najmniej ryzykowny przejazd o najkrotszym czasie?

    Jesli trzeba dotrzec w jakims przedziale czasowym, to ja bym
    zalozyl ze koszt czasu spedzonego w podrozy jest znacznie
    wiekszy niz czas przed jej rozpoczeciem i zakonczeniem. Wtedy
    wystarczy wziac najmniej kosztowne polaczenia poczawszy
    od kazdego dopuszczalnego startu podrozy i z nich wybrac
    optymalne.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2010-07-07 10:19:07
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    W dniu 2010-07-07 10:52, Mariusz Marszałkowski pisze:

    > Co to jest najmniej ryzykowny przejazd o najkrotszym czasie?

    Ja to zrozumiałem tak, że najmniej ryzykowny to taki, w którym zakładasz
    maksymalne spóźnienie. Stąd sugestia wzięcia max z każdego przedziału.

    Nie zrozumiałem...

    Pozdrawiam,
    Wit

  • 13. Data: 2010-07-07 12:58:55
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    W dniu 2010-07-07 08:30, Wit Jakuczun pisze:

    > Jak szukasz najmniej ryzykownego to tak.

    Modulo sytuacja gdy wybierając zawsze te 15 minut po czasie znajdziesz
    rozwiązanie :).

    Pozdrawiam,
    Wit

  • 14. Data: 2010-07-07 17:27:39
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 7 Lip, 12:19, Wit Jakuczun <w...@g...com> wrote:
    > W dniu 2010-07-07 10:52, Mariusz Marszałkowski pisze:> On 7 Lip, 07:15, Maciej
    Pilichowski

    > Ja to zrozumiałem tak, że najmniej ryzykowny to taki, w którym zakładasz
    > maksymalne spóźnienie. Stąd sugestia wzięcia max z każdego przedziału.

    No tak, ciekawy dodatkowy parametr do uwzglednienia.

    > Nie zrozumiałem...

    Mamy graf G w ktorym chcemy podrozowac. Rozszerzamy go o
    dwa wierzcholki: przed_poczatek i po_koniec. Przed_poczatek
    symbolizuje etap przed odbyciem podrozy, a po_koniec etap
    po odbytej podrozy. Przed_poczatek to zwykle dosc komfortowy
    etap, np. oczekiwanie w domu na autobus, wiec krawędzie łączące
    go ze stacjami maja maly koszt, albo wrecz zerowy. Po_koniec
    to sytuacja mniej komfortowa, gdyz oczekujemy i tracimy czas na
    spotkanie, wiec krawedzie laczace ostatnia stacje z po_koniec
    powinny cechowac sie jakims kosztem. Jednak czas spedzony
    w podrozy jest najbardziej kosztowny, gdyz zarowno tracimy
    czas i placimy za srodek transportu. Taka znaczna przewaga
    kosztu podrozowania nad kosztem oczekiwania chyba pozwala
    zadanie sprowadzic do takiego czegos:
    1) Budujemy liste najmniej kosztownych tras dla kazdego mozliwego
    rozpoczecia podrozy. Budujemy ta liste bez uwzglednienia
    weirzcholkow przed_poczatek i po_koniec. Budowanie przerywamy
    jesli poczatek podrozy jest po terminie w jakim chemy dotrzec.
    2) Kazda utworzona trase zwiekszamy o koszt oczekiwania po
    obu stronach
    3) Podajemy trase o najmniejszym koszcie.

    Chodzi o to, ze moze nie byc potrzeby analizowania wszystkich
    tras ktore gwarantuja dotarcie w okreslonym przedziale. Pokonywanie
    trasy jest kosztowne i chyba wystarczy z tras optymalnych wybrac takie
    ktore mieszcza sie w przedziale.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2010-07-08 05:32:48
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com>

    On Wed, 7 Jul 2010 01:52:50 -0700 (PDT), Mariusz Marszałkowski
    <m...@g...com> wrote:

    >Co to jest najmniej ryzykowny przejazd o najkrotszym czasie?

    Jak widzisz z rozkladu jazdy, ze masz 1 minute na przesiadke, ale tez
    wiesz, ze pociagi spozniaja sie w graniach <0,15> minut, to takie
    polaczenie odpuszczasz, z tego wzgledu ze moze nie zostac
    zrealizowane.

    milego dnia, hej
    --
    Moja wyprzedaz wszystkiego: ksiazki, plyty, filmy.
    http://www.garaz.pol.pl/