  • 41. Data: 2019-03-19 13:12:45
    Temat: Re: aplikacja do fotek
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Marek w news:almarsoft.335631894957712258@news.neostrada.pl
    > Nie powtarzaj bzdur.

    mozna zapisac w komorce foto do png uzywajac wlasciwych dla algorytmu png
    bibliotek? i niektore app na to faktycznie pozwalaja? bo ze deklaruja - to
    ja wiem.
    to dla mnie nowa informacja. Bo czytalem [niestety brak linka,sorry; ale
    pamietam, ze portal byl z tych prof.], ze to nie jest mozliwe i to z uwagi
    na API, i nawet jesli app pokazuje zapis do *.png - tak naprawde to jest
    jpeg...

  • 42. Data: 2019-03-19 13:33:05
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    r...@k...pl w news:uv819e5sg3746hsp0u7d1mn12en75p6got@4ax.com
    > Sun, 17 Mar 2019 23:18:10 +0100, w
    > <5c8ec7ae$0$487$65785112@news.neostrada.pl>, "1634Racine"
    > Może ta natywna jest po prostu lichą apką, gdzie zbyt mocno postawiono na
    > kompromis.

    mysle, ze tak dokladnie jest. Bo juz jedna z tych app zewnetrznych przy
    ustawieniu "100% jakosci" robi lepsze foto chocby dlatego, ze tak samo
    powiekszane, jak foto z natywnej app, daje o wiele, wiele mniejsze
    artefakty. Chocby dlatego.

    > Ale każda "normalna" apka nie da widocznej różnicy między 95% a 100%.

    oczywiscie masz racje.

  • 43. Data: 2019-03-19 13:40:38
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Marek w news:almarsoft.3203790472606551021@news.neostrada.pl
    > Nie. PNG to jest format bezstratny.

    ale o tym, to juz w gazetach codziennych pisali.
    chodzilo mi o to, ze z tego co czytalem [napisalem o tym w innym poscie], to
    jest to rodzaj "lekkiego" oszustwa, pisza, ze app robi png, foto ma
    rozszerzenie png, ale tak naprawde, to jest to zapisane za pomoca bibliotek
    jpeg. Jak rozszerzenie png wytrzymuje strukturalny jpeg - nie wiem. Ta info
    o "przekrecie" png byla na dobrym portalu, tlumaczyli to sprawa api,
    programistyczna, ale nie pamietam szczegolow. ale tez chetnie przeczytam
    wiarygodny (bardziej) txt o tym, ze to urban legend.

  • 44. Data: 2019-03-19 14:02:31
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    r...@k...pl w news:g7919ehq3f1j1ip4og0kev0hhmt0elrr2u@4ax.com
    > Irfan nie jest zły, ale algorytmy jpg trochę tam kuleją, co mogę
    > potwierdzić.
    > Kiedyś usiłowałem zapisać jpga z wklejoną datą -- no nie dało się tego
    > zrobić dobrze, fragment z datą zmieniał kolor.

    masz na mysli "wstaw tekst > wstaw date"? u mnie dziala ok, od lat,
    korzystam z tego czesto.
    moze "operacja" kulala, a nie sam algorytm zapisu do jpega?

  • 45. Data: 2019-03-19 14:38:46
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 19 Mar 2019 13:12:45 +0100, w <5c90dcc5$1$499$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

    > na API, i nawet jesli app pokazuje zapis do *.png - tak naprawde to jest

    Co ty wymyślasz ??

  • 46. Data: 2019-03-19 14:40:56
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 19 Mar 2019 13:08:12 +0100, w <5c90dcc5$0$499$65785112@news.neostrada.pl>,
    "1634Racine" <m...@...cbqebml> napisał(-a):

    > to, ze czegos nie chcesz miec - nie oznacza jeszcze uprzedzen. Oznacza tez
    > umotywowana decyzje. W foto komorkowych nie zamierzam rzezbic finalu z raw,
    > po jaka cholere mi (!) raw? robie np. 10/20 seryjnych foto i co - mam
    > gromadzic wagony foto raw.

    Raw to jakieś 30MB, nie jest to jakaś kolosalna wielkość.

    > To jest tylko komorka. Rozmawiamy tylko o
    > komorce. A jesli mozna poprawic jakosciowo jpegi wyborem app - staram sie to
    > zrobic. A ktora app lepiej robi jpegi? Ta, ktora ma lepiej ustawione
    > parametry algorytmu zapisujacego do jpeg. pomijam matryce, pseudoobiektyw,
    > etc.

    Nie zobaczysz różnicy, no ale chcesz, to szukaj...

  • 47. Data: 2019-03-19 15:20:51
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    r...@k...pl w news:f9s19e1tauek316ujth0j3f8rebtiic3ac@4ax.com
    > Tue, 19 Mar 2019 13:08:12 +0100, w
    > <5c90dcc5$0$499$65785112@news.neostrada.pl>, "1634Racine"
    > Raw to jakieś 30MB, nie jest to jakaś kolosalna wielkość.

    jasne, zawsze moglo byc 200

  • 48. Data: 2019-03-19 15:51:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "1634Racine" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >korzystam z tego czesto.
    >moze "operacja" kulala, a nie sam algorytm zapisu do jpega?

    jpeg z natury zrobi to kiepsko.
    Taki wyraznie kontrastowy tekst po kompresji bedzie wplywal na
    otoczenie, a otoczenie na tekst.

    J.

  • 49. Data: 2019-03-19 15:55:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "1634Racine" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >dobrym portalu, tlumaczyli to sprawa api, programistyczna, ale nie
    >pamietam szczegolow. ale tez chetnie przeczytam wiarygodny (bardziej)

    W obrazkach jest odpowiedni znacznik na poczatku.
    Wiec moze sie nazywac .png, a jak software zechce zajrzec, to zobaczy,
    ze to jpeg, lub odwrotnie.

    Ale przy zapisie powinien sie spytac jak zapisac ... no chyba, ze ktos
    podal, ze zapisac do nazwa.png, i mysli, ze bedzie w formacie png.

    Akurat w telefonach to czesto jeszcze trudno rozszerzenie pliku
    zmienic.

    J.

  • 50. Data: 2019-03-19 17:47:05
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-19 o 09:15, r...@k...pl pisze:

    > Irfan nie jest zły, ale algorytmy jpg trochę tam kuleją, co mogę potwierdzić.

    Oczywiście, nie jest zły, jest w mojej opinii toporny - nie szanuje
    detali zdjęć. Chodziło mi o konkretne zastosowanie: dla osób zajmujących
    się fotografią, nawet amatorsko. Zazwyczaj osoby z tego grona widzą
    więcej. Przypuszczam, że przeciętny zjadacz chleba nie zwróciłby uwagi
    na to, co autor wątku opisuje.

    Ja z kolei nie mogę sobie pozwolić na to, że zmienię ciutek kompresję i
    fota wygląda jak rozjechana traktorem na polu.

    Były też dziwne zmiany kolorystyki po zmianie trybów z 16->8bitów. Nie,
    to pomyłka. Doceniam autora aplikacji za wysiłek, ale nie...

    --
    Pozdrawiam,
    Marek