  • 51. Data: 2019-03-19 17:58:43
    Temat: Re: aplikacja do fotek
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-19 o 12:49, 1634Racine pisze:

    > byc moze nie bedzie. Tym bardziej prawdopodobne, im lepsze parametry sa
    > dla "jakosci 100%".

    Tak, ale nie fiksuj się na tym 100%. Jeśli chcesz prawdziwe 100% to
    zapisuj w innych formatach bez kompresji. Duży plik nie znaczy, że
    będzie bez artefaktów. Wiele zależy od aplikacji a mniej od nieznaczne
    (typu 80/100) kompresji. Nie badaj też pojedynczych pikseli lecz patrz
    na fotę jako całość w pożądanej wielkości. Np. wyostrzanie tworzy
    zazwyczaj aureolę wokół obiektu ale na monitorze cała fota mimo to
    wygląda super.

    > ja w gruncie rzeczy szukam w tej sprawie optymalnej app.

    No więc właśnie. Skup się na app a nie na kompresji.

    > btw:
    > pomijajac fakt oczywistych roznic klas tych softow (rozne zaawansowanie
    > )  - co takiego, jesli juz irfan ma jako funkcje, ma jako kiepska
    > funkcje? (pomijam temat o tym, czego irfan nie ma :)

    Ja zaobserwowałem duże zmiany w jakości JPG w zależności od stopnia
    kompresji. Zmieniasz trochę, a dostajesz dużo. Po drugie konwersja z 16
    bitów na 8 dawała dziwne kolory czasem. Trzecia rzecz - nieposzanowanie
    dla osadzonego profilu kolorów. Np. mój aparat robi foty w aRGD (i tego
    wymagam bo moje całe środowisko i sprzęt to aRGB) a po przekształceniach
    w Irfan dostawałem nie wiadomo co - RGB.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 52. Data: 2019-03-19 18:03:21
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-19 o 13:40, 1634Racine pisze:

    > ale o tym, to juz w gazetach codziennych pisali.
    > chodzilo mi o to, ze z tego co czytalem [napisalem o tym w innym
    > poscie], to jest to rodzaj "lekkiego" oszustwa, pisza, ze app robi png,

    Nie śledziłem tematu ale wydaje mi się on nieco nierzeczywisty.
    Przynajmniej ja nie potrafiłbym przemycić JPG w postaci PNG. Potrafiłbym
    natomiast zapisać natywny JPG ze wszystkimi efektami kompresji do
    postaci PNG.

    Czy mógłbyś zapodać link?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 53. Data: 2019-03-19 18:06:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup

    >Nie śledziłem tematu ale wydaje mi się on nieco nierzeczywisty.
    >Przynajmniej ja nie potrafiłbym przemycić JPG w postaci PNG.

    Marku, bierzesz plik JPG i zmieniasz rozszerzenie na PNG.
    Myslisz, ze ktos sie zorientuje ?

    Bierzesz program graficzny, wpisujesz nazwa.png, ale wybierasz rodzaj
    jpg.

    itp, etc.

    Trudne moze byc tylko w smartfonach, ktore zapisuja plik pod domyslna
    nazwa i nie ma na to wplywu.

    J.

  • 54. Data: 2019-03-19 18:09:46
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-19 o 15:55, J.F. pisze:

    > W obrazkach jest odpowiedni znacznik na poczatku.
    > Wiec moze sie nazywac .png, a jak software zechce zajrzec, to zobaczy,
    > ze to jpeg, lub odwrotnie.

    Sprostowanie: ostrożnie z uogólnianiem. Soft nie ma obowiązku
    analizowania struktury pliku by odgadnąć prawdziwy format. Np. Photoshop
    wywala błąd typu "not a PNG file" gdy próbujesz przemycić JPG pod
    rozszerzeniem PNG. Tymczasem ACDSee otworzy go.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 55. Data: 2019-03-19 20:26:27
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-19 o 18:06, J.F. pisze:

    > Marku, bierzesz plik JPG i zmieniasz rozszerzenie na PNG.
    > Myslisz, ze ktos sie zorientuje ?

    Irfan pluje że to jpg :] i pyta czy zmienić rozszerzenie :P

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 56. Data: 2019-03-19 22:17:45
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Marek S w news:q6r7os$9fs$1@node2.news.atman.pl
> [...]
    > struktury pliku by odgadnąć prawdziwy format. Np. Photoshop wywala błąd
    > typu "not a PNG file" gdy próbujesz przemycić JPG pod rozszerzeniem PNG.

    tak na szybko: jpeg-owi zmienilem rozszerzenie na png

    Irfan zauwaza to, proponuje zmiane na prawidlowe rozszerzenie, jesli nie
    chcesz - otwiera "png".
    fastStone - otwiera od razu
    gimp - od razu
    Inpaint - NIE OTWIERA
    Lightroom - otwiera
    PhotoFiltre - NIE OTWIERA
    PS (stara wersja) - NIE OTWIERA
    Zoner Editor - otwiera

  • 57. Data: 2019-03-19 22:17:47
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Marek S w news:q6r7cr$98j$1@node2.news.atman.pl
> [...]
    > natomiast zapisać natywny JPG ze wszystkimi efektami kompresji do postaci

    pisalem o linku w tej sprawie - sorry,ale jest nieobecny. Gdy czytalem o
    "jpeg w png" dla komorek, staralem sie dobrze fakt zapamietac, bo tu i tam
    czytam o png robionych komorkami, a tu nagle infoklops, ze tak naprawde w
    apps nic z tego. Ale, jak wspomnialem w innym poscie: chetnie poczytam, ze
    to bzdura i sa apps, ktore robia PRAWDZIWE png.

  • 58. Data: 2019-03-19 22:47:25
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Marek S w news:q6r745$8tt$1@node2.news.atman.pl
    [.........]
    > No więc właśnie. Skup się na app a nie na kompresji.

    czyli nie skupiac sie na kompresji (najlatwiej) & zapewne nie na probkowaniu
    (najlatwiej), a na app.
    Czyli na czym?

  • 59. Data: 2019-03-19 22:54:12
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 19 Mar 2019 22:17:47 +0100, w <5c9161ae$1$490$65785112@news.neostrada.pl>,
    "1634Racine" <m...@...cbqebml> napisał(-a):

> [...]
    > apps nic z tego. Ale, jak wspomnialem w innym poscie: chetnie poczytam, ze
    > to bzdura i sa apps, ktore robia PRAWDZIWE png.

    Ale PNG będzie ważył te 30MB, które są dla ciebie kosmiczne...

  • 60. Data: 2019-03-19 23:06:00

    Tue, 19 Mar 2019 22:47:25 +0100, w <5c91637e$0$487$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

    > czyli nie skupiac sie na kompresji (najlatwiej) & zapewne nie na probkowaniu

    Na tym czy ładnie wyostrza, czy dobrze balansuje biel...
    Ogólnie jak ktoś chce coś więcej od zdjęcia, to sięga przynajmniej po kompakta.
    Są one nawet mniejsze od telefonu wielkości patelni...