  • 71. Data: 2019-03-20 16:11:14
    Temat: Re: aplikacja do fotek
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 19 Mar 2019 22:17:45 +0100, "1634Racine" <m...@...cbqebml>
    wrote:
    > tak na szybko: jpeg-owi zmienilem rozszerzenie na png
    > Irfan zauwaza to, proponuje zmiane na prawidlowe rozszerzenie,
    > jesli nie
    > chcesz - otwiera "png".

    Rozszerzenie pliku nie ma znaczenia. Programy identyfikują typ danych
    (pliku) po magic a nie rozszerzeniu.

    --
    Marek

  • 72. Data: 2019-03-20 16:27:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 20 Mar 2019 00:08:45 +0100, "1634Racine" <m...@...cbqebml>
    wrote:
    > myslisz, ze foto mniej wiecej 3000x2500 wazace w jpeg 3.5 MB,
    > byloby w png =
    > mniej wiecej 30 MB?

    Oczywiście. PNG to bitmapa. Już się domyślam skąd masz te
    nieporozumienia. Jesteś przyzwyczajony z Windows do tego że
    rozszerzenie określa typ pliku. Nic bardziej mylnego, Android to nie
    Windows. To, że po Androidem wydaje się, że podobnie rozszerzenie
    ściśle określa typ nie oznacza to ścisłą zasadę.. Współczesne wolne
    oprogramowanie (z którego korzysta Android) określa typ po magic
    (zawartości). Takie oprogramowanie może zapisać dowolny typ np. jpg
    pod dowolną nazwą np. dupa.png . Niektóre programy umieją zapisać
    tylko jeden format np. jpg ALE pod dowolną nazwą jaką proponuje
    użytkownik. A user może podać nazwę "dupa.png" bo czemu nie?
    Podejrzewam, że trafiłeś właśnie na taki program, który umie tylko
    jpg a Ty podałeś nazwę z png sądząc, że zapisze w tym formacie, po
    czym wysnułeś z tego mylny wniosek, że format png to to samo co jpg.

    --
    Marek

  • 73. Data: 2019-03-20 19:19:59
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Marek w news:almarsoft.626021852020068402@news.neostrada.pl
    > Rozszerzenie pliku nie ma znaczenia.

    nie ma znaczenia, ze szczegolnym uwzglednieniem plikow jpeg, ktore z
    dorobionym rozszerzeniem png nie zostaly otwarte przez niektore softy
    *windowsowe* [ lista we wczesniejszym moim
    poscie] :) :)

  • 74. Data: 2019-03-21 13:13:55
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Marek w news:almarsoft.7948234503554962119@news.neostrada.pl
    > Oczywiście. PNG to bitmapa.

    png *srednio* ... z 5x, 6x wieksze..., tak mi sie to maluje, oczywiscie
    srednio. Ale zeby *srednio* zamiast 3.5 MB jpeg robilo 30 MB png??

    > Już się domyślam skąd masz te nieporozumienia. Jesteś przyzwyczajony z
    > Windows do tego że rozszerzenie określa typ pliku.

    no wiesz, okresla, jak okresla. Zdaje sie, ze jesli tworzy sie np. jpeg to
    on jakos ma zapisane w hex [to pewnie nazywasz "zawartoscia"], ze to jpeg. I
    jesli da sie recznie rozszerz. = png, to ten i ow edytor foto zaprotestuje i
    albo pokaze plik, albo (najczesciej) nie pokaze. W *windows* , bo co jest w
    android - nie znaju.

> [...]
    > umieją zapisać tylko jeden format np. jpg ALE pod dowolną nazwą jaką
    > proponuje użytkownik. A user może podać nazwę "dupa.png" bo czemu nie?

    czyli z tego moga korzystac w app: deklaruja, ze app zapisze foto do png,
    ale tak naprawde kompresuja bibliotekami jpeg.

    > Podejrzewam, że trafiłeś właśnie na taki program, który umie tylko jpg a
    > Ty podałeś nazwę z png sądząc, że zapisze w tym formacie

    nie trafilem na taka app, a gdybym trafil, to pewnie moglbym WYBRAC opcje
    zapisu do png,a i tak by zapisalo do jpeg. Ale jest wazniejsza sprawa: moja
    wiedza wyczytana jest taka, ze NIE MA app, ktora zapisze kompresje
    bibliotekami sluzacymi w algorytmie do kompresji png,a jesli app
    deklaruje,ze mozna wybrac zapis do png, to tak naprawde oznacza to tylko
    tyle: zapis do jpeg z rozszerzeniem png i cholera wie, po co taki szwindel
    <--- jest tutaj poglad, ze to jest bzdurna plotka i ja chetnie poczytam w
    sieci, ze to bzdura,ze jesli app deklaruje zapis do png, to faktycznie
    korzysta w algorytmie z bibliotek sluzacych do kompresji png.

    > po czym wysnułeś z tego mylny wniosek, że format png to to samo co jpg.

    to czegos dowiedzialem sie o sobie :)

  • 75. Data: 2019-03-21 13:14:21
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    J.F. w news:5c920ad7$0$526$65785112@news.neostrada.pl
    > Użytkownik "1634Racine" napisał w wiadomości grup
    pl...
    > r...@k...pl w news:d3p29edjc0dgds5h9jo84ork89gbr2bqnv@4ax.com
    > Jakos tak.
    > Wzialem jpg 1MB, zapisalem jako png - i juz wyszlo 5MB.

    czyli nie jakos tak :) 5x, to by sie zgadzalo....

  • 76. Data: 2019-03-21 17:44:02
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 21 Mar 2019 13:13:55 +0100, w
    <5c9381a1$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>, "1634Racine" <m...@...cbqebml>
    napisał(-a):

> [...]
    >
    > nie trafilem na taka app, a gdybym trafil, to pewnie moglbym WYBRAC opcje
    > zapisu do png,a i tak by zapisalo do jpeg.

    Uczepiłeś się jakiejś apki, że zapisuje do jpg zamiast do png i robisz z tego
    aferę jakby wszystkie apki tak robiły.

    Ja i tak stawiam na błąd użyszkodnika.

  • 77. Data: 2019-03-21 20:21:24
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-20 o 16:11, Marek pisze:

    > Rozszerzenie pliku nie ma znaczenia. Programy identyfikują typ danych
    > (pliku) po magic a nie rozszerzeniu.

    A moje i 1634Racine testy nie są przekonujące? :-D
    A może Photoshop jest tak niszowy, że nie warto się nim przejmować? :-D :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 78. Data: 2019-03-21 20:23:18
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-19 o 18:06, J.F. pisze:

    > Bierzesz program graficzny, wpisujesz nazwa.png, ale wybierasz rodzaj jpg.

    Serio? :-) Photoshop tego nie otworzy. Irfan wywali komunikat. Część
    softów otworzy.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 79. Data: 2019-03-21 21:30:05
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    r...@k...pl w news:apf79elt0vmhevuudqgo7l3vlhcdb7hhs5@4ax.com
    > Thu, 21 Mar 2019 13:13:55 +0100, w
    > <5c9381a1$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>, "1634Racine"
    > Uczepiłeś się jakiejś apki,

    zadnej sie nie uczepilem, bo w zadnej nie sprawdzalem, czy mowi, ze zapisze
    do *.png,a zapisze do jpeg, wspomnialem tylko o tym, co o zapisie do png
    wyczytalem.

    >...że zapisuje do jpg zamiast do png i robisz z
    > tego aferę jakby wszystkie apki tak robiły.

    (wszystkie) deklarujace zapis do png zapisuja do png kompresujac algorytmem
    "z bibliotekami PNG"?

  • 80. Data: 2019-03-22 00:59:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Mar 2019 20:23:18 +0100, Marek S napisał(a):

    > Serio? :-) Photoshop tego nie otworzy.

    Ale zapisze :-P

    J.