  • 11. Data: 2013-06-06 19:34:57
    Temat: Re: atmega13 - przejście napięcia sieci przez 0
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Houston, we got a chochlik_drukarski...

    >> [...]
    >> Na pewno *mega* i *13*?
    > Oczywiście nie na pewno. Chodzi o tiny.

    A dlaczego na INT a nie przez wbudowany komparator?

    Sławek
    --
    ________ 30 zdań, ktore może powiedzieć kobieta nagiemu mężczyźnie :
    _/ __/ __/ 18. Nigdy przedtem nie widziałam takiego.

  • 12. Data: 2013-06-06 20:06:56
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Sławomir Szczyrba" <c...@o...the.night> napisał w wiadomości
    > Houston, we got a chochlik_drukarski...

    > A dlaczego na INT a nie przez wbudowany komparator?

    Bo tak wynika z tego dokumentu ?

  • 13. Data: 2013-06-06 20:34:19
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Wygląda na błąd w oprogramowaniu.

    Teraz dopiero wczytałem się te informacje i znalazłem kod źródłowy.
    Oni tam robią jakieś 5-krotne próbkowanie dla wyeliminowania zakłóceń. Nie
    wiem
    tylko czy tych zakłóceń powinno być aż tyle.

  • 14. Data: 2013-06-06 23:19:46
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2013-06-06 20:34, chochlik_drukarski pisze:>
> [...]
    > Nie wiem
    > tylko czy tych zakłóceń powinno być aż tyle.

    A czemu miało by nie być zakłóceń?
    Robisz detekcję przy prądzie 2-3uA, myślisz, że przy bezpośrednim
    zasilaniu z sieci wyindukowanie kilku setek nA to jakiś wielki problem?

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 15. Data: 2013-06-07 08:26:50
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Teraz dopiero wczytałem się te informacje i znalazłem kod źródłowy.
    > Oni tam robią jakieś 5-krotne próbkowanie dla wyeliminowania zakłóceń.

    no i wychodzi na moje... Tak to jest z takimi rozwiązaniami...

  • 16. Data: 2013-06-07 09:29:25
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    > no i wychodzi na moje... Tak to jest z takimi rozwiązaniami...

    Co wyszło ? Dopóki te zakłócenia da się jakoś odfiltrować programowo to mi
    takie
    rozwiązanie odpowiada. A skoro oni (i nie tylko oni) uważają, że się da, no
    to pewnie
    się da tylko ja nie umiem.

  • 17. Data: 2013-06-08 15:43:16
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    zawsze można badać szybkość zmian...

  • 18. Data: 2013-06-09 18:03:51
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Co wyszło ? Dopóki te zakłócenia da się jakoś odfiltrować programowo to
    > mi takie

    No to wyszło, że jest to rozwiązanie kłopotliwe - jak życie pokazuje.
    Co z tego, że "w zasadzie" działa - jak nie działa...

    To, że wymaga jakiejś programowej filtracji wskazuje, że coś
    niestabilnego się dzieje - czyli zaufanie do tego rozwiązania jest imho
    marne... Biorąc zaś pod uwagę, jak niewiele potrzeba, żeby to zrobić
    "normalnie", to uważam, że walka jest nieuzasadniona.
    No, ale jak ksiądz uważa...

  • 19. Data: 2013-06-10 08:51:51
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

> [...]
    >
    > To, że wymaga jakiejś programowej filtracji wskazuje, że coś niestabilnego
    > się dzieje - czyli zaufanie do tego rozwiązania jest imho marne...

    A jak przy transmisji danych stosuje się programową korekcję błędów
    to też zaufanie do tego rozwiązania jest marne ? Jeśli zakłócenia da się
    odfiltrować to mi to pasuje i koniec. To rozwiązanie jest z powodzeniem
    stosowane w różnych urządzeniach.

    > Biorąc zaś pod uwagę, jak niewiele potrzeba, żeby to zrobić "normalnie",
    > to uważam, że walka jest nieuzasadniona.

    Widać "niewiele" to więcej niż mogę sobie pozwolić.

    Testowałem też takie rozwiązanie:

    http://obrazki.elektroda.pl/4913294800_1370620858.pn

    i działało nawet ale potem się okazało, że jak odepnę od portu
    programator isp to już nie działa.

  • 20. Data: 2013-06-10 16:22:03
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "chochlik_drukarski" <c...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:kp3spd$mf5$1@dont-email.me...
    > Testowałem też takie rozwiązanie:
    >
    > http://obrazki.elektroda.pl/4913294800_1370620858.pn
    >
    > i działało nawet ale potem się okazało, że jak odepnę od portu
    > programator isp to już nie działa.

    Po odpięciu programatora myślenie Ci wyłączyło?
    Widziałeś C1 D3?

    --
    Desoft