    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: automat telefoniczny orange
    Date: Fri, 14 Jan 2022 17:38:48 +0100

    > Ładne.
    > Jeden chip bardzo podejrzanie na mikrokontroler wygląda.
    > TQFP100, kwarc 16MHz, 10-pinowe złącze zapewne do programowania - może być
    ATmega1280/2560.
    jedyne co mam to usb<-> uart (rx+tx) do programowanai arduino. Ale 10
    pinów?
    > Jak masz to podłącz programator ISP, przynajmniej wyczytasz fuses, bo program
    prawie na pewno z lock-bits.
    czy tam jest i gdzie (albo jak sprawdzić) rx i tx. może coś na serial
    wysyła?

    > A po czym można poznać, że się jeszcze bootuje - a potem, że się już uruchomiło?
    z włożoną kartą sim, miga diodkami (na prawo od sim900D). jakaś tam
    kombinacja występuje przez 15 sekund, potem dwie świecą, jedna miga co 3
    sekundy. wtedy wiem ze jest połączenie gsm, bo stan migania diodek sie
    nie zmienia.
    natomiast janina magnetofon startuje automatycznie po podniesieniu
    słuchawki. na tą reakcje trzeba długo czekać. Być może, gsm traktowany
    jest jako backup dla voip, więc dopiero brak voip przez pare minut
    aktywuje funkcjonalność gsm - cholera go wie.

    > Jakiś wyświetlacz ma? Czy "bootowanie" to jak jeszcze nie reaguje na klawisze?
    nie ma wyświetlacza, innych diodek niż te od gsm, nie reaguje na żadne
    klawisze, z wyjątkiem tych "skrótów" zapowiadanych przez lektorkę
    > I kiedy zaczyna gadać ten głos zachęcający do naciśnięcia klawisza? Jak się
    podniesie słuchawkę?
    po podniesieniu słuchawki
    > Ciekawie zrobiona antenka do GSMu ;) Czy może tam coś się jeszcze podłącza?
    antenka urwana. podłącza się na 100%, są dwa "porty" na 4 pinowy
    wentylator PC :)
    > I rzeczywiście to RJ45 to może być telefon analogowy...
    > Choć może i ethernet do jakiegoś rodzaju VoIPu?
    >
    > A do czego te złącza ICD w prawym górnym rogu? Oraz te 3 2-pinowe?

    taśma szara - klawiatura
    złącze 2pinowe - podniesienie słuchawki
    złącza 2+2 - mikrofon głośnik w słuchawce
    nieobsadzone złącze 4 piny... cholera wie.
    ToMasz