  • 51. Data: 2014-07-04 00:50:37
    Temat: Re: bez rejestratora ciężkie do udowodnienia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Jul 2014, mk4 wrote:

    > A co do kierunkowskazu to on sluzy do sygnalizowania zamiaru

    Tego, przynajmniej w .pl, chyba nie przetłumaczysz.
    Przepis musiałby nakazywać *wyłączenie* w momencie rozpoczęcia skrętu,
    czyli przejścia od "zamiaru" do wykonania, może wtedy jakiś większy procent
    by załapał na czym polega "zamiar" :> - a może po prostu by nie włączali
    wcale, w sumie część tak robi (nie włącza), a u części jak piszesz jest
    to bez znaczenia (i tak za późno).
    I nie, nie ma to nic do rozważań nad winą lub brakiem winy zobowiązanego
    do ustąpienia lub lukstorpedy, jak chce to widzieć LEPEK.

    pzdr, Gotfryd

  • 52. Data: 2014-07-08 01:51:39
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2014-07-03 23:52, Adam pisze:

    > Ale lusterko nie robi stop-klatki. Nawet bez baterii ;) pokazuje cały
    > czas obraz sytuacji za pojazdem. Tak więc kierowca powinien stwierdzić,
    > że samochód widoczny w lusterku zbliża się.

    Wow. Nie wiedziałem, że takie asy jeżdżą po naszych drogach.
    Więc powiadasz, że lewym okiem obserwujesz *cały* czas lusterko, a
    prawym patrzysz na wprost?
    Szacun!

    JK

  • 53. Data: 2014-07-08 01:59:32
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2014-07-02 20:22, PiteR pisze:

    > No tylko był głupi dla siebie bo za szybko jechał i rozwalił sobie
    > samochód. Teraz sobie poczeka na naprawę. Pewnie natychmiast go
    > sprzeda.
    >
    > Na moje oko jechał z 80km\h albo lepiej ;) Mógł się spodziewać ślimaka.
    > Kierunkowskaż był ze dwa razy, może trzy.

    Ciekawe jaka była *różnica* prędkości w momencie zderzenia. Musiała być
    spora. Żeby wyrzucić w górę samochód o masie około 1,5 t trzeba trochę
    energii.
    Stawiam na minimum 50 km/h. Jeśli przyjmiemy, że kierowca Hondy jechał
    przepisowo (50 km/h), to przed rozpoczęciem hamowania Passat musiał
    śmigać około blisko 150 km/h. Normalnie kapelusz :->

    JK

  • 54. Data: 2014-07-08 11:10:39
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-07-02 10:55, J.F. pisze:
    > Ale czego udowodnienia - zajechania drogi, czy braku zajechania ...
    > gdyby ten z tylu jechal przepisowe 50 :-)
    To jest dokładnie sytuacja jak z reklamy, gdzie jeden gość jedzie 50,
    drugi 60, kilometr przed nimi pojawia się cofająca ciężarówka, kolesie
    piszą chyba smsy na komórkach, bo zaczynają hamować w momencie gdy
    ciężarówka stoi w poprzek drogi, no i ten z 60 nie wyrabia. Tu też ten z
    60 nie wyrobił. 60 zabija :->

    Maciek

  • 55. Data: 2014-07-08 11:12:23
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-07-02 14:31, Maciek pisze:
    > Inna sprawa, ze mi sie oczy psuja i stad tyle litrowek.
    To może czas zdać prawo jazdy, razem z prawem do pisania na newsy? :->

    Maciek

  • 56. Data: 2014-07-08 11:19:22
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    "JK" wrote in message news:lpfbtd$gs6$1@dont-email.me...

> [...]

    > Wow. Nie wiedziałem, że takie asy jeżdżą po naszych drogach.
    > Więc powiadasz, że lewym okiem obserwujesz *cały* czas lusterko, a prawym

    Jak nie wyprzedzam, to zerkam w lusterka dość często.
    Przed wyprzedzaniem patrzę dłuższą chwilę, zwłaszcza jak coś z tyłu jedzie.
    Dzięki temu nie wyjeżdżam "na pałę" wprost przed inny samochód. A z przodu
    mam wystarczający odstęp, żeby po zauważeniu kątem oka świateł stopu,
    spokojnie wyhamować.

    --
    Axel

  • 57. Data: 2014-07-08 15:35:27
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    Dnia Tue, 8 Jul 2014 11:19:22 +0200, Axel napisał(a):

> [...]
    > Dzięki temu nie wyjeżdżam "na pałę" wprost przed inny samochód. A z przodu
    > mam wystarczający odstęp, żeby po zauważeniu kątem oka świateł stopu,

    Żebyś się nie zdziwił, jak ktoś przed tobą zacznie od hamowania
    silnikiem. ;>

  • 58. Data: 2014-07-08 19:10:35
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "mlodz" wrote in message news:gvjbnpqndab0.ys81s6s9ca0l$.dlg@40tude.net...

    > Żebyś się nie zdziwił, jak ktoś przed tobą zacznie od hamowania
    > silnikiem. ;>

    Hamowałeś kiedyś silnikiem? Bo wygląda na to, że nie....

    --
    Axel

  • 59. Data: 2014-07-08 20:33:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-07-08 19:10, Axel wrote:

    > Hamowałeś kiedyś silnikiem? Bo wygląda na to, że nie....

    A tobie się stopy włączają?

    Shrek.

  • 60. Data: 2014-07-08 20:54:24
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>