  • 11. Data: 2010-06-14 22:09:13
    Temat: Re: bio-diesel, jak to jest?
    Od: "morghul" <m...@t...pl>

    > a ktore konkretnie marki i ich silniki podlegaja pod powyzsze?

    Hmmm... ale ty sobie nie żartujesz, prawda?

    --

    ETERSTAR
    Dawid Talarczyk

  • 12. Data: 2010-06-15 11:41:16
    Od: "(pj)" <j...@g...com>

    W dniu 2010-06-15 00:09, morghul pisze:

    > Hmmm... ale ty sobie nie żartujesz, prawda?

    nie, naprawde interesuje mnie ten temat!

    p.s. na korku wlewu paliwa napisali: "bio-diesel additive", ale na
    czerwonej naklejce to bylo, tzn, ze moge czy nie moge?

    a silnik ten:

    BMW 318d 2005-2007 2.0 L 122 PS (90 kW; 120 bhp) 280 N?m (207 lb?ft)

    --
    pozdr
    pj

  • 13. Data: 2010-06-15 11:47:44
    Od: mysiar <p...@W...pl>

    On 14/06/2010 16:12, (pj) wrote:

    > Ukłony,
    >
    > Zamierzam właśnie zakupic pojazd na taki z silnikiem diesela, stąd
    > pytanie: jak to jest z paliwem pt. "EKO-", czy też "BIO-"DIESEL? Jak
    > rozumiem, polega to na dodaniu olejów roslinnych do ropy? Jest to-to
    > znacząco tańsze (np. stacje "BLISKA") ale - i tu najważniejsze pytanie:
    > CZY TAKIE PALIWO MOŻNA LAĆ DO NOWOCZESNYCH SILNIKÓW dieslowskich? Jakie
    > są za i przeciw (poza ceną?). Czy są jakieś LOGICZNE przeciwwskazania,
    > poza takimi typu: "szwagier mówił, żeby nie lać.."...? Jakie jest wasze
> [...]
    .php

    Z wlasnego doswiadczenia - cała akcji pozną wiosną i latem.
    Pojazd: Nissan Patrol 3.0 TD
    Wlałem raz bio diesel, taki co pachniał jak olej
    Pojezdziłem i zaczęły się problemy.
    Silnik zwariował i przełączał się w tryb serwisowy (czy jak to sie tam
    nazywa) - prędkosc max 90 km/h i nie dało się nikgo wyprzedzić, nie było
    mocy.
    Zawiosłem do ASO (nie najlepszy pomysł) - chcieli mnie skroić na wielką
    kase za wymianę turbo.
    Podziękowałem.
    Pojechałem na stację Statoil, kupiłem tam dodatek do paliwa na zimę.
    Nalałem go 3 razy tyle ile trzeba było, zatankowałem do pełna.
    Pojechałem na wakacje, z Krakowa na Suwalszczyznę, przepaliłem bak
    paliwa z dodatkiem i problem jak reką odjął, na szczęście.

    Teraz, bez względu na to ile diesel bedzie kosztował, żadnego gówna
    więcej do baku nie wleję

    mysiar

  • 14. Data: 2010-06-15 11:50:50
    Od: n...@s...com

    On Tue, 15 Jun 2010 13:41:16 +0200, "(pj)" <j...@g...com> wrote:

    >BMW 318d 2005-2007 2.0 L 122 PS (90 kW; 120 bhp) 280 N?m (207 lb?ft)

    To jakas chinska podroba, bmw nie robilo w tych latach motocykla z
    silnikiem 2.0.

    pozdr
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 15. Data: 2010-06-15 12:19:49
    Od: "(pj)" <j...@g...com>

    W dniu 2010-06-15 13:50, n...@s...com pisze:

    > To jakas chinska podroba, bmw nie robilo w tych latach motocykla z
    > silnikiem 2.0.

    ales Ty cien-ty (-ki?) Romanie! A przyczepkie z moto (tu wpisac
    "ulubiony" model / marke) to czym ciagac? Hamerykanskim V8 6,5 ltr. w
    benzynie?

    --
    pozdr
    pj

  • 16. Data: 2010-06-15 12:28:50
    Od: n...@s...com

    On Tue, 15 Jun 2010 14:19:49 +0200, "(pj)" <j...@g...com> wrote:

    >ales Ty cien-ty (-ki?) Romanie!

    Ja cienki ? A ta opuchlizna glodowa to co?!

    > A przyczepkie z moto (tu wpisac
    >"ulubiony" model / marke) to czym ciagac? Hamerykanskim V8 6,5 ltr. w
    >benzynie?

    Prawdziwy maczo to ciagnie rencyma.

    PS. mysle ze mialbys szanse na szerszy odzew ludzi interesujacych sie
    problemem 'co mozna wlac do mojego auta' na forumie o tematyce tego
    ałta.
    PPS. o laniu oleju frytkowego do sitrą 2.0 hdi poczytalem na forumie
    sitrą i raczej pozostane przy klasycznym dizu :)

    Pozdr
    newrom

  • 17. Data: 2010-06-15 14:19:14
    Od: "(pj)" <j...@g...com>

    W dniu 2010-06-15 14:28, n...@s...com pisze:

    > PS. mysle ze mialbys szanse na szerszy odzew ludzi interesujacych sie
    > problemem 'co mozna wlac do mojego auta' na forumie o tematyce tego
    > ałta.

    a ja mysle, ze bardziej zalezy mi na zdaniu znanych z geby, lubianych -
    no moze tu letko przesadzilem! :-P - ludzi zainteresowanych motoryzacja,
    niz na anonimowych bytach o inteligencji wiadra gwozdzi 6"

    > PPS. o laniu oleju frytkowego do sitrą 2.0 hdi poczytalem na forumie
    > sitrą i raczej pozostane przy klasycznym dizu :)

    no wiem, ze wszytskie dywagacje do tego zmierzaja, ale co? znaczy gdzieś
    tam wymyślili paliwo, które - zgodnie z obowiązującymi trendami - mniej
    zanieczyszcza środowisko emisją be-be-gazów, ale zrobili to na
    zachodzie, gdzie ekolodzy trochę więcej znaczą, a my (PL) przejęliśmy od
    nich tę opcję, tylko wrodzona skłonność do kombinacji spowodowała, że w
    PL oferowany jest eko-syf i do niczego się nie nadaje, tak?

    --
    pozdr
    pj

  • 18. Data: 2010-06-15 15:06:54
    Od: n...@s...com

    On Tue, 15 Jun 2010 16:19:14 +0200, "(pj)" <j...@g...com> wrote:

    >niz na anonimowych bytach o inteligencji wiadra gwozdzi 6"

    To co sie nizej pytasz jak nie chcesz znac mojego zdania ? :)

    >PL oferowany jest eko-syf i do niczego się nie nadaje, tak?

    To cudo na estrach pewnie ma szanse dobrze dzialac, jesli oczywiscie
    nie jest gnojowka. Jak to u nas czesto bywa ;>

    pozdr
    newrom

  • 19. Data: 2010-06-15 17:08:24
    Od: "(pj)" <j...@g...com>

    W dniu 2010-06-15 17:06, n...@s...com pisze:
    [..]

    > To cudo na estrach pewnie ma szanse dobrze dzialac, jesli oczywiscie
    > nie jest gnojowka. Jak to u nas czesto bywa ;>

    idąc dalej w tym kierunku można orzec iż KAŻDE paliwo w PL to gnojówka -
    to co? tylko w NRD tankować? A Kuczu otworzy na granicy kemping dla
    paliwo-ortodoksów? ;-)

    --
    pozdr
    pj

  • 20. Data: 2010-06-15 18:42:59
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-06-15 19:08, (pj) pisze:

    > idąc dalej w tym kierunku można orzec iż KAŻDE paliwo w PL to gnojówka -
    > to co? tylko w NRD tankować? A Kuczu otworzy na granicy kemping dla
    > paliwo-ortodoksów? ;-)

    Odwal sie. Mi tam polskie paliwo pasuje.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition