  • 151. Data: 2013-09-12 20:55:34
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-09-11 10:30, Refleksyjny pisze:

    > Mniej niż w silniku spalinowym, bo woda ma wrzeć. Temperatura silnika
    > parowego jest dużo niższa niż spalinowego. Energi mniej potrzeba do
    > uzyskania tego samego efektu.

    Jakiego efektu? Pokonania oporów ruchu auta?
    Gwarantuje, że tyle samo energii.

    W fizyce nie ma magii. Musisz energię dostarczyć

    Teraz chodzi tylko o sprawność. Da się uzyskać
    silniki parowe znacznie sprawniejsze niż benzynowe,
    ale czy w tej skali - wątpię.
    No i nawet jeśli, to będzie przyrost "razy 2".

    A niska temperatura jest gorsza dla sprawności.

    Wracając do piertotnego pytania: sobie zarejestrujesz jako
    prototyp. Tyle, że ciśnieniowa instalacja, kocioł, to nie
    są zabawki dla garażowych wynalazców - są niebezpieczne.
    NA pewno kocioł, a pewnie i instalacja musi być klepnięta
    przez odpowiedni zestaw wszystkich swiętych.
    Na pl.sci.inzynieria będą wiedzieli dokładniej.

    > Nie. Minimalnie mniejsza. Ale moc w silniku to nie wszystko. Liczy się
    > wspaniały moment obrotowy uzyskiwany od razu! Poza tym silnik parowy

    Chcesz moment obrotowy - zrób przełożenie elektryczne.
    Będzie moment, a para nie będzie szła w gwizdek;)

    > oferuje więcej mocy z pojemności sześciennej cylindrów niż silnik
    > spalinowy! Poczytaj o nowoczesnych silnikach parowych. BMW kilka lat
    > temu skonstruowało silnik parowy o sprawności bodajże 24%.

    > No właśnie mylisz się. Silniki parowe nowoczesne są mniej toksyczne i
    > spalin jest mniej.

    Mówisz to któryś raz. Nie powtarzaj, tylko to pokaż.
    Linki do papierów i badań (raczej nie do materiałów promocyjnych:))

    > Na 100% silnik parowy nowoczesny jest bardziej ekologiczny, bo paliwem w
    > palniku ogrzewającym kocioł nie jest jak w parowych lokomotywach
    > kolejowych węgiel, drewno czy koks, a jest to jakieś płynne tanie
    > paliwo, albo jakiś gaz, w sumie cokolwiek - może to być skażony alkohol
    > jakikolwiek itp.

    Ktoś tu zwracał uwagę. Na cenę paliwa mocno wpływa akcyza.
    W przypadku upowszechnienia się tego, będą akcyzowane
    brykiety. Bo akcyzowany gaz juz jest.

    pzdr
    bartekltg

  • 152. Data: 2013-09-12 21:04:55
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-09-11 14:17, Refleksyjny pisze:

    > A tak a propos cudów, to pamiętasz zderzak Łągiewki? też wszyscy
    > jajogłowi teoretycy twierdzili, że to nie ma prawa działać i jest wbrew
    > prawom fizyki, a jednak działa.

    Ale jajogłowi mowili, żę działa i jak działa.
    Czyli działa jak amortyzator.

    Łągiewka i Gomuła twierdzili, żę łąmie on prawa fizyki,
    nie, nie łamie.

    pzdr
    bartekltg

  • 153. Data: 2013-09-12 21:13:34
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-09-11 17:44, Refleksyjny pisze:

    > Odnosiłem się do faktu, że wyszydzano zderzak Łągiewki i twierdzono, że
    > skoro naukowcy nie potrafią zrozumieć do końca fizyki stojącej za tym
    > urządzeniem tzn że nie ma prawa działać. I tyle.

    Właśnie odwrotnie. To Łągiewka, Gomuła i obecnie EPAR
    twierdzili, że zderzak nie pa prawa działać zgodnie
    z prawami fizyki. Wiec potrzebujemy nowych.
    A to bzdura.

    Jak chcesz sobie poczytać, jak to działa,
    to tu masz tego anglika, co próbował poodbny ukłąd
    patentować. I zrobił to, co 20 lat nie może zrobić
    Łągiewka, policzył jak to działą. Szkolna fizyka.

    "
    To ten:
    http://www-control.eng.cam.ac.uk/Homepage/officialwe
    b.php?id=3

    Czytamy:
    http://www-control.eng.cam.ac.uk/~mcs/lecture_j.pdf

    Na stronie 18 mamy zderzak Łągiewki.
    Od strony 34 mamy zbudowane urządzenia!
    Wszystko opatrzone wzorkami i bardziej zaawansowane.
    Rozwinięta wersja tej pracy.
    http://www-control.eng.cam.ac.uk/~mcs/Japan_mtns_06.
    pdf

    Zderzak Łągiewki w 2002.
    http://www-control.eng.cam.ac.uk/Homepage//papers/cu
    ed_control_859.pdf

    Do wcześniejszych prac są tylko abstrakty, a aż tak szperać mi się
    nie chce.
    "

    pzdr
    bartekltg

  • 154. Data: 2013-09-12 21:44:17
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-09-12 17:22, Użytkownik A.L. napisał:

    > W stanice Connecticut, gdzie meiszkalem dosyc dlugo, byly organizowane
    > co roku zloty/parady samochodow parowych. Zabytkowych glownie, ale i
    > amatorskei konstrukcje byly.
    >
    > Wbrew opiniom sceptykow, samochody jezdzily jak cholera.

    Ale nie rozmawiamy o wynalazku który przejedzie kilkaset metrów
    na zlocie i wywoła oklaski tylko o samochodzie który z jednej
    strony będzie umożliwiał przejechanie kilkuset kilometrów bez
    tankowań paliwa czy wody przy normalnej prędkości jazdy w okolicy
    90-110km/h i normalną i dynamiczną jazdę przez miasto.

    Pozdrawiam

  • 155. Data: 2013-09-12 21:52:14
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-09-12 17:06, Użytkownik Marcin N napisał:

    > Reaktora nie przerobisz na bombę. Reaktor potrzebuje uranu o 3%
    > czystości. Bomba ponad 97%.

    O brudnej bombie chyba nie słyszałeś.

    > Samoloty jądrowe - chyba ukończono i utajniono. Jakoś dziwnie temat
    > ucichł więc zakładam, że im się udało.

    Udało się ale.
    Do samolotu z uwagi na ograniczenia wagowe nadawał się tylko
    reaktor z układem otwartym czyli w czasie pracy rozsiewał
    cząsteczki napromieniowane. Rosjanie nawet prototyp zbudowali.
    System układem zamkniętym wagowo nie nadawał się do latadeł,
    w okrętach jest stosowany do dzisiaj.
    Były też projekty awaryjnych przewoźnych elektrowni, ale
    z uwagi na obawy przed promieniowaniem projekt nie wyszedł
    poza armie.

    Pozdrawiam

  • 156. Data: 2013-09-12 22:01:33
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 12 Sep 2013 21:44:17 +0200, RadoslawF napisał(a):

> [...]
    > tankowań paliwa czy wody przy normalnej prędkości jazdy w okolicy
    > 90-110km/h i normalną i dynamiczną jazdę przez miasto.

    Nawet Doble na to pozwala. Oczywiscie dynamika nie jest na poziomie
    wspolczensych aut spalinowych. ale to jest 100-letnia konstrukcja...

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 157. Data: 2013-09-12 22:33:53
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-09-12 22:01, Użytkownik Maciek napisał:

    > Nawet Doble na to pozwala. Oczywiscie dynamika nie jest na poziomie
    > wspolczensych aut spalinowych. ale to jest 100-letnia konstrukcja...

    Wedle moich informacji jednak nie pozwala.
    Co więcej znałem i rozmawiałem z fanem silników parowych, w kwestii
    ich wykorzystania w normalnych pojazdach przeznaczonych do normalnego
    ruchu był bardzo sceptyczny.
    Ale oczywiście czekam na wiarygodne testy takiego pojazdu.

    Pozdrawiam

  • 158. Data: 2013-09-12 23:05:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 12.09.2013 17:18, Marek Dyjor pisze:

    > tylko że mamy bardzo sprawne silniki bezpośredniego spalania o
    > olbrzymiej sprawności, to sa turbiny gazowe osiągające spawność ok 90%.
    >
    > turbina zasila prądnice 3 fazową a pojazd jest zasilany silnikami
    > zamontowanymi bezpośrednio przy osiach napedowych bez żadnych sprzęgieł
    > i skrzyń biegów.
    >
    > Regulacją napędu dbywa sie na drodze czysto elektrycznej z minimalnymi
    > stratami, uzyskujemy doskonały moment obrotowy w całeym zakresie
    > prżedkości obrotów silnika. Ponadto możemy silnikiem hamować i
    > odzyskiwać energię któą zgormadzimy w akumulatorach.

    Jaguar C-X75

    :)

  • 159. Data: 2013-09-13 06:02:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 11 Sep 2013 18:44:01 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F,
    >
    > Możesz wskazać działająca instalację o sensownej mocy i sprawności?

    Belchatow, turoszow, a najblizej to chyba elektownia Opole.

    A tu masz Titanica
    http://www.encyclopedia-titanica.org/titanic-prime-m
    over~chapter-0~part-3.html
    Zobacz na cisnienie tubiny - w psia(bsolute)

    Zeszta jak pomyslec - chyba wiekszosc statkow takie miala, gotowanie
    slonej wody to nie jest przyjemne zajecie.

    http://www.elopole.pgegiek.pl/index.php/technika-i-t
    echnologia/urzadzenia-wytworcze/

    Gdzies nawet widzalem jak spada sprawnosc elektrocieplowni w zimie -
    bo trzeba ludziom cieplo dostarczyc, a wiec podniesc temperature
    koncowa.

    J.

  • 160. Data: 2013-09-13 09:38:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Friday, September 13, 2013, 6:02:06 AM, you wrote:

    > Belchatow, turoszow, a najblizej to chyba elektownia Opole.

    Co Ty opowiadasz? Elektrownie pracują na przegrzanej parze. A to, że
    temperatura chłodnicy musi być niska, to akurat oczywiste ale Ty
    sugerujesz obieg w całości na mokrej parze.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan