  • 11. Data: 2012-04-16 15:00:38
    Temat: Re: co powinna spółdzielnia
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Szkoda, że niewiedzę zarzuca ktoś kto myli brak
    > wyłączności z prawem
    > dowolnego instalowania czegokolwiek bez wiedzy
    > spółdzielni.
    > W szczególności jeżeli chodzi o zainstalowanie czegoś, co
    > spółdzielnia
    > będzie oferowała jako zamiennik AZART.

    Sorry, może trochę nieściśle się wyraziłem. Chodziło mi o
    to, że nie ma już czegoś takiego jak tzw. wyłączność, czyli
    zakaz wchodzenia na zasoby operatorom, którym spółdzielnia
    nie zezwala :-). Źle sformułowałem zdanie, przepraszam :-)
    Natomiast co do zapewnienia dostępu to nigdzie nie jest
    napisane że spółdzielnia musi go zapewnić własnymi siłami.
    Wystarczy że w zasobach jest sieć jakiegoś operatora, a
    lokatorzy mają możliwość korzystania z jego usług.
    Oczywiście prawdą jest to, że duzi operatorzy stosują
    zaporowe ceny na tzw. pakiet socjalny, co osobiście uważam
    za sk... stwo. Nie wiem jak teraz, ale jakieś dwa lata temu
    taki pakiecik z 4 (!!!) programami w Multimediach (w
    Szczecinie) kosztował prawie dychę :-). Mistrzostwo świata
    normalnie...

  • 12. Data: 2012-04-16 15:17:40
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 16 Apr 2012 15:00:38 +0200, Robert_J napisał(a):

> [...]
    > zakaz wchodzenia na zasoby operatorom, którym spółdzielnia
    > nie zezwala :-). Źle sformułowałem zdanie, przepraszam :-)

    A kto w ogóle pisał o wyłączności?

    > Natomiast co do zapewnienia dostępu to nigdzie nie jest
    > napisane że spółdzielnia musi go zapewnić własnymi siłami.

    Nie musi.
    Tzn. jeżeli chce zabronić lokatorom montowania własnych anten, to wtedy
    musi zapewnić im równorzędny dostęp do odbioru naziemnego. A czy to będzie
    już AZART czy kablówka - to już jest nieistotne.

    > Wystarczy że w zasobach jest sieć jakiegoś operatora, a
    > lokatorzy mają możliwość korzystania z jego usług.

    Aha aha.. i twierdzisz, że jakaś spółdzielnia będzie na tyle głupia, że
    zabroni lokatorom montażu anten bez montażu sieci AZART, bo na budynku
    będzie kablówka która tam sobie weszła tylko na podstawie informacji do
    spółdzielni? Tak bez żadnej umowy i bez gwarancji, że nie znikną za
    tydzień?
    I w ogóle żadna kablówka do której spółdzielnia zmusza lokatorów nie płaci
    za to tej spółdzielni? W jakim ty świecie żyjesz??

> [...]
    > taki pakiecik z 4 (!!!) programami w Multimediach (w
    > Szczecinie) kosztował prawie dychę :-). Mistrzostwo świata

    Działka dla spółdzielni i prezesa sama się nie zrobi. A jak 80% lokatorów
    jest na socjalnym, to z czegoś jeszcze trzeba sieć utrzymać.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 13. Data: 2012-04-16 15:25:28
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    Majka <m...@w...pl> napisał(a):

    >Moze ktoś wie, czy spółdzielnia mieszkaniowa jest obowiązana zapewnić
    >dostęp do bezpłatnych kanałów TV, a nie odsyłać do kablówki, której to
    >za te darmowe jednak trzeba płacić.
    >Majka

    U mnie to bylo tak, firma budowlana polozyla
    instalacje antenowa i zamontowala same anteny na dachu i przez jakis czas
    po oddaniu bloku mielsimy tylko tv w powietrza. Po pewnym czasie
    podpisano umowe z vetra, a ta wszystkich przepiela do siebie.
    I teraz oczywiscie mozesz zrezygnowac z ich najtanszego pakietu stalowego
    za 5 zeta i cie odepna, ale niestety nie podepna z powrotem do anteny zbiorczej
    na dachu, wiec w gniazdku nie bedzie zadnego sygnalu. Swego czasu nawet
    probowalem interweniowac w tej sprawie, ale powolali sie na jakas umowe
    ze spoldzielnia.. niestety, ale nie chcialo mi sie dalej drazyc tematu, ale byc
    moze, ze cos mozna bylo ugrac.

  • 14. Data: 2012-04-16 16:06:21
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

> [...]
    > musi zapewnić im równorzędny dostęp do odbioru naziemnego.
    > A czy to będzie
    > już AZART czy kablówka - to już jest nieistotne.

    Przecież dokładnie to właśnie napisałem ;-))

    > ...twierdzisz, że jakaś spółdzielnia będzie na tyle
    > głupia, że
    > zabroni lokatorom montażu anten bez montażu sieci AZART,
    > bo na budynku
    > będzie kablówka

    Ile znasz spółdzielni które tego zabraniają? Owszem,
    teoretycznie mają taką możliwość, ale w praktyce są to
    przypadki incydentalne. Ja nie znam nikogo, komu
    spółdzielnia by zabroniła montażu anteny :-)

    > I w ogóle żadna kablówka do której spółdzielnia zmusza
    > lokatorów nie płaci
    > za to tej spółdzielni? W jakim ty świecie żyjesz??

    Popatrz, a ja nie płacę spółdzielni :-). To znaczy że żyję w
    innym świecie?

    > Działka dla spółdzielni i prezesa sama się nie zrobi.

    Następny od teorii spiskowej...

    > A jak 80% lokatorów
    > jest na socjalnym, to z czegoś jeszcze trzeba sieć
    > utrzymać.

    Masz jakieś dane które potwierdzą, że 80% klientów ma
    najtańszy pakiet?

  • 15. Data: 2012-04-16 16:15:46
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 16 Apr 2012 16:06:21 +0200, Robert_J napisał(a):

    > Ile znasz spółdzielni które tego zabraniają? Owszem,
    > teoretycznie mają taką możliwość, ale w praktyce są to
    > przypadki incydentalne. Ja nie znam nikogo, komu
    > spółdzielnia by zabroniła montażu anteny :-)

    Tak, praktycznie każda która ociepliła budynki. Np. w mojej wolno sobie
    założyć antenę tylko na swoim balkonie. Jak ktoś ma balkon ze złej strony,
    to ma pecha. Dużego.

    > Popatrz, a ja nie płacę spółdzielni :-). To znaczy że żyję w
    > innym świecie?

    W zasadzie tak, w wyjątkowym. Od tego wyjątku co potwierdza regułę.

    > Masz jakieś dane które potwierdzą, że 80% klientów ma
    > najtańszy pakiet?

    Masz jakieś dane, że nie ma?

  • 16. Data: 2012-04-16 17:18:17
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Masz jakieś dane, że nie ma?

    Dane jako takie "na papierze" to raczej ciężko zdobyć, ale
    na podstawie swojej sieci i kilku zaprzyjaźnionych śmiem
    twierdzić, że pakiet socjalny to 30-40% wszystkich
    abonentów. To są dane z małych sieci, tak naprawdę nie umiem
    powiedzieć czy ta proporcja jest zachowana w przypadku
    molochów typu MM czy UPC. Jak kiedyś dla jednej z takich
    przez chwilę pracowałem to chyba nawet była lepsza. Być może
    są dzielnice "lepsze" i "gorsze", ale np. na osiedlu moich
    teściów (tam akurat przez jakiś czas robiliśmy instalacje
    dla UPC) normą było że w 10-mieszkaniowej klatce było 2-3
    klientów którzy mieli pakiet socjalny :-). Chyba więc te 80%
    socjalnych to raczej mało możliwe, ale może się mylę...

  • 17. Data: 2012-04-16 17:28:43
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 16 Apr 2012 17:18:17 +0200, Robert_J napisał(a):

    > dla UPC) normą było że w 10-mieszkaniowej klatce było 2-3
    > klientów którzy mieli pakiet socjalny :-). Chyba więc te 80%
    > socjalnych to raczej mało możliwe, ale może się mylę...

    Po pierwsze zacznij od zapytania "w jakim rejonie"
    Bo są takie, gdzie to będzie jeszcze mniej. Albo np. 70% w ogóle nie będzie
    płaciło za nic, nawet za socjalny. Bo zrobią sobie antenę pokojową i też
    pójdzie - są takie rejony, gdzie sygnał jest w miarę silny, a ludzi sporo.

    Paradoksalnie najlepszym produktem dużych kablówek obecnie jest internet.
    Zwłaszcza, jak ktoś chce w miarę szybkie łącze.

    Wracając do sedna sprawy - znam bloki gdzie klientów kablówki policzysz na
    palcach jednej ręki. A blok spory. Co więcej - liczba klientów będzie
    spadać, wraz ze wzrostem siły sygnału DVB-T
    Bo jak ludzie kupią sobie dobry telewizor, to i dobra antena pokojowa
    wystarczy.

  • 18. Data: 2012-04-17 11:08:23
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Po pierwsze zacznij od zapytania "w jakim rejonie"
    > Wracając do sedna sprawy - znam bloki gdzie klientów
    > kablówki policzysz na
    > palcach jednej ręki. A blok spory.

    Sądzę że mieszkamy w bardzo różnych rejonach, bo ja jakiś
    czas temu podłączyłem do swojej sieci kilka budynków
    "popegeerowskich" (mam sieć na peryferiach miasta). I w nich
    frekwencja jest najwyższa, rzędu 65-70% :-)). I żeby było
    śmieszniej: na palcach policzysz mieszkania w których jest
    jeden TV, najczęściej dwa lub trzy.

    > Co więcej - liczba klientów będzie
    > spadać, wraz ze wzrostem siły sygnału DVB-T
    > Bo jak ludzie kupią sobie dobry telewizor, to i dobra
    > antena pokojowa
    > wystarczy.

    To chyba Twoje zdanie, niekoniecznie poparte faktami.
    Oceniasz ewentualne zamierzenia ludzi na podstawie swoich
    przekonań. Ja nie zauważam jakiegokolwiek spadku liczby
    klientów spowodowanego pojawieniem się DVB-T, a każdy w
    mojej okolicy może go odebrać bez problemu. Zwróć uwagę że w
    naziemnej TV niewiele jest i niewiele będzie :-). Oczywiście
    to co napisałem też jest moją opinią, tyle że popartą
    rzeczywistymi obserwacjami, a nie tylko moimi podejrzeniami
    :-).

  • 19. Data: 2012-04-17 11:50:39
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 17 Apr 2012 11:08:23 +0200, Robert_J napisał(a):

    > mojej okolicy może go odebrać bez problemu. Zwróć uwagę że w
    > naziemnej TV niewiele jest i niewiele będzie :-). Oczywiście

    No tak, zapomniałem, że pakiet socjalny w kablówce będzie bił DVB-T na
    głowę zawsze i wszędzie. Ot co, z fachowcem zawsze fajnie porozmawiać.

  • 20. Data: 2012-04-17 12:38:15
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > No tak, zapomniałem, że pakiet socjalny w kablówce będzie
    > bił DVB-T na
    > głowę zawsze i wszędzie.

    Bił na pewno nie będzie, ale zauważ że ludzie jednak chętnie
    obejrzą coś ciekawszego niż TVP1, 2, Info tudzież Polsat i
    TVN :-))). Natomiast klient zupełnie niewymagający, czyli
    taki któremu wystarczają wieczorne Wiadomości i niczego
    innego mu nie trzeba, raczej nie leży w kręgu zainteresowań
    operatora.

    > Ot co, z fachowcem zawsze fajnie porozmawiać.

    Nie uważam się za fachowca, jedynie mogę coś powiedzieć
    opierając na realnych obserwacjach klienteli tej branży, a
    nie teorii :-).