  • 71. Data: 2024-02-25 22:46:45
    Temat: Re: co to za cyrk z wyłączaniem grup ?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > To jak ci nieliczni z GG pisali. To żywi ludzie i potrafili?
    > Rolki w muszkach chyba wtarte.

    A jak powstawały te tony spamu? Tak samo. Automat nie musi czytać,
    by napisać swoje. Istotą spamu nie jest rozsyłanie przez automat.
    Ważniejszy jest brak kontekstu, odniesienia się do reszty. Żywi
    ludzie też tak potrafią. Być jak automaty. Dla mnie nie ma różnicy,
    czy coś napisał automat, czy człowiek -- jeśli wiem, że wcześniej
    nie czytał.

    --
    Jarek

  • 72. Data: 2024-02-25 23:11:17
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Netykieta, wątkowanie, specjalny czytnik, konfiguracja/kodowanie,
    > cytowanie...czyli sprawy techniczne i jest to główny aspekt, bo chodzi o
    > personalizację. Gdzie indziej personalizacja trzymana jest w profilu, do
    > którego masz dostęp z każdego kompa, po zalogowaniu i nie ma potrzeby
    > czytnika (dlatego GG stał się dla wielu dostępem).

    Jeden Usenet, wiele metod dostępu. Może być czytnik, może być bramka łebowa.

    > Na tle wszelakich FB/Forum/tematycznych...nuda tekstowa,

    Większość forów łebowych w praktyce jest na podobnym poziomie.

    > brak (kiedyś
    > mniej) fachowców w wielu dyscyplinach. Kiedyś byli, potem odeszli a
    > teraz garstka. Teraz ma to znamiona "klubu" a kiedyś miało to większy
    > wymiar.

    Może zajęli się zarabianiem pieniędzy.

    > Dla Ciebie widok wątku to oczywistość a dla osób, które nauczone
    > "automatu" widzą chaos, to nie do przyjęcia.

    > Nie, usenet to nie forum. Od lat wielu to myli.

    To forum, miejsce gdzie się dyskutuje, definicja słownikowa. To
    oczywiście nie jest jakieś inne forum tylko właśnie to, ale ... tylko
    forum. Można sobie porównać te wszystkie fora.

  • 73. Data: 2024-02-25 23:40:24
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Zależy ci na wolności słowa?
    >
    > Mi zależy. Ale my jesteśmy w mniejszości. User chce mieć wygodnie. Co mnie
    > nie dziwi, bo ja też chcę mieć wygodnie, tylko dla mnie wygodnie to nie
    > jest "wpisuję stronkę w przeglądarce i mam" tylko "odpalam wybrany przez
    > siebie i skonfigurowany pod siebie program i mam".

    Czytnik niczego nie wnosi w temacie wolności słowa. Po prostu inny
    interfejs. Tak jak bramka łebowa, musi korzystać z jakiegoś serwera.
    Wolność słowa bierze się tutaj z liberalności poglądów administratorów
    tych serwerów (lub jej braku, patrz 'go away k.. b...') i możliwość
    posiadania takiej autonomii poglądów (jak ABW zablokuje adminowi domenę
    to będzie mógł sobie tylko pokiwać palcem w bucie, patrz
    http://nczas.com/). Swoboda wyboru wynika z organizowania systemów
    informacyjnych w sposób nie dający się kontrolować. Rozproszenie może
    nie wystarczyć np jeśli jesteś dostawcą zobowiązanym do blokowania domen
    wskazanych przez ABW.

    > A wiesz co jest najgorsze? To, że nikomu to nie przeszkadza. Ludzie nawet
    > nie wiedzą, że można inaczej. Że mogą być traktowani jak dorośli, a nie
    > jak dzieci w przedszkolu.
    >
    > I chyba już nawet tego nie chcą.

    Moim zdaniem, wzajemnie nakręcacie się. Ludzie nie żyją tylko po to, by
    'walczyć o wolność naszą i waszą'.

> [...]
    > fb coś usunął, innym razem ktoś dostał bana od fb.
    >
    > Powiedziałem -- jak wam to przeszkadza, to tu macie forum. Takie zwykłe,
    > na phpbb. Specjalnie dla was / dla nas. Rejestrujecie się, wpisujecie przy
    > rejestracji słowo-klucz, żeby było wiadomo, że jesteście stąd, i tam żaden
    > adminofaszysta nic nam nie usunie.
    >
    > No to się zarejestrowali. 50 osób z chyba 400. Posiedzieli, popisali, był
    > hype, bo coś nowego, minął tydzień i ruch umarł. Wrócili do fejsa. Bo tak
    > im wygodniej. A to, że ktoś czasem coś usunie... cena wygody.

    Czyli dałeś im 'kolejny komunikator' i trochę dziwisz się, że nie chcą
    korzystać.

    > Dla mnie ta cena (i kilka innych) była nieakceptowalna, dlatego już mnie
    > tam nie ma. Ale oni są nadal i nie wydaje się, żeby im to przeszkadzało.
    > Tzn. jasne, dalej psioczą, ale nic z tym nie robią.

    > No i oczywiście najlepiej anonimowo :)

    Taki 'bat w ręce'.

  • 74. Data: 2024-02-26 03:12:57
    Od: jn <j...@m...invalid>

    > Stara tradycja Usenetu mówi, że korzystanie
    > z serwera to przywilej, nie prawo. Admin może uznanemu przez siebie
    > za idiotę uniemożliwić pisanie*na swój* serwer. Jeśli tego nie zrobi,
    > a idiotyzm zostanie powszechnie uznany za uciążliwy, to serwer zyska
    > złą reputację i inni admini po prostu odetną go od Usenetu. To zawsze
    > działało.

    Dlaczego nie odcięto serwerów komercyjnych które doprowadziły do
    Wiecznego Września?

  • 75. Data: 2024-02-26 07:48:50
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    On 2024-02-25 23:40, io wrote:

    > Moim zdaniem, wzajemnie nakręcacie się. Ludzie nie żyją tylko po to, by
    > 'walczyć o wolność naszą i waszą'.

    Ogromna większość żyje po to by żreć, pić i pieprzyć...

    Włodek

  • 76. Data: 2024-02-26 08:40:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 25 Feb 2024 15:31:59 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Cały czas tak właśnie jest na Google Groups.

    Nie wierzę, że interfejs google nie ma (miał) narzędzi moderacyjnych
    umożliwiających zablokowanie wyświetlenia danego posta z dowolnych
    powodów dla jakich google i/lub tzw. "społeczność" uzna za
    wystarczające.

    --
    Marek

  • 77. Data: 2024-02-26 09:51:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    jn pisze:

    > Dlaczego nie odcięto serwerów komercyjnych które doprowadziły do
    > Wiecznego Września?

    Od razu wszystkich, w ramach odpowiedzialności zbiorowej? Pojedyncze
    odcinano. Przy czym "komercyjność" należy traktować jako zjawisko
    ciągłe, nie kwantowe. W tych z abonamentem i dobrze opisanym regulaminem,
    gdy klient przewrześniował, to wystarczał punkt pierwszy Tradycji.

    --
    Jarek

  • 78. Data: 2024-02-26 10:19:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 24 Feb 2024 21:48:56 +0100, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > Sugerujesz, że ktoś celowo niszczył Usenet? Sam zanikł, bo inne platformy
    > wydały się użytkownikom łatwiejsze w użyciu i mające więcej funkcji.

    Albo inaczej - na usenecie nie dało sie/nie wypadało zarobic.

    Jak pamiętam, może w złej kolejnosci, to serwery newsów zamknęly
    gazeta, onet, interia, netia - jak jeszcze było to dość popularne.

    No cóż - są to jakies koszta, może i nieduże, ale zysków nie widać.

    Co z tej listy jeszcze aktualne?
    http://www.usenet.pl/doc/news-pl-faq.html

    > Zanim
    > zaczęto ograniczać wolność, to Usenet już był niszowy. Takimu Googlowi nawet
    > ze spamem nie chciało się walczyć, a co dopiero moderować treści Usenetowe
    > na swoich serwerach.

    A komu sie chce? Raz na historia, i grupa padła :-)

    J.

  • 79. Data: 2024-02-26 11:55:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Albo inaczej - na usenecie nie dało sie/nie wypadało zarobic.

    Pewnie osobom decydującym o "wejściu w biznes" nikt nie powiedział,
    że na Usenecie nie da się zarobić. Myśleli schematem, że na wszystkim
    w Internecie zarabia się przez doklejenie reklam, więc i tu tak będzie.

    > Jak pamiętam, może w złej kolejnosci, to serwery newsów zamknęly
    > gazeta, onet, interia, netia - jak jeszcze było to dość popularne.
    >
    > No cóż - są to jakies koszta, może i nieduże, ale zysków nie widać.

    Wszystkim tym serwerom od początku towarzyszyły bramki WWW. To one miały
    być nośnikiem reklam. Z tym że z bramek korzystało bardzo mało osób,
    a jeśli nwatet ktoś od nich zaczynał, to szybko został uświadomiony przez
    towarzystwo, że da się inaczej, lepiej.

    --
    Jarek

  • 80. Data: 2024-02-26 12:33:39
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    > Czyli do oskarżenia o cenzurowanie dochodzi jeszcze zarzut fałszerstwa.
    > Nie dość, że wiadomość trafia do zupełnie innej grupy niż chciał nadawca,
    > to jeszcze z podrobionym Msg-ID. A że grupa ma nie najpiękniejszą nazwę,
    > to dodatkowo coś z naruszeniem jakichś dóbr. Tak, jak ktoś raz zejdzie
    > ze ścieżki cnoty na ciernistą drogę występku, dalej może być tylko gorzej.

    Niech próbuje :)

    > Nie ma takiej decyzji. Stara tradycja Usenetu mówi, że korzystanie z
    > serwera to przywilej, nie prawo. Admin może uznanemu przez siebie za
    > idiotę uniemożliwić pisanie *na swój* serwer.

    Ja nie stosuję takich kryteriów, właśnie ze względu na szeroko rozumianą
    wolność słowa i na to, że nie chcę decydować za innych, kogo mają mieć w
    KF-ach, a kogo nie.

    Mam parę kontrowersyjnych osób, ale trzymają się jednego From (więc łatwo
    ich wrzucić do KF-a), nie łamią prawa (czyli nie narażają mnie na problemy
    lub nieprzyjemności), więc niech będą.

    > Jeśli tego nie zrobi, a idiotyzm zostanie powszechnie uznany za
    > uciążliwy, to serwer zyska złą reputację i inni admini po prostu odetną
    > go od Usenetu. To zawsze działało.

    Raczej nie. Zawsze po prostu KF-owało się konkretne osoby.

    > A jak cały serwer ma nawalone pod obudową, to inne serwery wrzucają
    > go do KF, czyż nie?

    Teoretycznie. Praktycznie musi tam się dziać naprawdę grubo, musi lecieć
    spam tonami, a admin musi mieć to gdzieś. A i to w przypadku Googla nie
    wystarczyło.

    > Po co było się męczyć przez te dwa miesiące? Czy nie lepsze było
    > natychmiastowe odcięcie od czegoś bez przyszłości, najlepiej
    > skoordynowane z innymi adminami?

    Były o tym dyskusje. Część osób odcięła. Ja stwierdziłem, że z Google mimo
    ton spamu nadal piszą na polskie grupy realne osoby, więc nie chciałem go
    wycinać.

    > Czy samodzielne wrzucanie do KF tylko idiotów ma aż tak wielką wartość,
    > żeby admin się trudził z filtrami?

    A każdego z Google miałeś w KF-ie? Ja mogę wskazać kilka wartościowych
    osób, które do samego końca pisały przez Google i których raczej nikt nie
    miałby powodu wsadzać do KF-a.

    > To jest argument całkiem od czapy. Jeśli spam przychodzi tonami, a nie
    > ma możliwości filtrowania (na GG nie ma), to przede wszystkim nie da
    > się *pisać*.

    A jednak byli tacy, którzy pisali. Nie wiem jak, bo nie używałem nigdy
    tego googlowego interfejsu, ale jakoś ten spam omijali.

    --
    - Panie dyrektorze, czy moglbym otrzymac dzien urlopu, by pomoc
    tesciowej przy