  • 51. Data: 2011-08-17 13:58:48
    Temat: Re: "czołówka" z pogromców mitów
    Od: Piotr Czyż <i...@i...com>

    DoQ pisze:

    > No ale przecież trzeba uwzględnić energię OBU pojazdów które się
    > zderzyły. Chyba, że ktoś twierdzi iż skutki zderzenia czołowego
    > niezależne są od prędkości obu pojazdów?

    Poczytaj jakąś książkę do fizyki, z której dowiesz się co się później z
    tą energią dzieje.

    --
    Piotr Czyż

  • 52. Data: 2011-08-17 18:20:31
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 17-08-2011 13:58, Piotr Czyż pisze:
    > Poczytaj jakąś książkę do fizyki, z której dowiesz się co się później z
    > tą energią dzieje.

    Następny fizyk za dychę, co nie rozumie prostego zdania.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 53. Data: 2011-08-21 20:04:05
    Od: Rafal <r...@n...spamowac>

    > I co w tym dziwnego? Policz energię i wyjdzie Ci dokładnie to samo.
    >
    > [...]

    Dokładnie.. cholerni policaje (i dziennikarze takze) fizyki sie powinni
    najpierw pouczyc..
    Jesli masy aut sa zblizone, to gdyby - jak to gadaja -"predkosci sie
    zsumowały" to na kazde auto przypadałaby sumaryczna energia która się
    wydzieli (energia kinetyczna wynikła z sumy prędkosci) - ale ponieważ
    auta są dwa to.. albo na któres musiałaby przypać zerowa energia (co
    jest oczywistą bzdurą) albo.. musiałoby tam byc dwa razy więcej energii
    niż wynika z wyliczeń (i logiki).. zjazwiska relatywistyczne (przemianę
    masy w energię ) przy tych prędkościach można pominąć wiec z zasady
    zachowania energii nie można sumować prędkości licząć energią wydzieloną
    w chwili zderzenia i przypadającą na jedno auto

    Oczywiście jeśli masy aut znacznie się różnią to sytuacja wygląda
    zupelnie inaczej i tam faktycznie większa część tej sumarycznej energii
    przypadnie na auto lżejsze

  • 54. Data: 2011-08-21 20:15:19
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    Rafal w <news:j2rh9v$1rpj$1@newsread1.aster.pl>:

    > Dokładnie.. cholerni policaje (i dziennikarze takze) fizyki sie powinni
    > najpierw pouczyc..
    > Jesli masy aut sa zblizone,

    No to bierzemy ścianę betonową ważącą 1300 kg...

    > to gdyby - jak to gadaja -"predkosci sie
    > zsumowały" to na kazde auto przypadałaby sumaryczna energia która się
    > wydzieli (energia kinetyczna wynikła z sumy prędkosci)

    ...która sie nie porusza i auto ważące 1300 kg, które sie porusza

    > albo na któres musiałaby przypać zerowa energia (co
    > jest oczywistą bzdurą)

    Oblicz jaka energię ma ściana

    > wiec z zasady
    > zachowania energii nie można sumować prędkości licząć energią wydzieloną
    > w chwili zderzenia i przypadającą na jedno auto

    I w ten oto sposób udowodniłeś, że przy uderzeniu w ścianę energia rozkłada
    sie na nią i na auto, tak mniej więcej po połowie

    --
    Tomasz Nycz

  • 55. Data: 2011-08-21 20:52:13
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@2...dyndns.org.invalid> napisał w
    wiadomości news:110821.201519.pms.2404@int.dyndns.org.invalid..
    .

> [...]
    > rozkłada
    > sie na nią i na auto, tak mniej więcej po połowie

    skutki uderzenia w tą ściane przy prędkości X będą takie same, jak skutki
    uderzenia dwóch aut jadących z prędkością X idealnie prostopadle do siebie
    (i które ważą równo po 1300kg)

    Myle sie?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 56. Data: 2011-08-21 21:17:44
    Od: "crea" <c...@g...pl>

    Kuba (aka cita) wrote:

    > skutki uderzenia w tą ściane przy prędkości X będą takie same, jak
    > skutki uderzenia dwóch aut jadących z prędkością X idealnie
    > prostopadle do siebie (i które ważą równo po 1300kg)
    >
    > Myle sie?

    Serio tak myślisz?

  • 57. Data: 2011-08-21 21:58:27
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    Kuba (aka cita) w <news:j2rk49$9gi$1@inews.gazeta.pl>:

> [...]

    > uderzenia dwóch aut jadących z prędkością X idealnie prostopadle do siebie

    No to teraz rozpędzamy również ścianę...

    --
    Tomasz Nycz

  • 58. Data: 2011-08-21 22:30:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Aug 2011 20:15:19 +0200, 'Tom N' napisał(a):

    > No to bierzemy ścianę betonową ważącą 1300 kg...

    Na kolkach, albo choc na sliskim

    > ...która sie nie porusza i auto ważące 1300 kg, które sie porusza

    > Oblicz jaka energię ma ściana

    Takze po kolizji.

    Dales ciekawy przyklad.

    J.

  • 59. Data: 2011-08-21 23:02:31
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@2...dyndns.org.invalid> napisał w
    wiadomości news:110821.215827.pms.2405@int.dyndns.org.invalid..
    .

    > No to teraz rozpędzamy również ścianę...

    skoro rozpędzamy ściane, tzn ze jednak może sie poruszać.

    poza tym pominąłeś to z czego jest ściana, czy z litej skały, czy może
    jednak może sie odkształcić, zburzyć, rozpaść przejąć energie.

    ps. widzisz bez sens swojego przykładu? Dywagacje są co najmniej teoretyczne
    i przy wielu założeniach stałości/równości/idealności. Stawianie więc ściany
    jako przykład, bez podania parametrów ściany, mnie nie przekonuje - bo może
    sie okazać, ze ściana rozproszy energie zdecydowanie lepiej niż karoseria
    drugiego samochodu, bez względu na swoją mase.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 60. Data: 2011-08-21 23:16:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello 'Tom,

    Sunday, August 21, 2011, 9:58:27 PM, you wrote:

    [...]

    > No to teraz rozpędzamy również ścianę...

    Bierzemy idealnie kulistą krowę...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl