    From: Cezar <c...@t...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: czy baterie Ni-Cd AA lub AAA są na cenzurowanym?
    Date: Tue, 16 Feb 2021 15:58:35 +0000

    On 16/02/2021 15:21, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Dziwne - wstawiałem NiMH zamiast NiCd gdzie się tylko dało i nic nie
    > głupiało.

    ok. Szkoda się rozpisywać bo problem trywialny. Pacjent to jakis stary
    model PMR marki Cobra dla dzieciaciaków do zabawy w ogrodzie w
    policjantów i złodziei.
    W instrukcji wyraźnie napisane żeby nie uzywać innych baterii niż
    dostarczone (a oryginalne były NiCd). Przypuszczam że układ ładowania to
    opornik w szeregu w zasilaczem (transformator + mostek + kondensator)

    Oczywiscie zewnętrzna ładowarka BC-900 działa bardzo dobrze ale chce
    żeby dzieciaki ładowały za pomocą dostarczonej w komplecie (podłączana
    do gniazda zewnętrznego miktrofonu/słuchawek)

    Rozumiem że taka ładowarka zabije NiMH jak się bedzie je przeładowywać.
    Ogólnie mam złe doświadczenia używaniem NiMH w urządzeniach ciągle
    doładowywanych jak np słuchawki telefonów bezprzewodowych. Po pół roku
    takie akumulatory nadają się do przeformatowania (kilkukrotne
    rozładowania do zera i naładowanie)

    c.