  • 11. Data: 2012-09-25 10:22:13
    Temat: Re: czy można (i jak) poprawic tę fotografię?
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    EMPI in news:5060d51f$0$26687$65785112@news.neostrada.pl
    [....................]
    > obstawiam, że wątkotwórcy
    > chodziło raczej o to co na tej fotografii się znajduje.

    w rzeczy samej

    > Moim zdaniem
    > fotografii najbardziej brakuje ostrości i tego się nie przeskoczy, a
    > próby odszumiania pogorszą jeszcze sprawę ostrości.

    postanowiono uszanowac zabytek.
    wszystko, co wykonalem, to jednak: leciutkie zjechanie z gammą, poprawiło
    troche.

  • 12. Data: 2012-09-25 10:47:19
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-09-24 03:40, Mariusz [mr.] pisze:

    > [...]
    >

    > Dodam jeszcze, że zdjęcie ewidentnie było zrobione na mocno
    > kontrastowym papierze, tzw. "twardym"

    Niekoniecznie - mam niestety wiele podobnych, choć w zyciu nie użyłem twardego :)
    tylko normal ew. special.

    Duży kontrast może wynikać z wielu innych powodów: przewołanie, na przykład, niska
    temperatura
    wywoływacza, błona wysokiej czułości z nieodpowiednim wywoływaczem itd... Ale jakie
    to ma znaczenie :)

  • 13. Data: 2012-09-25 10:56:44
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Delikatnie zmiękczona wersja: http://i.imgur.com/3fDbW.jpg

  • 14. Data: 2012-09-25 13:23:39
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Poprawiłbym tak: http://piotrne.republika.pl/LTH8Yc1.jpg

    P.

  • 15. Data: 2012-09-25 16:26:32
    Od: Ariusz <a...@i...eu>

    W dniu 2012-09-24 23:01, Piotrne pisze:

> [...]
    > zdjęcia sprzed 100 lat. Zeskanowałem i okazało się, że oryginał
    > ma zdecydowanie ponad 600 dpi; przy skanowaniu 1200 dpi pojawiały się
    > nowe szczegóły. Niestety nie udało mi się zamówić odbitki
    > o tej samej wielkości i rozdzielczości. Wszystkie "cyfrowe fotolaby"
    > naświetlały 254 dpi albo 300 dpi. Jeden ogłaszał, że naświetla
    > 600 dpi - ale jak się okazało, tylko czasami i nie wiadomo kiedy
    > (a normalnie 300 dpi).
    >
    > Pytanie: czy już są (w roku 2012) fotolaby naświetlające zdjęcia
    > z rozdzielczością 600 dpi? Albo 1200 dpi?

    Przychodzi mi do głowy kilka rozwiązań

    1. prosto zamiast robić odbitki zrób wydruk - obecne drukarki robią o
    wiele ładniej niż laby i z większą rozdzielczością.

    2. Idziesz do "naświetlarni" poligraficznej - świecisz w najwyższej
    rozdzielczości nie wiem ile teraz wyciągają pewnie coś ponad 4000 dpi
    pamiętaj by raster był FM i robisz stykową odbitkę na papierze foto.
    Teoretycznie jest możliwość zrobienia od razu na papierze ale ja nie
    słyszałem by ktoś robił.
    No i odbitka cz-b

    3. Profilab w W-awie kiedyś dysponowali naprawdę porządnym sprzętem - za
    czasów analogu chyba robili najlepiej. Popytaj może coś ci poradzą.

    Ariusz

  • 16. Data: 2012-09-25 16:30:05
    Od: Ariusz <a...@i...eu>

    W dniu 2012-09-24 23:08, Janko Muzykant pisze:

    > Da się, procesory naświetla się już chyba w rentgenie ze względu na
    > ograniczenia długości fali. Jak odpowiednio zapłacisz - zrobią Ci na
    > papierze foto.
    > A że nie ma tanio - nie ma popytu na takie farmazony :)

    Nie koniecznie farmazony - już nie raz miałem okazję odczytywać ze
    starych zdjęć nazwę sklepu...
    Kiedyś często odbitki były robione stykowo z wielkiego formatu i mimo że
    oko nie widziało to pod lupą dało się coś rozpoznać.

    No ale fakt w kontekście obecnej reprodukcji nie ma sensu - choć za 100
    lat ktoś powie: ale tandetnie robili nie można przeczytać co pisało na
    tym transparencie...

    Ariusz

  • 17. Data: 2012-09-25 23:31:39
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    > Duży kontrast może wynikać z wielu innych powodów: przewołanie, na
    > przykład, niska temperatura
    > wywoływacza, błona wysokiej czułości z nieodpowiednim wywoływaczem

    Przypomniałeś mi dawne czasy ... i czerwoną żarówkę w ciemni ...

    Wojtek

    --
    ===== www.smarthost.pl ======
    Masz własną stronę internetową ?

  • 18. Data: 2012-09-26 00:06:34
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-09-25 16:30, Ariusz pisze:
> [...]
    > Kiedyś często odbitki były robione stykowo z wielkiego formatu i mimo że
    > oko nie widziało to pod lupą dało się coś rozpoznać.

    No ale dokładnie na to samo wyjdzie (a nawet będzie wygodniej) jak
    zrobisz większą odbitkę o niższej rozdzielczości.

    > No ale fakt w kontekście obecnej reprodukcji nie ma sensu - choć za 100
    > lat ktoś powie: ale tandetnie robili nie można przeczytać co pisało na
    > tym transparencie...

    To, że jakiś tam niewielki procent zdjęć z epoki ma wybitną
    rozdzielczość nie znaczy jeszcze, że mają tak wszystkie. Akurat
    rozdzielczość rzeczywista znakomitej większości zdjęć jest znacznie
    niższa niż z przeciętnego współczesnego aparatu.

    --
    pozdrawia Adam
    /publikując swe dane prowokujesz wszystkich do wszystkiego - Polaku,

  • 19. Data: 2012-09-26 02:05:58
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> wrote:

> [...]
    > przykład, niska temperatura wywoływacza, błona wysokiej czułości z
    > nieodpowiednim wywoływaczem itd... Ale jakie to ma znaczenie :)

    O, z tą błoną to całkiem możliwe biorąc pod uwagę spore ziarno...

    [mr.]