  • 11. Data: 2014-03-13 18:27:07
    Temat: Re: dobra wiadomo?ae od TK
    Od: "Monster" <a...@o...pl>

    news:lfsdl4$ro4$2@node1.news.atman.pl...

    > Juz raz musieli zwracac bezprawnie pobrane ~400 PLN za karte pojazdu dla
    > pojazdow z za granicy i co?

    Raz się udało-odebrałem też drobne 4k PLN za bezprawnie pobraną akcyzę za
    sprowadzony samochód.

    Ale fociszcza to gruby interes,zmienią przepisy i będzie po staremu

    Tomek
    Ducati 900SS
    Dniepr z wozem
    BMW R1100S

  • 12. Data: 2014-03-13 19:51:31
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik "Leszek Karlik" napisała!

    > bezprawne jest "wskaż kto kierował albo
    > dostajesz mandat", ale nie jest bezprawne "wskaż, kto kierował,
    > przyznaj się że to ty żeby dostać mandat, albo odmów wskazania
    > żeby dostać grzywnę administracyjną". Wezwanie od ITD to
    > wezwanie w modelu 2, absolutnie OK.

    Wezwanie w modelu 2 nie jest OK. Zauważ, że zawiera w sobie
    model 1.
    Jest w nim przecież:
    wskaż kto kierował
    albo
    przyznaj się żeby dostać mandat
    albo
    odmów wskazania żeby dostać karę administracyjną

    Jak dla mnie - można to tak interpretować.

    Wszystko to jednak nie ma najmniejszego znaczenia.
    Jak trafnie zauważył AZ grabie grabią do siebie :)
    Oczywistą rzeczą jest, że nie wolno zmuszać nikogo do
    denuncjowania członków rodziny. Trybunał jednak stwierdził,
    że należy karać tych co tego nie robią. To mnie najbardziej
    zbulwersowało.
    W związku z tym nie mam dla niego
    żadnego szacunku :/

    Generalnie jest to wielkie OT!
    Mam ważniejsze sprawy na głowie!
    Np:
    1. Czy uda mi się kupić spodnie nie przemakające
    na jajcach?
    2. Czy zainwestować w motooilera - bo scottoiler mi
    się nie sprawdził?
    3. Dlaczego DID wyciągnął się nierówno po 15000 km
    w ZR7?
    4. Czy przełęcz Stelvio będzie przejezdna 25 maja?
    itp..
    :)

    Pozdr

    --
    Hinek

  • 13. Data: 2014-03-13 21:47:25
    Od: "Leszek Karlik" <l...@g...com>

    On Thu, 13 Mar 2014 19:51:31 +0100, Hinek <h...@f...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > albo
    > odmów wskazania żeby dostać karę administracyjną
    >
    > Jak dla mnie - można to tak interpretować.

    Widać, że nie jesteś prawnikiem. :-) W tekstach prawnych konieczne
    jest branie pod uwagę całości zdania, nie można grozić tym, że
    jak nie wskaże prowadzącego to dostanie mandat za wykroczenie
    drogowe. Jak nie ma pewności, to nie można przypisać mandatu
    za wykroczenie drogowe. Ale grzywnę za niewskazanie można.

    Przecież ta cała interpretacja TK jest o tym, że te przepisy
    _nie są_ niekonstytucyjne i dlaczego. Tylko ktoś kto się nie zna
    na prawie się na blogu brandzluje że wymyślił tak, że sędziowie
    z TK wcale nie powiedzieli tego, co myśleli że powiedzieli.

    Powodzenia. :->

    [...]
    > Oczywistą rzeczą jest, że nie wolno zmuszać nikogo do
    > denuncjowania członków rodziny. Trybunał jednak stwierdził,
    > że należy karać tych co tego nie robią.

    To też nie tak. "Świadek może uchylić się od odpowiedzi na
    pytanie, jeżeli udzielenie odpowiedzi mogłoby narazić jego
    lub osobę dla niego najbliższą na odpowiedzialność za przestępstwo
    lub przestępstwo skarbowe."

    Na szczęście przekroczenie ograniczenia prędkości NIE JEST
    PRZESTĘPSTWEM. (Ufff :-)))

    [...]
    > 2. Czy zainwestować w motooilera - bo scottoiler mi się nie sprawdził?

    Ja mam loobmana, działał nieźle ale trochę mi się ta końcówka
    teraz rozwala, muszę ją poxipolem chyba skleić. :-)

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    http://leslie.hell.pl/

  • 14. Data: 2014-03-13 22:43:20
    Temat: Re: dobra wiadomo?ae od TK [OT]
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Hinek pisze:
    > 2. Czy zainwestować w motooilera - bo scottoiler mi
    > się nie sprawdził?

    A w czym problem? Cieknie?

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 15. Data: 2014-03-14 09:19:10
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik "Piotr Rezmer" napisał

    > A w czym problem? Cieknie?

    Problemu już nie ma - bo pozbyłem się tego
    patentu. Nigdy nie mogłem tego wyregulować.
    Zawsze wszystko było uświnione olejem.

    --
    Hinek

  • 16. Data: 2014-03-25 17:35:59
    Temat: Re: dobra wiadomość od TK
    Od: "maverik" <b...@o...pl>

    Użytkownik "zulus" <zulus25@_NOSPAM_wp.pl> napisał w wiadomości
    z.pl...
    > Panowie i Panie, cieszmy się albowiem:
    >
    > "Jeżeli organ nie ma wątpliwości, kto jest sprawcą wykroczenia drogowego,
    > co jest warunkiem koniecznym ukarania go mandatem karnym w postępowaniu
    > mandatowym, nie może jednocześnie podejmować czynności zmierzających w
    > kierunku ujawnienia innego sprawcy tego wykroczenia".

    a wskazanie np 5 osób bo akurat graliście w piłkę i każdy mógł pojechać po
    colę na co miał pozwolenie, a nikt nie pamięta kto.. nadal przechodzi? ;)