  • 1. Data: 2011-02-18 09:49:15
    Temat: dolewka oleju, castrol edgle 5w40 zamiast 5w30
    Od: "A2" <q...@q...pl>

    Witam,

    jako że nie mogłem dostać oleju castrol edge 5w30 czyli takiego jaki jest w
    silniku, a sytuacja była nagła, dolałem ok. 0,5 litra oleju castrol edgle
    5w40. Jak bardzo różnią się od siebie te oleje, jak bardzo źle zrobiłem? Czy
    ewentualnie pozostałe 0,5 litra oleju 5w40 które mam mogę dolać czy
    bezwględnie dolać 5w30? Silnik to 1.9TDI.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2011-02-18 10:22:16
    Temat: Re: dolewka oleju, castrol edgle 5w40 zamiast 5w30
    Od: Tatanka <t...@w...pl>

    On 18 Lut, 09:49, "A2" <q...@q...pl> wrote:
> [...]
    > ewentualnie pozostałe 0,5 litra oleju 5w40 które mam mogę dolać czy
    > bezwględnie dolać 5w30? Silnik to 1.9TDI.

    Wg mnie taka dolewka to nie problem. Oba Castrole a co najwazniejsze -
    oba syntetyki.
    Zwlaszcza jesli sytuacja byla nagla to nalezalo dolac, lepiej dolac
    cokolwiek niz nie miec nic.
    Uwazaj tylko na normy VW, zwlaszcza jak masz Popmpowtryski.

  • 3. Data: 2011-02-18 12:37:55
    Od: "Staszek Sosenko" <s...@...sigu.pl>

    Użytkownik "Tatanka" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

    Uwazaj tylko na normy VW, zwlaszcza jak masz Popmpowtryski.

    = Mógłbyś rozwinąć? Co to za normy i jaki mają wpływ na dobór oleju?
    Osobiście do 1.9 TDI PD 130PS leję Valvoline 10W60.

    --
    ### Staszek Sosenko - Cesarsko-Królewskie Miasto Kraków ##############
    ### SR20DE by Nissan -> http://picasaweb.google.com/Ssnk87/Nissan# ###

  • 4. Data: 2011-02-18 12:50:11
    Od: "le fourmi" <f...@6...pl>

    Użytkownik "Staszek Sosenko" <s...@...sigu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >

    > = Mógłbyś rozwinąć? Co to za normy i jaki mają wpływ na dobór oleju?
    > Osobiście do 1.9 TDI PD 130PS leję Valvoline 10W60.

    gęsty jak skurwysyn

  • 5. Data: 2011-02-18 12:52:48
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Feb 2011 12:37:55 +0100, Staszek Sosenko <s...@...sigu.pl>
    wrote:

> [...]
    >

    > = Mógłbyś rozwinąć? Co to za normy i jaki mają wpływ na dobór oleju?
    > Osobiście do 1.9 TDI PD 130PS leję Valvoline 10W60.

    Instrukcję do auta czytał? Np. 505.01 (przynajmniej dla 1.9 TDI PD 101PS,
    przy stałych okresach międzyprzeglądowych).

    RobertP.

  • 6. Data: 2011-02-18 14:43:17
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    le fourmi wrote:
    > Użytkownik "Staszek Sosenko" <s...@...sigu.pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
    > gęsty jak skurwysyn

    Pewnie dlatego taki leje, bo na właściwym motor już klekocze jak diabli.

    --
    Ślązak