  • 1. Data: 2009-07-13 10:58:59
    Temat: dvb-t mpeg-4 nagrywarka HDD
    Od: a...@p...pl

    no i jest nagrywarka HDTV/SDTV na BD/DVD/HDD z podwojnym tunerem
    (twin) dvb-t mpeg-4

    http://panasonic.com.au/products/details.cfm?objectI
    D=4337

    Panasonic DMR-BW500

    cena w AUD (australijski dollar): $2,199

    The DMR-BW500 features Twin HD Digital (DVB-T 7MHz VHF/UHF Australia)
    Tuners for your viewing & recording enjoyment. The integrated twin
    tuner allows for Digital broadcasting reception without the use of an
    external tuner incorporated into a set-top box. High quality digital
    television enjoyment has never been easier with a Panasonic Recorder.
    The hybrid digital tuner offers HD/SD recording

    pytanie: 7MHz odstep kanalow w Australii a w Polsce jest 8 MHz a ma
    byc 7MHz ??? Czy to jest ze soba "kąpatybilne"?

    a przy okazji

    nagrywarka HDTV/SDTV na BD/DVD/HDD z podwojnym tunerem (twin) dvb-s2
    mpeg-4

    http://tinyurl.com/naby4x

    cena: ca 1000 funtow brytyjskich

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2009-07-13 20:18:09
    Temat: Re: dvb-t mpeg-4 nagrywarka HDD
    Od: on <o...@o...no>

    > pytanie: 7MHz odstep kanalow w Australii a w Polsce jest 8 MHz a ma
    > byc 7MHz ??? Czy to jest ze soba "kąpatybilne"?

    Nie to nie jest kompatybilne i działać nie będzie. W Polsce raster w
    kanałach 21-69 jest 8 MHz. Dodatkowo zgodnie ze specyfikacją ta zabawka
    nie obsługuje kanałów od 21 do 26 [DVB-T Australia VHF: 6-12, UHF:27-69].
    Podejrzewam natomiast, że skoro już takie urządzenie jest na rynku to
    albo istnieje jego odpowiednik z rastrem Europejskim albo jest to gdzieś
    zaszyte w firmware. Nikt nie robi urządzeń na jeden rynek, no może dwa
    bo w GB też mają 7 MHz ;)

  • 3. Data: 2009-07-14 00:12:36
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 13 Jul 2009 22:18:09 +0200, on <o...@o...no> wrote:

> [...]
    >albo istnieje jego odpowiednik z rastrem Europejskim albo jest to gdzieś
    >zaszyte w firmware. Nikt nie robi urządzeń na jeden rynek, no może dwa

    moim zamiarem bylo poinformowanie czytaczy, ze juz cos takiego
    jest.....i bedzie niedlugo bardziej rozsadne cenowo.

    A co do Australii, to tez tam jest rynek na dvb-t mpeg-4 i dlatego to
    tam znalazlem. Teraz wiadomo czego szukac w Europie (Francja, Litwa,
    Lotwa, Estonia i pewnie za chwile UK,Niemcy - tylko pewnie juz
    dvb-t2).

    A co do rastra, to chyba gdzies czytalem, ze w Polsce tez ma byc
    raster 7MHz (ale wydaje mi sie, ze dotyczylo to pasma VHF). Trzeba
    byloby pewnie poczytac instrukcje i zajrzec sekcje specyfikacje....i
    czy mozna przestawic na Europe.

    Zaleta tej nagrywarki jest to, ze mozna zrzucic nagrany material na
    plyte......i nagrac z analoga (kablowka - powinno byc drugie wejscie
    antenowe, aby z jednego wejscie miec cyfrowa naziemna a z drugiego
    analogowa naziemna/kablowke) i pewnie z wejscia audio-video tez. A
    tego tunery PVR sat/cable/terr - nie maja.....bo niby po co?

    Badzmy dobrej mysli aby ceny szybko spadly.

    --
    ThinkXtra

  • 4. Data: 2009-07-14 05:41:32
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 13-07-2009 o 22:18:09 on <o...@o...no> napisał(a):

> [...]
    > albo istnieje jego odpowiednik z rastrem Europejskim albo jest to gdzieś
    > zaszyte w firmware. Nikt nie robi urządzeń na jeden rynek, no może dwa

    Nie jest tak źle - zdaje się, że działać będzie co 7 kanał...

    --
    Brak sygnaturki.

  • 5. Data: 2009-07-14 17:16:21
    Od: on <o...@o...no>

    > A co do rastra, to chyba gdzies czytalem, ze w Polsce tez ma byc
    > raster 7MHz (ale wydaje mi sie, ze dotyczylo to pasma VHF).

    Tak, raster 7 MHz jest w zakresie VHF, ale na razie nie przewiduje się
    tam uruchomienia DVB-T. Są raczej plany wdrożenia radiofonii cyfrowej
    (T-DAB+).